Ny episod av briljanta The Album Years

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Slagverket II
 
Inlägg: 25
Blev medlem: 2021-09-09

Ny episod av briljanta The Album Years

Inläggav Slagverket II » 2021-09-12 22:29

Säkert välbekant för flertalet men vill slå ett slag iom att episod #15 - år 2006 - släpptes idag. För er som missat är The Album Years en podcast där Britterna Steven Wilson och Timothy Bowness gör nedslag ett specifikt år och vilt, nördigt och initierat diskuterar kring guldkorn det året.

Undertecknad tycker sig ha koll på musik men de här herrar tar ju besatthet och intresse av att ha stenkoll på allt och alla inom en bredd av genrer till en helt annan nivå. Jag har både garvat, blivit påmind om artister jag glömt bort samt lärt mig massor och därtill hittat en mängd ny musik genom denna podcast. Happy travels down the rabbithole :mrgreen:

https://open.spotify.com/episode/47NUiP ... l_branch=1

Finns på flera plattformar än Spotify :idea:
For it is the doom of men that they forget…
(Ino i28, pY-2, piP, cr80s, Arcam FJM A32 7.1 + FMJ P7, Thorens TD 320 MK-III + Shure VN15 v-III + Jico VN-35HE, Oppo BDP95)

Användarvisningsbild
Belker
 
Inlägg: 5351
Blev medlem: 2003-07-16
Ort: Hill St. Pct

Re: Ny episod av briljanta The Album Years

Inläggav Belker » 2021-09-13 08:07

Bra tips, tack!

Användarvisningsbild
Slagverket II
 
Inlägg: 25
Blev medlem: 2021-09-09

Re: Ny episod av briljanta The Album Years

Inläggav Slagverket II » 2021-09-13 08:14

Vassego @belker. Kan dock tillägga att just detta avsnitt inte tillhörde de bättre. Kolla och börja med avsnitt/år som verkar intressant. Av de 15 är 10 riktigt bra, tre bra och två lite mellanmjölk.
Imho 8)
For it is the doom of men that they forget…
(Ino i28, pY-2, piP, cr80s, Arcam FJM A32 7.1 + FMJ P7, Thorens TD 320 MK-III + Shure VN15 v-III + Jico VN-35HE, Oppo BDP95)


Återgå till Musikstugan


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster