Fourplay

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26677
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Fourplay

Inläggav hifikg » 2022-12-28 19:19

På förekommen anledning sitter jag nu o lyssnar på Fourplay. Är det någon mer än jag som har albumet som heter just Fourplay i original och jubileumsversion? Originalet kom 1991 den senare 2021. Kommentarer? Synpunkter? Om man bara har plats för ett, vilket behåller man? Varför?
Sitter nöjd :)

Kermit116
 
Inlägg: 1258
Blev medlem: 2019-03-08
Ort: "08"

Re: Fourplay

Inläggav Kermit116 » 2022-12-29 16:48

Jag har utgåvan från 1991 och den köpte jag av "försiktighetsskäl" eftersom nyutgåvan är om-mastrad och min tolkning av forumkamraters utsagor att om-mastrad i regel innebär sämre dynamik. Om det är så i detta fallet vet jag inte men om man som du har tillgång till bägge så antar jag att det går att mäta på något sätt. Om det är ytterligare skillnader mellan albumen vet jag ej.

Bra musik är det såviså. Tycker jag.
" ... probably the best loud-speaker in the world"

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26677
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Fourplay

Inläggav hifikg » 2022-12-29 21:30

Bra musik är det. Jag rullade igång jubileumsutgåvan och tyckte inte att det var den ståpälsframkallande upplevelse som jag förväntade mig. Växlade då till originalet. Det lät genast väldigt mycket bättre, men efter en stund fick jag en krypande känsla av att något ändå saknades. Kollade kvaliteten på det jag lyssnade på och det visade sig vara mp3 i låg kvalitet!!
Jag vet varför, men trodde att jag mp3 sanerat för längesen. Fixar till det innan året är slut, men t o m en dålig mp3 låter alltså trevligare än jubileumsskivan i CD-kvalitet!
Sitter nöjd :)


Återgå till Musikstugan


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster