Mike Oldfield

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Mike Oldfield

Inläggav distad » 2022-11-04 23:46

Hur många skivor har han gjort exakt, någon som vet ? Finns det någon länk till alla? så man kan kolla. Inte inräknat samlingsskivor för det har ju kommit en del och de är inte intressanta.
Såg att när det gäller antal skivor ifrån någon artist så är det honom som jag har flest ifrån och om jag har missat någon så vill ja skaffa dem i så fall.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
peterh
 
Inlägg: 3500
Blev medlem: 2016-04-15
Ort: Göteborg förstås !

Re: Mike Oldfield

Inläggav peterh » 2022-11-05 07:20

FBK skrev:Hur många skivor har han gjort exakt, någon som vet ? Finns det någon länk till alla? så man kan kolla. Inte inräknat samlingsskivor för det har ju kommit en del och de är inte intressanta.
Såg att när det gäller antal skivor ifrån någon artist så är det honom som jag har flest ifrån och om jag har missat någon så vill ja skaffa dem i så fall.

discogs.com har nog den informationen
Älskar musik, driver numera Tubular-well, välljud med garanti.

Användarvisningsbild
Ted_B
 
Inlägg: 1486
Blev medlem: 2014-05-02
Ort: Virsbo

Re: Mike Oldfield

Inläggav Ted_B » 2022-11-06 01:37

Annars finns ju allting här, men kanske inte lika roligt som att få en diskussion på nätet.
https://en.wikipedia.org/wiki/Mike_Oldfield
The World's Mine Oyster

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Mike Oldfield

Inläggav distad » 2022-11-06 05:09

Tack för länken!
Det jag gillar med honom att han har utvecklats och gjort allting möjligt, det låter inte likadant hela tiden utan man vet aldrig vad han hittar på även om det finns en viss röd tråd. När man tänker på andra musiker så låter en del likadant hela tiden. Visst jag gillar en del av dem som gör så också. Men Mike är annorlunda och det känns som han har hållit på i evigheter. Ska kolla min samling och se om något fattas och sedan ska jag lyssna igenom den framöver ifrån början till slut.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
jogge
 
Inlägg: 3884
Blev medlem: 2015-02-18

Re: Mike Oldfield

Inläggav jogge » 2022-11-06 11:46

Jag samlar ju på Mike Oldfield sedan slutet av 80-talet och har över hundra skivor med honom, men då räknar jag in singlar, samlingar och videos också. Jag håller med om att han vandrat fritt mellan olika stilar, men hans fantastiska stämning och gitarrljud gör att allt är spännande med honom.
Om jag måste välja en period blir det 90-talet, då han blev mer elektronisk och åt ambienthållet. Jag håller fortfarande hans "The Songs Of Distant Earth" som världens bästa skiva. Syskonskivorna "Tubular Bells II" och "Tubular Bells III" är också givna. Det är tre tips om du inte har dem redan.

https://rateyourmusic.com/artist/mike-oldfield


Återgå till Musikstugan


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster