Idol 2022 - The Winner is...

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Thomas_A
Mätdoktorn
 
Inlägg: 7328
Blev medlem: 2003-06-14
Ort: Uppsala

Re: Idol 2022 - The Winner is...

Inläggav Thomas_A » 2022-11-27 01:19

Chris71 skrev:
Thomas_A skrev:Rätt vann.

En liten anektdot; Albin tog studenten förra året på Celciusskolan, Uppsala. Sonen går ju där också och hoppade in i skolan ensemble i höstas och har lirat med i första konserten för nån vecka sedan (både trummor, gitarr och piano). Albin var så vitt jag vet aldrig med i skolans musikensemble men däremot lirar en kille vid namn Hampus Ljunggren där tillsammans med sonen. Han har enligt ryktet varit tillfrågad ett antal gånger till Idol men tackat nej. Vad tror ni?

https://youtube.com/channel/UCTEQvZAEfu4Ewse9I47NelA


Det är alltid vanskligt att uttala sig om unga talanger och deras utveckling men 2 saker kan jag säga, oavsett hur hans röst utvecklas så har han teknisk kunskap om att sjunga rent dessutom verkar han ha en väldigt bra grundkunskap om hur man kan presentera sin musik med god kvalitet från en egen hemmastudio.

Jag tycker oxå att det är kul när ungdomar faktiskt går källarvägen över att hoppas på snabbspåret där det kommande 2åren efter upptäckt kommer handla om att bli sönderproducerad i etablerade studios om bara är intresserade av att trycka ut mainstream musik, så jag hopas att denna talang fortsätter med trevliga egna låtar från källaren tills han vet vad han vill, för talangen verkar ju kunna räcka en bit.


Nånting säger mig att denne Hampus lär vi få höra mer av i framtiden. I vilket sammanhang oklart.
Marantz NR1506, Rotel RB971 Mk2, Cambridge Azur 640C, Panasonic Blue-Ray, Apple-TV, Panasonic P65VT60, NG8, NG8B/LFE, NG8 surround, Linn Axis/Moerch UP4/Shure V15Vx/SAS JICO, Muffsy RIAA.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57239
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Idol 2022, nu kör vi!!

Inläggav Nattlorden » 2022-11-27 15:35

hifikg skrev:
hifikg skrev:Nike...


Tror jag var först att nämna henne :)


Nix, det var E.
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Föregående

Återgå till Musikstugan


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster