Miriam Bryant & Molly Sandén

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Miriam Bryant & Molly Sandén

Inläggav distad » 2021-09-03 02:44

Jag använder den här tråden till CD letande så alla möjliga artister kommer nog dyka upp, därför ändra rubriken med det som är aktuellt
Jag har upptäckt Miriam Bryant :oops: Ja, hon har en röst som häftig i mina öron, Men den skivan som jag fastnade mest för finns ju inte att köpa, ja en säljare i USA som vägrar att sälja utanför USA :roll: Så om någon har Bye Bye Blue skivan och vill sälja så skicka ett Pm.
Lyssna :!: :P https://www.youtube.com/watch?v=OiFp8TAMnbw
Senast redigerad av distad 2022-01-15 02:43, redigerad totalt 5 gånger.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
E
 
Inlägg: 20926
Blev medlem: 2005-05-02
Ort: <hist.> ä. vikt

Re: Miriam Bryant Bye Bye Blue

Inläggav E » 2021-09-04 00:14

Älskar Miriam så om jag hade haft plattan hade jag inte sålt.

Hoppas att du hittar den! :)

Låter som att hon sjunger i en rörmikrofon på låten i videon, men kan
väl lika gärna vara rördist i något senare steg.

Mvh E*
Faktiskt.io – ingenting obekvämt!

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Miriam Bryant Bye Bye Blue

Inläggav distad » 2021-09-04 04:10

E skrev:Älskar Miriam så om jag hade haft plattan hade jag inte sålt.

Hoppas att du hittar den! :)

Låter som att hon sjunger i en rörmikrofon på låten i videon, men kan
väl lika gärna vara rördist i något senare steg.

Mvh E*

Ja, man kunde inget annat älska hennes röst, så jag hoppas någon har övergett CD-skivan och säljer.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Miriam Bryant Bye Bye Blue

Inläggav goat76 » 2021-09-04 07:27

Jag vet inte om denna butik är att lita på, du får undersöka den saken. :)
https://www.cd-dreams.fi/sv/titles/7b10 ... 67d9460185

Den fysiska butiken verkar ha bommat igen, men kanske fungerar webbshoppen?

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26589
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Miriam Bryant Bye Bye Blue

Inläggav hifikg » 2021-09-04 10:35

Jag har den rippad, borde betyda att jag har ett original någonstans.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Miriam Bryant Bye Bye Blue

Inläggav distad » 2021-09-06 00:54

hifikg skrev:Jag har den rippad, borde betyda att jag har ett original någonstans.

Du har inte lust att hitta en nål i höstacken....?
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
Ted_B
 
Inlägg: 1485
Blev medlem: 2014-05-02
Ort: Virsbo

Re: Miriam Bryant Bye Bye Blue

Inläggav Ted_B » 2021-09-06 01:01

hifikg skrev:Jag har den rippad, borde betyda att jag har ett original någonstans.


Eller att din kompis har den :)
The World's Mine Oyster

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26589
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Miriam Bryant Bye Bye Blue

Inläggav hifikg » 2021-09-06 01:32

Jag kanske hittar den till du hälsar på härnäst. Är ganska säker på att just den skivan köpte jag själv och inte grannen eller någon kompis, ser framför mig på vilken hylla den bör stå. Får leta imorgon, ikväll har jag ägnat mig åt en omfattande ommöblering. Jobbigt. Blev inte mycket musiklyssnande och inte blev jag särskilt nöjd med ommöbleringen heller. Har inte flyttat ljudanläggningen, bara fixat i rummet i övrigt.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Miriam Bryant Bye Bye Blue

Inläggav distad » 2021-09-06 01:48

hifikg skrev:Jag kanske hittar den till du hälsar på härnäst. Är ganska säker på att just den skivan köpte jag själv och inte grannen eller någon kompis, ser framför mig på vilken hylla den bör stå. Får leta imorgon, ikväll har jag ägnat mig åt en omfattande ommöblering. Jobbigt. Blev inte mycket musiklyssnande och inte blev jag särskilt nöjd med ommöbleringen heller. Har inte flyttat ljudanläggningen, bara fixat i rummet i övrigt.

Du är en hjälte, så du hittar den! :D Och du får möblera så du inte behöver göra så mycket när du får för dig att jobba häcken av dig. :wink:
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
E
 
Inlägg: 20926
Blev medlem: 2005-05-02
Ort: <hist.> ä. vikt

Re: Miriam Bryant Bye Bye Blue

Inläggav E » 2021-09-06 01:53

hifikg skrev:[…], ikväll har jag ägnat mig åt en omfattande ommöblering. Jobbigt. […] Har inte flyttat ljudanläggningen, bara fixat i rummet i övrigt.

Självklart! :mrgreen:

Mvh E*
Faktiskt.io – ingenting obekvämt!

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26589
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Miriam Bryant Bye Bye Blue

Inläggav hifikg » 2021-09-07 01:25

FBK skrev:
hifikg skrev:Jag kanske hittar den till du hälsar på härnäst. Är ganska säker på att just den skivan köpte jag själv och inte grannen eller någon kompis, ser framför mig på vilken hylla den bör stå. Får leta imorgon, ikväll har jag ägnat mig åt en omfattande ommöblering. Jobbigt. Blev inte mycket musiklyssnande och inte blev jag särskilt nöjd med ommöbleringen heller. Har inte flyttat ljudanläggningen, bara fixat i rummet i övrigt.

Du är en hjälte, så du hittar den! :D Och du får möblera så du inte behöver göra så mycket när du får för dig att jobba häcken av dig. :wink:


Titta vad jag hittade, nästan exakt där jag trodde... lägger fram den till du kommer.
Bilagor
byebye_1781.jpg
byebye_1781.jpg (78.63 KiB) Visad 3529 gånger
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Miriam Bryant Bye Bye Blue

Inläggav distad » 2021-09-07 18:42

Vad var det jag sade, tack :!: :P 8) Kommer bli kul att kunna spela den i anläggningen :D
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Smith & Thell Pixie’s parasol Finns den på CD ?

Inläggav distad » 2021-10-06 04:19

Var är världen på väg ? Det verkar som jag ska fastna för album som inte finns på CD längre :( Nu ordnade det sig sist, (tack kg) men nu har jag letat efter Smith & Thell Pixie’s parasol som får 5 tummar upp av mig och det är pop 8O :D
Satt som vanligt och lyssnade runt på Spotify och jag kände igen deras stil direkt då jag hört något liknande i Örby (Hej Johan) och det var med säkerhet detta par. Skivan är ju inte ens gammal och den finns bara på LP, så finns den på CD och någon kan tänka sig att sälja så vill jag köpa.
Ps. Om detta är så illa att album inte kommer ut på CD så måste man ju streama till slut....
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Smith & Thell Pixie’s parasol Finns den på CD ?

Inläggav goat76 » 2021-10-06 06:23

FBK skrev:Var är världen på väg ? Det verkar som jag ska fastna för album som inte finns på CD längre :( Nu ordnade det sig sist, (tack kg) men nu har jag letat efter Smith & Thell Pixie’s parasol som får 5 tummar upp av mig och det är pop 8O :D
Satt som vanligt och lyssnade runt på Spotify och jag kände igen deras stil direkt då jag hört något liknande i Örby (Hej Johan) och det var med säkerhet detta par. Skivan är ju inte ens gammal och den finns bara på LP, så finns den på CD och någon kan tänka sig att sälja så vill jag köpa.
Ps. Om detta är så illa att album inte kommer ut på CD så måste man ju streama till slut....


Du får väl se till att du har uppspelningsmöjlighet av ett eget bibliotek med musikfiler.
Albumet du letar efter finns att köpa i digital form på Qobuz. https://www.qobuz.com/dk-en/album/pixie ... hb92bxs7nc

Välkommen in i 2000-talet. :)

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Smith & Thell Pixie’s parasol Finns den på CD ?

Inläggav distad » 2021-10-06 16:26

Tack goat76 :!: Förstod att du skulle skriva det som du gjorde, ja jag vet att jag är en stenåldersmänniska i många ögon. :wink: :mrgreen: Hittade denna på YouTube https://www.youtube.com/watch?v=wvw8DEw ... rt_radio=1 Är bara så bra :P Men hitta den på CD kan jag glömma.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26589
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Smith & Thell Pixie’s parasol Finns den på CD ?

Inläggav hifikg » 2021-10-06 23:04

Den går att inhandla som nedladdning och bränna på en CD, men plastbiten är mycket billigare om man köper den från Qobuz som erbjuder den på CD. Som CD nämns den inte ens på Discogs. Anar en gravad hund. Billigare på HD Tracks, inte mycket, men ändå 20 dollar är väl 180 spänn nu. 35 minuter musik.
Bilagor
Skärmavbild 2021-10-06 kl. 23.07.28.png
Skärmavbild 2021-10-06 kl. 23.07.28.png (83.49 KiB) Visad 3279 gånger
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Smith & Thell Pixie’s parasol Finns den på CD ?

Inläggav goat76 » 2021-10-06 23:38

hifikg skrev:Den går att inhandla som nedladdning och bränna på en CD, men plastbiten är mycket billigare om man köper den från Qobuz som erbjuder den på CD. Som CD nämns den inte ens på Discogs. Anar en gravad hund. Billigare på HD Tracks, inte mycket, men ändå 20 dollar är väl 180 spänn nu. 35 minuter musik.


"CD" hos Qobuz innebär väl CD-kvalitet på den nedladdade filen, den finns även i högre upplösning som jag fattar det och är då antagligen 24/44.1

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26589
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Smith & Thell Pixie’s parasol Finns den på CD ?

Inläggav hifikg » 2021-10-07 07:35

goat76 skrev:
hifikg skrev:Den går att inhandla som nedladdning och bränna på en CD, men plastbiten är mycket billigare om man köper den från Qobuz som erbjuder den på CD. Som CD nämns den inte ens på Discogs. Anar en gravad hund. Billigare på HD Tracks, inte mycket, men ändå 20 dollar är väl 180 spänn nu. 35 minuter musik.


"CD" hos Qobuz innebär väl CD-kvalitet på den nedladdade filen, den finns även i högre upplösning som jag fattar det och är då antagligen 24/44.1


Så är det förstås, my bad... men dyr att ladda ner kan jag ändå tycka.

FBK: Är det ändå intressant så suger jag ner den o bränner den till du kommer, eller postar om du har bråttom. Är den så bra som du säger kan vi dela på kostnaden.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Smith & Thell Pixie’s parasol Finns den på CD ?

Inläggav distad » 2021-10-08 02:40

hifikg skrev:
goat76 skrev:
hifikg skrev:Den går att inhandla som nedladdning och bränna på en CD, men plastbiten är mycket billigare om man köper den från Qobuz som erbjuder den på CD. Som CD nämns den inte ens på Discogs. Anar en gravad hund. Billigare på HD Tracks, inte mycket, men ändå 20 dollar är väl 180 spänn nu. 35 minuter musik.


"CD" hos Qobuz innebär väl CD-kvalitet på den nedladdade filen, den finns även i högre upplösning som jag fattar det och är då antagligen 24/44.1


Så är det förstås, my bad... men dyr att ladda ner kan jag ändå tycka.

FBK: Är det ändå intressant så suger jag ner den o bränner den till du kommer, eller postar om du har bråttom. Är den så bra som du säger kan vi dela på kostnaden.

Låter mycket bra,kör på det och den kan vänta hos dig. :) Och du måste även lyssna på Smith & Thell - Soulprints (som nog är skivan innan) den är minst lika bra och jag har beställt den då den fanns på CD. 8) :mrgreen:
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Molly Sandén DOM SKA VETA

Inläggav distad » 2021-11-12 04:40

Molly Sandén: DOM SKA VETA sökes :!: Systern fick mig att lyssna på denna dam idag och jag fastnade för en låt, men hittar inte skivan någonstans så finns det någon som vill sälja så hör av er.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26589
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Molly Sandén DOM SKA VETA

Inläggav hifikg » 2021-11-12 08:37

Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Molly Sandén DOM SKA VETA

Inläggav distad » 2021-11-14 23:26

Och du hittade skivan, men jag tvekar då det är dyrt för att jag gillar en låt....
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26589
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Molly Sandén DOM SKA VETA

Inläggav hifikg » 2021-11-15 01:10

Du får väl streama den då... o kanske några låtar till, så du vet om hela skivan är värd att införskaffa.

Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26589
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Molly Sandén DOM SKA VETA

Inläggav hifikg » 2021-11-16 22:30

Det är tydligen bara magasinet om tösens liv som ingår i det jag länkade. Har din syster en CD?
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Molly Sandén DOM SKA VETA

Inläggav distad » 2021-11-19 05:46

hifikg skrev:Det är tydligen bara magasinet om tösens liv som ingår i det jag länkade. Har din syster en CD?

Menar du en CD-spelare så har hon min gamla Onkyo DVD-Spelare 8)
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26589
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Molly Sandén DOM SKA VETA

Inläggav hifikg » 2021-12-02 23:39

FBK skrev:
hifikg skrev:Det är tydligen bara magasinet om tösens liv som ingår i det jag länkade. Har din syster en CD?

Menar du en CD-spelare så har hon min gamla Onkyo DVD-Spelare 8)


Nej, jag menar CD, alltså en skiva. Skriver man "CD-skiva" på faktiskt får man snart lära sig bot och bättring. Så frågan kvarstår, är din syster innehavare av "Dom ska veta" på en dylik tingest? Jag har kammat noll när det gäller att hitta skivan fysiskt.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Molly Sandén DOM SKA VETA

Inläggav distad » 2021-12-03 08:16

hifikg skrev:
FBK skrev:
hifikg skrev:Det är tydligen bara magasinet om tösens liv som ingår i det jag länkade. Har din syster en CD?

Menar du en CD-spelare så har hon min gamla Onkyo DVD-Spelare 8)


Nej, jag menar CD, alltså en skiva. Skriver man "CD-skiva" på faktiskt får man snart lära sig bot och bättring. Så frågan kvarstår, är din syster innehavare av "Dom ska veta" på en dylik tingest? Jag har kammat noll när det gäller att hitta skivan fysiskt.

Ja så det är så :mrgreen: bra att veta :!: Nej hon har inte skivan Dom ska veta, men hon vill gärna ha tag i den. Jag gillar egentligen bara en låt så hittar jag en skivan så bränner jag den låten sedan får hon skivan.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26589
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Molly Sandén DOM SKA VETA

Inläggav hifikg » 2021-12-03 08:33

Det finns nog ingen skiva. Jag letade länge i magasinet jag fick. Kände mig lite snopen.
Skrev till leverantören. De hänvisade till CDON, så de vet inte så mycket de heller. Leverantören alltså.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Molly Sandén DOM SKA VETA

Inläggav distad » 2021-12-03 09:31

Vet inte riktigt vad som hänt, men jag tycker det är lite konstigt att CD ifrån flera artister som jag letat efter inte finns att köpa någonstans. Har CD försäljningen rasat så enormt ? :?
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
paa
Sökaren
 
Inlägg: 35480
Blev medlem: 2005-01-10

Re: Molly Sandén DOM SKA VETA

Inläggav paa » 2021-12-03 10:33

Har du kollat på vinyl?
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Nästa

Återgå till Musikstugan


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster