Moderator: Redaktörer
Max_Headroom skrev:Vilket år 1979 var! Tyvärr var jag för ung för att begripa så värst mycket av det då det begav sig, men musiken finns ju kvar!
Här har ni fina musiktips, om ni missat dom:
Gang of Four - Entertainment!
Pink Floyd - The Wall
The Clash - London Calling
Supertramp - Breakfast in America
Joy Division - Unknown Pleasures
AC/DC - Highway to Hell
The Police - Regatta de Blance
Gary Numan - The Pelassure Principle
Blondie – Eat to the Beat
Nattlorden skrev:Frank Zappa - Sheik Yurbouti
PekkaJohansson skrev:Jo, 1979 var ett riktigt bra år. Jag tänker nog mer på singlar än album när det gäller listor och spontant kommer jag att tänka på Boomtown Rats och "I don't like Mondays" och "Tragedy" med Bee Gees. Jag tjuvtittade på en lista och hittade "Knock on wood" med Amii Stewart - tidernas bästa discolåt som jag nog hade placerat något år tidigare - och "The logical song" med Supertramp. Nästan i klass med 1964!
Nattlorden skrev:PekkaJohansson skrev:Jo, 1979 var ett riktigt bra år. Jag tänker nog mer på singlar än album när det gäller listor och spontant kommer jag att tänka på Boomtown Rats och "I don't like Mondays" och "Tragedy" med Bee Gees. Jag tjuvtittade på en lista och hittade "Knock on wood" med Amii Stewart - tidernas bästa discolåt som jag nog hade placerat något år tidigare - och "The logical song" med Supertramp. Nästan i klass med 1964!
Fast en bit kvar till 1984.
Almen skrev:Nattlorden skrev:PekkaJohansson skrev:Jo, 1979 var ett riktigt bra år. Jag tänker nog mer på singlar än album när det gäller listor och spontant kommer jag att tänka på Boomtown Rats och "I don't like Mondays" och "Tragedy" med Bee Gees. Jag tjuvtittade på en lista och hittade "Knock on wood" med Amii Stewart - tidernas bästa discolåt som jag nog hade placerat något år tidigare - och "The logical song" med Supertramp. Nästan i klass med 1964!
1984 förtjänar knappt sista siffran gemensamt med vare sig 1964 eller 1974.
Nattlorden skrev:Almen skrev:Nattlorden skrev:
Ha!
https://en.wikipedia.org/wiki/Billboard_Year-End_Hot_100_singles_of_1984
Nattlorden skrev:Almen skrev:Nattlorden skrev:
Ha!
Almen skrev:Nattlorden skrev:Almen skrev:1984 förtjänar knappt sista siffran gemensamt med vare sig 1964 eller 1974.
Ha!
Fast de bästa låtarna där är ju från 1983 eller tidigare! Eurythmics, Police, Yes, Genesis, Madonna, Cyndi Lauper, Tracey Ullman, etc....
sportbilsentusiasten skrev:Har svårt för "Take on me" helt ärligt.
För hurtigt
Nattlorden skrev:sportbilsentusiasten skrev:Har svårt för "Take on me" helt ärligt.
För hurtigt
Spela singeln på 33rpm då.
idea skrev:Allt är inte från 1979 men så här såg mina inköp ut det året - från en gammal förteckning över mina vinyler.
Nattlorden skrev:PekkaJohansson skrev:Jo, 1979 var ett riktigt bra år. Jag tänker nog mer på singlar än album när det gäller listor och spontant kommer jag att tänka på Boomtown Rats och "I don't like Mondays" och "Tragedy" med Bee Gees. Jag tjuvtittade på en lista och hittade "Knock on wood" med Amii Stewart - tidernas bästa discolåt som jag nog hade placerat något år tidigare - och "The logical song" med Supertramp. Nästan i klass med 1964!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster