Hjälp önskas - bandsökning!

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Ogjort
 
Inlägg: 785
Blev medlem: 2014-12-22

Re: Hjälp önskas - bandsökning!

Inläggav Ogjort » 2022-09-03 23:01

goat76 skrev:
Ogjort skrev:
Ogjort skrev:Hej mötet!

Önskar få lite hjälp.
Vilka ”NYA” band av global dignitet, har jag missat?
(säg från 2000 och framåt)

Tack för hjälpen!

Anders O.


Hittills av tråden att döma har jag inte missat något.
Det finns helt enkelt inga.

Men jag avvaktar ett tag till så får vi se.

Tack - hittills.


Jag tror nog att vi kommit fram till att den företeelsen du söker hör till historien, det är nya tider med ett oändligt stort utbud där fler artister och band nu delar på "uppmärksamhets-tårtan". Och tack vare den lättillgänglighet som nu råder då det inte längre handlar om fysiska skivor så är all musik bara ett klick bort. Samtidigt är högkvalitativ inspelningsutrustning lättillgänglig för privat brul vilket medfört att utbudet är enormt mycket större än när skivbolagen "handplockade" fram nästa storstjärna och några copycats på det för ytterligare mer enkelspårigt utbud.

Numera frodas utbudet på ett sätt det aldrig tidigare gjort, men tårtbitarna är naturligtvis mångt mycket fler men också mindre. Det innebär att den lilla skara artister som förr på egen hand kunde fylla arenorna succesivt kommer försvinna, men vad gör det då det ändå är mycket häftigare och mer intimt med spelningar i mindre lokaler? :)

De där banden du efterlyser finns naturligtvis fortfarande, de som möts och vill göra SIN grej. Och det finns naturligtvis fler av dem nu när de inte längre behöver vänta på att bli handplockade av något skivbolag som lovar bandet guld och gröna skogar, men sen roffar åt sig i stort sett hela tårtan.

Nej, du har nog inte missat något. :)


Du ser det mer ur "bandens", artisternas synvinkel, tror jag.
Då är möjligheter och diversitet större än någonsin.
Men ur publikens synvinkel är utbudet mindre och mindre. Snävare och snävare.
Så här:
räckvidd.jpg
räckvidd.jpg (64.28 KiB) Visad 1256 gånger


Och det är samtidigt svårare och svårare att tjäna kosing på att musicera.
--- Ogjort producerar ljud av allehanda slag - oftast radioprogram --- ogjort.com ---

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Hjälp önskas - bandsökning!

Inläggav goat76 » 2022-09-04 00:46

Ogjort skrev:
goat76 skrev:
Ogjort skrev:
Hittills av tråden att döma har jag inte missat något.
Det finns helt enkelt inga.

Men jag avvaktar ett tag till så får vi se.

Tack - hittills.


Jag tror nog att vi kommit fram till att den företeelsen du söker hör till historien, det är nya tider med ett oändligt stort utbud där fler artister och band nu delar på "uppmärksamhets-tårtan". Och tack vare den lättillgänglighet som nu råder då det inte längre handlar om fysiska skivor så är all musik bara ett klick bort. Samtidigt är högkvalitativ inspelningsutrustning lättillgänglig för privat brul vilket medfört att utbudet är enormt mycket större än när skivbolagen "handplockade" fram nästa storstjärna och några copycats på det för ytterligare mer enkelspårigt utbud.

Numera frodas utbudet på ett sätt det aldrig tidigare gjort, men tårtbitarna är naturligtvis mångt mycket fler men också mindre. Det innebär att den lilla skara artister som förr på egen hand kunde fylla arenorna succesivt kommer försvinna, men vad gör det då det ändå är mycket häftigare och mer intimt med spelningar i mindre lokaler? :)

De där banden du efterlyser finns naturligtvis fortfarande, de som möts och vill göra SIN grej. Och det finns naturligtvis fler av dem nu när de inte längre behöver vänta på att bli handplockade av något skivbolag som lovar bandet guld och gröna skogar, men sen roffar åt sig i stort sett hela tårtan.

Nej, du har nog inte missat något. :)


Du ser det mer ur "bandens", artisternas synvinkel, tror jag.
Då är möjligheter och diversitet större än någonsin.
Men ur publikens synvinkel är utbudet mindre och mindre. Snävare och snävare.
Så här:
räckvidd.jpg


Och det är samtidigt svårare och svårare att tjäna kosing på att musicera.


Fint cirkeldiagram du har gjort, men jag tror kanske den representerar dig själv mer än musiklyssnare i stort. :D

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick
 
Inlägg: 32017
Blev medlem: 2004-07-15
Ort: Bromma-Stockholm

Re: Hjälp önskas - bandsökning!

Inläggav Bill50x » 2022-09-04 00:58

Vi har idag fler musikstilar/artister än vad vi har haft någonsin. Eftersom tiden att lyssna inte utökats i samma grad (dygnet har bara 24t) och musiken konkurrerar med annat så blir lyssningen begränsad,

Att man samlas hemma med kompisar för att lyssna på en artists senaste släpp lär inte hända igen.

/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

Användarvisningsbild
RJohan
 
Inlägg: 1582
Blev medlem: 2007-02-11

Re: Hjälp önskas - bandsökning!

Inläggav RJohan » 2022-09-04 08:58

Min, mycket korta, rockhistoria. Inte alla är egna favoriter:

Elvis
Beatles
Led Zeppelin
Sex Pistols
Iron Maiden
Nirvana

Och där tog det slut. D.v.s. Rock som den stora ledaren inom populärmusik, band/artister som 'alla' kände till. Idag känner (väl?) alla till Adele och Lady Gaga, men Rock är det inte. Fast de är bra ändå :)

Användarvisningsbild
jonasz
 
Inlägg: 1235
Blev medlem: 2003-07-23

Re: Hjälp önskas - bandsökning!

Inläggav jonasz » 2022-09-04 11:15

Greta van Fleet? Eller är de inte tillräckligt stora (än)?
"Det är bara Joakim von Anka och andra med personlighetsstörning som har pengar som mål" Hans Rosling

Användarvisningsbild
Ogjort
 
Inlägg: 785
Blev medlem: 2014-12-22

Re: Hjälp önskas - bandsökning!

Inläggav Ogjort » 2022-09-04 17:56

goat76 skrev:
Fint cirkeldiagram du har gjort, men jag tror kanske den representerar dig själv mer än musiklyssnare i stort. :D


Absolut inte. Då skulle det se helt tvärtom ut.
Lyssnar aldrig på "serverad" musik, annat än för att kolla.
Men däremot vet jag hur spellistor krympt med tiden, eftersom det ger fler lyssnare.
(eller rättare sagt: fler som har radion på, vilket är något annat än att lyssna)
Regelverken inom både kommersiell radio och P3, P4 är närmast rigorösa för vad som får spelas.
Och jag har god koll på räckviddsmätningar och lyssnarundersökningar.
Det finns ingenting som tyder på att fler titlar når fler människor, däremot massivt stöd för tvärtom.
Och det är samma statistik för offentliga miljöer. Och för strömningstjänster.
Sådana som Spotify etc, har järnkoll på hur deras tjänster används - naturligtvis.

Samma med tv-produktion där t.ex. aktörer som Epedemic Sound kraftigt begränsar urvalet.
Titta på vilken "löpande-band-kändisar-som-pratar-oväsentligheter-i-mysig-miljö-program" som helst
och fundera över varför man valt just DEN låten i just DET sammanhanget..?
--- Ogjort producerar ljud av allehanda slag - oftast radioprogram --- ogjort.com ---

JM
 
Inlägg: 4830
Blev medlem: 2011-08-13

Re: Hjälp önskas - bandsökning!

Inläggav JM » 2022-09-04 18:45

Lite OT. Inom SR P3/P4 vilka är urvalskriterierna för vad som skall spelas? Vem/vilka bestämmer urvalskriterierna? Hur är skillnaden gentemot kommersiella sidan? Finns nepotismen kvar in SR/SVT?

JM
Neuroscientist. Emotional Beauty is in the Ear of the Listener. "Kill your darlings" => scientific evolution.

Användarvisningsbild
Ogjort
 
Inlägg: 785
Blev medlem: 2014-12-22

Re: Hjälp önskas - bandsökning!

Inläggav Ogjort » 2022-09-04 19:06

JM skrev:Lite OT. Inom SR P3/P4 vilka är urvalskriterierna för vad som skall spelas? Vem/vilka bestämmer urvalskriterierna? Hur är skillnaden gentemot kommersiella sidan? Finns nepotismen kvar in SR/SVT?

JM


De bygger i huvudsak på lyssnarundersökningar - "ge folk vad folk vill ha".
Men där görs ju grundmisstaget att ingen tillfrågad kommer nämna något de inte vet existerar,
vilket - om de väl hör det - kan visa sig vara det bästa de hört.
Fråga vem som helst om deras favoritmat, och ingen kommer nämna något de aldrig har ätit.
Men genreformatering är kanske inte lika hårddragen i Public Service som i kommersiella genrekanaler.
Det var väldigt kraftiga interna protester vid införandet av spellistor på SR. Flera producenter lämnade sitt uppdrag, eller bytte till annat.
Gick till P2 istället t.ex.

Personligen kan jag tycka att motivationen till att ha PS krymper om de jobbar efter samma modell som övrig radio.

När det gäller nepotism är det svårt att uttala sig. Det beror på vad man avser och hur det definieras.
Barn till jurister, läkare, bönder, fiskare, finsnickare, Wallenberg, Kamprad... hamnar ofta inom samma sfär. Är det nepotism?
Kontakter är ju ofta huvudskäl vid rekrytering inom de flesta områden. Tror inte PS utmärker sig alls i jämförelse.
--- Ogjort producerar ljud av allehanda slag - oftast radioprogram --- ogjort.com ---

Användarvisningsbild
lemmts
 
Inlägg: 409
Blev medlem: 2006-10-20
Ort: Stockholm

Re: Hjälp önskas - bandsökning!

Inläggav lemmts » 2022-09-06 20:19

I starten när de kommersiella radiostationerna just tillåtits i Sverige spelade de massor av bra musik, minns jag det som. Efter hand blev utbudet mindre och mindre. Hur många olika låtar spelar en kanal idag, kan man undra?

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick
 
Inlägg: 32017
Blev medlem: 2004-07-15
Ort: Bromma-Stockholm

Re: Hjälp önskas - bandsökning!

Inläggav Bill50x » 2022-09-06 22:26

lemmts skrev:I starten när de kommersiella radiostationerna just tillåtits i Sverige spelade de massor av bra musik, minns jag det som. Efter hand blev utbudet mindre och mindre. Hur många olika låtar spelar en kanal idag, kan man undra?

Mitt minne är att de hade ett väldigt smalt utbud redan från början och framför allt var spännvidden mellan olika musikstilar väldigt begränsad. Jag har inget som helst minne av jazz, blues, avantgarde, folk, visor och liknande.

Under ett par år gjorde jag lyssningsundersökningar åt Radio Bandit och Lugna Favoriter (samma ägare på den tiden) och min uppdragsgivare (som var en jazz-entusiast) deklarerade frankt att hans uppgift var att leverera lyssnare till reklam-jinglarna. Idag har man väl spellistor på typ 20-30 låtar som rullar runt och så byts några få låtar i taget. Att spela ny och spännande musik var P1/P2/P3's uppgift.
Vad man vet inom den kommersiella radion är att "högst volym låter bäst" (man får dessutom bättre räckvidd med den maximala tillåtna sändningseffekten) och att lyssnarna är extremt otrogna. Kommer det en låt de inte känner igen rattar man in en annan kanal. Det gäller givetvis inte restauranger, butiker och liknande, där har man oftast samma kanal som snurrar jämt.

Jag var naiv nog att tro att den kommersiella radion skulle erbjuda mer varierad musik och att alla intressen skulle tillgodoses. Jag till och med bytte bort en välljudande tuner med enbart 8 snabbval mot en (som det visade sig vara totalkass) hade 40 snabbval. En av mina absolut största misstag på hifi-himlen...

/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

Användarvisningsbild
Magnuz
 
Inlägg: 12348
Blev medlem: 2003-08-08

Re: Hjälp önskas - bandsökning!

Inläggav Magnuz » 2022-09-06 22:59

RIX FM (tror jag det var) gjorde i alla fall ett tappert försök i början med ”dagens hits och gårdagens favoriter” men de fick böja sig för pöbeln och ändra inriktning. De enda användbara kanalerna är P1 och P2 och jag skulle önska att det gick att få bort de andra från menyn i min bil (som är det ställe där jag lyssnar på radio och där det av någon anledning ofta blir oreda bland kanalerna). P2 tas dessvärre också i anspråk för allsköns ”etniskt” innehåll istället för att få vara en ren musikkanal, vilket är synd.

Användarvisningsbild
Ogjort
 
Inlägg: 785
Blev medlem: 2014-12-22

Re: Hjälp önskas - bandsökning!

Inläggav Ogjort » 2022-09-06 23:54

Bill50x skrev:
Jag var naiv nog att tro att den kommersiella radion skulle erbjuda mer varierad musik och att alla intressen skulle tillgodoses. Jag till och med bytte bort en välljudande tuner med enbart 8 snabbval mot en (som det visade sig vara totalkass) hade 40 snabbval. En av mina absolut största misstag på hifi-himlen...

/ B


Det var det många som trodde - och så var vi några få som inte trodde det.
Jamen, slå på radion i New York så får du höra, sa många.
Räckvidd nästan 20 miljoner pers på en fjärdedel av Sveriges yta, går inte att jämföra möjligheten till, även nischade reklamintäkter.

Men det stämmer till viss del att precis i starten så fanns en del uppstickare.
De försvann rätt snabbt eftersom ingen placerar reklam i de pyttesmå segmenten.
Reklamradion har uttalat som huvudmål att ingen ska stänga av, precis som du skriver.

Allt liknar väldigt mycket det som t.ex. Kjell Alinge trodde när Närradion startade.
Nu kommer etern att explodera av kreativitet. Nu blir det helt fritt fram för okända radiosnitsare.
Istället blev det politiska nördklubbar för inbördes beundran och religiös propaganda. Noll form- eller idéutveckling.
Och ofta rent tekniskt undermåligt. I stort sett aldrig. "att Radio".
Kommer ihåg en gång när Kjell själv ringde i sändning till Mälardalens radiosällskap och undrade varför det inte blev som han trodde och hoppades.
-Va ere ni håller på med?

Vi är helt enkelt för få människor i Sverige för att uppnå diversitet i reklamfinansierad radio.

Nätsidan går åt samma håll tyvärr.
Från början kunde vilken liten ytterlighetsvloggare eller poddare få 4 kr av McDonalds, då och då.
Nu är den möjligheten borta. Istället har man på t.ex. YouTube till och med infört reklam på de kanaler som INTE får del av intäkterna.
För inte så länge sedan, förblev de i alla fall reklamfria. Nu bidrar även de som inte får en spänn till andras reklamintäkter. Vare sig de vill eller inte.

Det trista är att Public Service tar efter de kommersiella aktörerna. Trots att de är de enda som INTE är tvingade att göra så.
Ängsligt, ängsligt, ängsligt...

/Anders O.
--- Ogjort producerar ljud av allehanda slag - oftast radioprogram --- ogjort.com ---

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick
 
Inlägg: 32017
Blev medlem: 2004-07-15
Ort: Bromma-Stockholm

Re: Hjälp önskas - bandsökning!

Inläggav Bill50x » 2022-09-07 09:08

Ja du Ogjort, kan bara hålla med. Under alla mina år på denna jord har jag fått ompröva mina ståndpunkter att den sk Marknaden löser alla problem. Hjort, oxe, ren, får... bara mals ner och blir hamburgare.

/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

Användarvisningsbild
lemmts
 
Inlägg: 409
Blev medlem: 2006-10-20
Ort: Stockholm

Re: Hjälp önskas - bandsökning!

Inläggav lemmts » 2022-09-08 12:36

Bill50x skrev:
lemmts skrev:I starten när de kommersiella radiostationerna just tillåtits i Sverige spelade de massor av bra musik, minns jag det som. Efter hand blev utbudet mindre och mindre. Hur många olika låtar spelar en kanal idag, kan man undra?

Mitt minne är att de hade ett väldigt smalt utbud redan från början och framför allt var spännvidden mellan olika musikstilar väldigt begränsad. Jag har inget som helst minne av jazz, blues, avantgarde, folk, visor och liknande.

Under ett par år gjorde jag lyssningsundersökningar åt Radio Bandit och Lugna Favoriter (samma ägare på den tiden) och min uppdragsgivare (som var en jazz-entusiast) deklarerade frankt att hans uppgift var att leverera lyssnare till reklam-jinglarna. Idag har man väl spellistor på typ 20-30 låtar som rullar runt och så byts några få låtar i taget. Att spela ny och spännande musik var P1/P2/P3's uppgift.
Vad man vet inom den kommersiella radion är att "högst volym låter bäst" (man får dessutom bättre räckvidd med den maximala tillåtna sändningseffekten) och att lyssnarna är extremt otrogna. Kommer det en låt de inte känner igen rattar man in en annan kanal. Det gäller givetvis inte restauranger, butiker och liknande, där har man oftast samma kanal som snurrar jämt.

Jag var naiv nog att tro att den kommersiella radion skulle erbjuda mer varierad musik och att alla intressen skulle tillgodoses. Jag till och med bytte bort en välljudande tuner med enbart 8 snabbval mot en (som det visade sig vara totalkass) hade 40 snabbval. En av mina absolut största misstag på hifi-himlen...

/ B

Mitt minne har kanske bleknat med åren. Men som jag minns det var det en kort period med större urval. I alla fall på nån kanal. Kan docn inte påstå att jag lyssnade särskilt mycket. Kanske var det bara en kväll hos en kompis.
Nog om detta.

Användarvisningsbild
dewpo
 
Inlägg: 5175
Blev medlem: 2016-08-01

Re: Hjälp önskas - bandsökning!

Inläggav dewpo » 2022-09-10 11:43

Jag förstår inte hur man kan nämna "Radio" eller "Tablå tv" i samma andetag som "Brett" utbud :? Har lyssnaren ingen möjlighet att påverka utbudet är det per definition "Tillrättalagt" inte "Brett" och definitivt inte "Valbart" :twisted:
Framtiden är här... men har den blivit som vi önskade den?
Läs innan du beaktar Disclaimer-> https://docs.google.com/document/d/1r6nhk1SOIF9_WThdKJTa5q4e-4MKohMeitCpN2yEhrc/edit?usp=sharing

Användarvisningsbild
teosig
 
Inlägg: 847
Blev medlem: 2008-07-01
Ort: Kristianstad

Re: Hjälp önskas - bandsökning!

Inläggav teosig » 2022-09-12 15:30

Ogjort skrev:
dewpo skrev:En Google sökning gav tillhanda att det mest strömmade bandet 2021 var Kpop bandet BTS :|


Jo, fast det är ju ett producentskapat konceptband likt motsvarande västliga företeelser.
Inte ett gäng som samlats runt att skapa sin egen musik. Så... de gills inte :(


Fast där tycker jag nog att du har lite fel,
Skivbolaget BigHit satte ihop just dessa grabbar för deras egenskaper och matchning till varandra för att låta medlemmarna få bilda BTS och inte bolaget.
Därmed skriver och producerar BTS själva sitt material .

Det är ju även så att artister står i kö för att göra låtar tillsammans med BTS, ta tillexempel Coldplay X BTS - My Universe .
benny blanco, BTS & Snoop Dogg - Bad Decisions (Official Music Video)

och så fyllde BTS Wembley som har plats för 100000 personer, jämfört med globen som tar 16000, biljetterna tog slut på en 90minuter, SÅ nog allt är de en grupp att räkna med
då de bildades 2010 och fick sitt genombrott 2013.

bifogar konserten från Wembley med BTS https://www.youtube.com/watch?v=B2ltxmFy8vY


Annars finns ju även Rammstein som gjorde Succé på Ullevi nu i somras.
What arrests my attention is the fact that this space is inhabited......

Användarvisningsbild
Ogjort
 
Inlägg: 785
Blev medlem: 2014-12-22

Re: Hjälp önskas - bandsökning!

Inläggav Ogjort » 2022-09-12 18:50

teosig skrev:
Ogjort skrev:
dewpo skrev:En Google sökning gav tillhanda att det mest strömmade bandet 2021 var Kpop bandet BTS :|


Jo, fast det är ju ett producentskapat konceptband likt motsvarande västliga företeelser.
Inte ett gäng som samlats runt att skapa sin egen musik. Så... de gills inte :(


Fast där tycker jag nog att du har lite fel,
Skivbolaget BigHit satte ihop just dessa grabbar för deras egenskaper och matchning till varandra för att låta medlemmarna få bilda BTS och inte bolaget.
Därmed skriver och producerar BTS själva sitt material .

Det är ju även så att artister står i kö för att göra låtar tillsammans med BTS, ta tillexempel Coldplay X BTS - My Universe .
benny blanco, BTS & Snoop Dogg - Bad Decisions (Official Music Video)

och så fyllde BTS Wembley som har plats för 100000 personer, jämfört med globen som tar 16000, biljetterna tog slut på en 90minuter, SÅ nog allt är de en grupp att räkna med
då de bildades 2010 och fick sitt genombrott 2013.

bifogar konserten från Wembley med BTS https://www.youtube.com/watch?v=B2ltxmFy8vY


Annars finns ju även Rammstein som gjorde Succé på Ullevi nu i somras.


Kanske BTS är det berömda undantaget då, men... tveksamt.
Söker man på deras mest strömmade alster (lite slumpvis) så är ingenting varken skrivet eller producerat av BTS medlemmar.
Men hittar någon andra uppgifter så...
Att man sätter ihop folk som matchar varandra på olika sätt är väl själva grunden i produktbandskapning.

Rammstein bildades 1994, så de är också dinosaurier.
--- Ogjort producerar ljud av allehanda slag - oftast radioprogram --- ogjort.com ---

Användarvisningsbild
RJohan
 
Inlägg: 1582
Blev medlem: 2007-02-11

Re: Hjälp önskas - bandsökning!

Inläggav RJohan » 2022-09-13 08:58

Ok, kort svensk radiohistoria, som jag minns den:

60-tal - Melodiradion. Där spelade de Beatles och Stones hela dagarna. NOT. Det var Brazil 66, Jularbo och Sinatra's 'May Way' som pluggades när den var ny.
70-tal - HmmHumdag med ungdomsredaktionen. Göteborgare satt och intervjuade varandra om hur det gick till när de blev 'politiskt medvetna'. De hatade ABBA. Musiken de spelade har jag glömt bort.
80-tal - Minns jag som rätt bra. Gott och blandat.
90-tal - Reklamradions intåg. Kul i början... MTV (nej det var inte radio, men jag hade det på bara för musiken).
00-tal - Bytte jag till P4. Rätt bra talkshower. Kalle Oldbys program med Country var bra.
10-tal - Bytte till P1. Just ingen musik. P2 när det är Jazzradion, typ 3 timmar i veckan.
20-tal - Fortfarande P1. Slog precis på P3, förstod ingenting, men det är OK. Varför ska jag som pensionär gilla det som görs för tonåringar?

Var det bättre förr? Knappast. Reklamradion är skit, men man måste inte lyssna.

Användarvisningsbild
Calleberg
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: 2010-03-06
Ort: Kumla

Re: Hjälp önskas - bandsökning!

Inläggav Calleberg » 2022-09-13 09:20

De här dinosauriebanden som ni talar om här, blev ju stora inte enbart i kraft av sin talang. För att lyckas var man tvungen att ta sig förbi div "gatekeepers" för att komma in i skivbolagens finrum och få distribution.

Idag är dessa grindvakter, lite beroende på vilken distributionskanal man pratar om, mer eller mindre helt borta. Vilket nog är i huvudsak positivt.

Kanske har det bidragit till att kundunderlaget för potentiella arenaband inte längre snöar in lika hårt på EN enstaka företeelse, de är helt enkelt upptagna med att lyssna på lite allt möjligt:)

Kanske är det avsaknaden av dessa grindvakter som gör att jag idag har möjlighet att njuta av företeelser som Greta van fleet och Silksonic istället gör att lyssa på "KISS alive, farewell tour #8" :)
Easy like a Sunday morning...

Perfect is the enemy of good

Användarvisningsbild
Ogjort
 
Inlägg: 785
Blev medlem: 2014-12-22

Re: Hjälp önskas - bandsökning!

Inläggav Ogjort » 2022-11-27 17:22

Har kanske hittat nåt...
Lukas Graham, som jag trodde var en soloartist. Men det är ju en grupp.
Bildades väl ca 2016 . 7 Years får väl sägas vara en världshit.
Men frågan är då om det bara var den, som engångsföreteelse, eller har de fler efter den?

undrar

Anders O.
--- Ogjort producerar ljud av allehanda slag - oftast radioprogram --- ogjort.com ---

Föregående

Återgå till Musikstugan


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Kalle_H och 3 gäster