Vilken streamingtjänst använder du?

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Vilken streamingtjänst använder du? Du kan välja två.

Amazon Music
0
Inga röster
Apple Music
6
8%
Beats Music
0
Inga röster
Deezer
1
1%
Spotify
40
52%
Tidal
14
18%
Wimp
0
Inga röster
Youtube Music
2
3%
Qobuz
13
17%
Annan, skriv gärna vilken
1
1%
 
Antal röster : 77

Användarvisningsbild
ottovonkopp
 
Inlägg: 926
Blev medlem: 2013-10-09
Ort: Kalmar

Re: Vilken streamingtjänst använder du?

Inläggav ottovonkopp » 2021-08-31 11:50

Spotify de få gånger jag "strömmar". Hade gärna använt Apple Music om det funkat med gapless playback, volym-normalisering och crossfade över Airplay.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26589
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Vilken streamingtjänst använder du?

Inläggav hifikg » 2021-08-31 11:56

RogerGustavsson skrev:
goat76 skrev:Jag har funderat lite på varför Tidal ens började med MQA och kanske var det Tidals enda räddning från att gå i graven, de har väl har gått back ända sedan lanseringen om jag förstått det hela rätt?


Fast har inte det gällt även Spotify under nästan alla år, det där med att inte gå med vinst? Har det för övrigt börjat hända något hos Spotify när det gäller lossless?


De kanske förlorar mindre nu? Less Loss...
Sitter nöjd :)

Anders J
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 2015-08-07
Ort: Ösmo

Re: Vilken streamingtjänst använder du?

Inläggav Anders J » 2021-08-31 19:49

Men det blir ju samma skit som med Spotify, vaddå ”artist”? Kan inte hålla isär kompositör, dirigent, orkester och solist utan det blir en enda massiv röra som man hela tiden måste försöka överlista för att hitta det man letar efter.

F-n också!!!

Edit: Och Apple Music är lika illa, jag får helt enkelt köra på Idagio lossless så länge det nu överlever. Ibland undrar jag om alla är idioter?

Användarvisningsbild
thiel
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 2006-02-23
Ort: Gotland

Re: Vilken streamingtjänst använder du?

Inläggav thiel » 2021-10-25 21:29

Soundcloud och Spotify, båda för slölyssnig/podlyssning och till att upptäcka ny musik. Köper skivor eller PCM Downloads för seriösare lyssning.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Vilken streamingtjänst använder du?

Inläggav distad » 2021-10-26 04:42

Jag är förvånad över att det är så många som kör med Spotify, pga att jag har läst flertalet gånger att den tjänsten inte låter tillräckligt bra... Dem andra tjänsterna är ju inte dyra direkt, men ska man köra flera så blir det en slant. Hur är utbudet på Tidal och Qobuz ?
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Vilken streamingtjänst använder du?

Inläggav goat76 » 2021-10-26 06:58

FBK skrev:Jag är förvånad över att det är så många som kör med Spotify, pga att jag har läst flertalet gånger att den tjänsten inte låter tillräckligt bra... Dem andra tjänsterna är ju inte dyra direkt, men ska man köra flera så blir det en slant. Hur är utbudet på Tidal och Qobuz ?


Utbudet är tillräckligt bra hos alla aktörer, det mesta finns och om det råkar saknas något så är det väl ingen större fara med det. Hur som helst så bör man upprätthålla sitt eget musikbibliotek, åtminstone för det som saknas och de speciella utgåvor man tycker låter bäst.

Hela min musiksamling jag har på CD är rippad och ligger på NAS vilken jag har enkel åtkomst genom min streamer, jag kan därmed sömlöst spela upp och blanda egna filer med musiken från Qobuz i samma gränssnitt.
Ibland köper jag musik, främst genom Bandcamp då de endast tar 12-15 % av försäljningspriset, vilket gör att den största delen av summan hamnar i rätt ficka (i de fall där artisten valt att sälja sin musik utan inblandning av skivbolag).

AlbertHall
 
Inlägg: 1490
Blev medlem: 2019-11-13

Re: Vilken streamingtjänst använder du?

Inläggav AlbertHall » 2021-10-26 10:59

Jag använder min egen strömningstjänst. Strömmar alltid i minst CDkvalitet. Fungerar utomordentligt väl.

Föregående

Återgå till Musikstugan


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster