Hemligaste albumet?

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick
 
Inlägg: 32008
Blev medlem: 2004-07-15
Ort: Bromma-Stockholm

Hemligaste albumet?

Inläggav Bill50x » 2022-08-15 22:59

Har försökt hitta info om "Lana Del Rey - R.I.P. The Pop" men det enda jag hittar är anklagelser om att Lorde kopierat någon låt från den skivan. Bild på omslaget har jag inte hittat heller.

Varför är denna skiva så hemlig?

/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26593
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Hemligaste albumet?

Inläggav hifikg » 2022-08-16 00:38

Spännande. Gjorde en snabb sökning och fann... inget!
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Belker
 
Inlägg: 5327
Blev medlem: 2003-07-16
Ort: Hill St. Pct

Re: Hemligaste albumet?

Inläggav Belker » 2022-08-16 07:22

Hittar mycket om påstått plagiat av Lorde, men det är ju bara larvigt, eftersom Jack Antonoff skrivit deras låtar. Han är lustig, förresten. Det han gör åt andra blir oftast guld. När han uppträder i eget namn (eller hans band vard namn jag glömt) låter det skräp.

Användarvisningsbild
LarsF
 
Inlägg: 681
Blev medlem: 2013-09-29

Re: Hemligaste albumet?

Inläggav LarsF » 2022-08-16 16:39

Den kanske är så hemlig så att den inte ens finns :)

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Hemligaste albumet?

Inläggav goat76 » 2022-08-16 20:02

Bill50x skrev:Har försökt hitta info om "Lana Del Rey - R.I.P. The Pop" men det enda jag hittar är anklagelser om att Lorde kopierat någon låt från den skivan. Bild på omslaget har jag inte hittat heller.

Varför är denna skiva så hemlig?

/ B


Lana Del Rey är en alldeles för stor artist för att hålla ett album hemligt, minsta lilla vink om ett nytt album hade garanterat startat en löpeld bland hennes fans. De låtar som sägs vara plagierade verkar ligga på äldre album.

Nej, jag gissar på att du har missförstått något i någon artikel du läst, kan du länka till var du läste detta?

Användarvisningsbild
Magnuz
 
Inlägg: 12335
Blev medlem: 2003-08-08

Re: Hemligaste albumet?

Inläggav Magnuz » 2022-08-16 23:00

Belker skrev:Hittar mycket om påstått plagiat av Lorde, men det är ju bara larvigt, eftersom Jack Antonoff skrivit deras låtar. Han är lustig, förresten. Det han gör åt andra blir oftast guld. När han uppträder i eget namn (eller hans band vard namn jag glömt) låter det skräp.


Lyssnade lite på Bleachers och det lilla jag hörde lät ungefär som en korsning mellan Bruce Springsteen (som också gästade på någon låt), Talking Heads och The Waterboys. Rätt kul på sätt och vis men kanske lite slätstruket.

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick
 
Inlägg: 32008
Blev medlem: 2004-07-15
Ort: Bromma-Stockholm

Re: Hemligaste albumet?

Inläggav Bill50x » 2022-08-18 14:46

goat76 skrev:[Nej, jag gissar på att du har missförstått något i någon artikel du läst, kan du länka till var du läste detta?

Inte läst, hittat albumet:
https://www.dropbox.com/sh/zf5c27447z1d ... xgSBa?dl=0

De flesta låtarna verkar finnas på ett annat album som heter "Lust for life" från 2017.

/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

Användarvisningsbild
Belker
 
Inlägg: 5327
Blev medlem: 2003-07-16
Ort: Hill St. Pct

Re: Hemligaste albumet?

Inläggav Belker » 2022-08-18 16:15

Bill50x skrev:
goat76 skrev:[Nej, jag gissar på att du har missförstått något i någon artikel du läst, kan du länka till var du läste detta?

Inte läst, hittat albumet:
https://www.dropbox.com/sh/zf5c27447z1d ... xgSBa?dl=0

De flesta låtarna verkar finnas på ett annat album som heter "Lust for life" från 2017.

/ B

Ja, alla låtarna finns på Lust for Life och de är identiska (kollat i Delta Wave) sånär som på att nivån är sänkt 3 dB. Det där känns som en bootleg, eller vad man ska kalla det. Playlist?

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick
 
Inlägg: 32008
Blev medlem: 2004-07-15
Ort: Bromma-Stockholm

Re: Hemligaste albumet?

Inläggav Bill50x » 2022-08-18 18:54

Belker skrev:Ja, alla låtarna finns på Lust for Life och de är identiska (kollat i Delta Wave) sånär som på att nivån är sänkt 3 dB. Det där känns som en bootleg, eller vad man ska kalla det. Playlist?

Ja, eller som en "fan compilation".
Är ingen super Lana fan så jag kan nog skrota denna eftersom låtarna finns på annat håll.

/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.


Återgå till Musikstugan


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster