Eurovision 2021

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare
 
Inlägg: 5660
Blev medlem: 2018-11-26

Re: Eurovision 2021

Inläggav Baffel » 2021-05-23 16:17

Självklart ska man kolla på Eurovision. Om man så älskar eller hatar det. Även de mitt emellan , som jag, tycker jag ska kolla. Har man ju något att snacka om. Dessutom, ta det med en klackspark. Allt i livet behöver inte vara så förfinat. :)

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann
 
Inlägg: 39703
Blev medlem: 2007-04-17
Ort: Härnösand

Re: Eurovision 2021

Inläggav petersteindl » 2021-05-23 16:31

paa skrev:
petersteindl skrev:Då det var några som i mellanspelen spelade sina gamla vinnarlåtar så framgick det klart, tycker jag, att di gamle hade mycket intressantare och bättre framföranden än de tävlande. Mer musik och mindre show. Duncan Laurence var klasser bättre än alla årets låtar. Måns är professionell och också bättre än något i år. Det var klasskillnad tycker jag. Även Lordi var suveräna, faktiskt riktigt bra, men framför allt tycker jag Lenny Kuhr var suverän med låten De Troubadour. Det var festivalens höjdpunkt.
Mvh
Peter

Dom gamla låtarna på hustaken var väl i playback, inspelat från tiden när de tävlade?
Titanium framfördes däremot i en utmärkt variant på scenen, oändligt mycket bättre än vad Madonna presterade i mellanakten, förrförra gången var det väl?


Tveksamt. Absolut inte Lenny Kuhr med låten De Troubadour. Det var festivalens absoluta höjdpunkt. Hon är över 70 år då de spelar och sjunger på taket. :) Kolla in på SVT.play 02:41:16 och någon minut framåt. I min värld sjunger hon kringlor och cirklar runt alla bidrag i årets tävling. Jag tror även att det är flera av de gamla som var i ny tagning och alla är bra.

De Troubadour anno 1969


De Troubadour anno 2019. Superbt.


De Troubadur 2021 + de andra på taket. Tror jag gillar alla på taket.

Fantastisk låt, fantastiskt framfört. Musik i mina öron.
Jag tror inte Lordis spel på taket är samma som år 2006.

Här är Lordi år 2006.


Mvh
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26589
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Eurovision 2021

Inläggav hifikg » 2021-05-23 16:40

Hennes röst har sannerligen åldrats med värdighet!
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
sportbilsentusiasten
Nej, Sporthojsentusiasten
 
Inlägg: 11858
Blev medlem: 2008-07-01

Re: Eurovision 2021

Inläggav sportbilsentusiasten » 2021-05-23 21:00

hifikg skrev:Hennes röst har sannerligen åldrats med värdighet!

hon sjunger bättre tom!

Föregående

Återgå till Musikstugan


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster