Vilka är det som spelar?

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Bipen
 
Inlägg: 84
Blev medlem: 2018-04-24
Ort: Göteborg

Vilka är det som spelar?

Inläggav Bipen » 2021-09-26 12:49

Jag har en inspelad låt där jag inte lyckats få kläm på vilka det är som spelar. Jag har frågat popgurus som Anders Klintevall och Stefan Wermelin samt varit runt i skivbutiker här i Göteborg. Även testat med Shazam utan framgång. Jag har ett mycket svagt minne att det är inspelat från ett radioprogram någonstans under andra hälften av 70-talet. Jag tycker det låter svenskt av någon anledning.

Nu får jag fråga det samlade Faktiskt-kollektivet om någon känner igen stycket och kan säga vilka det är som spelar och kanske till och med vad låten heter med mera?

https://www.dropbox.com/sh/xw4b41l3x7chp9u/AADsz3sOwcQ76ZZAGZZqfHgFa?dl=0

Användarvisningsbild
DorreN
 
Inlägg: 666
Blev medlem: 2006-04-29
Ort: Falun

Re: Vilka är det som spelar?

Inläggav DorreN » 2021-10-03 11:21

Vilken utmaning. Jag lyssnade och hade såklart ingen aning, hade det varit sång kanske man hade haft lite mer att gå på.

Lycka till! :)

Användarvisningsbild
PerStromgren
 
Inlägg: 28050
Blev medlem: 2005-03-25
Ort: Karlstad

Re: Vilka är det som spelar?

Inläggav PerStromgren » 2021-10-03 17:30

Jag har heller ingen aning, men det är något märkligt med detta. Det är knappast några världsartister som spelar och jag tror att det saknas en stämma, kanske sång. Eller så är det bara ett jam.
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert
 
Inlägg: 17879
Blev medlem: 2005-01-01
Ort: Göteborg

Re: Vilka är det som spelar?

Inläggav Almen » 2021-10-04 07:53

Känns som en soundcheck.
Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!

Användarvisningsbild
RJohan
 
Inlägg: 1574
Blev medlem: 2007-02-11

Re: Vilka är det som spelar?

Inläggav RJohan » 2021-10-04 14:26

Jo, det låter inte 'professionellt', d.v.s. inte en typiskt snygg skivinspelning, utan något gjort i en hemstudio. Inget fel i det, tvärtom. Lite FM låter det också. Kan det var från 'Bandet Går'?

Användarvisningsbild
Bipen
 
Inlägg: 84
Blev medlem: 2018-04-24
Ort: Göteborg

Re: Vilka är det som spelar?

Inläggav Bipen » 2021-10-04 15:40

RJohan skrev:Jo, det låter inte 'professionellt', d.v.s. inte en typiskt snygg skivinspelning, utan något gjort i en hemstudio. Inget fel i det, tvärtom. Lite FM låter det också. Kan det var från 'Bandet Går'?


Jo, det är inspelat från radio men inte från "Bandet går" som jag förstås kände till men aldrig lyssnade på. Program jag lyssnade på och spelade in ifrån var sådana som Neonmagasinet, Rockgift, Tonkraft, Hemma Hos, Cafe Midnatt, Nattrock m.fl.


Återgå till Musikstugan


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster