Så Mycket Bättre 23

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26701
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Så Mycket Bättre 23

Inläggav hifikg » 2023-10-28 21:23

Jomenvisst blir man glad, eller vad säger du? En dänga som Växeln Hallå lever upp i all sin enkelhet o blir tokfräsch och rolig. Ni ungdomar förstår inget, men vi andra tycker det är fett :) Mapei... hade jag ingen som helst susning om innan. Tror jag. Och Ellen.

Programmet tog slut alldeles för fort och gav mersmak så nu lyssnar jag på Säsong ett program ett, som inleddes med att Di Leva tolkade Lasse Berghagen (om man undantar Pluras entré då, till Teddybjörnen).
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
rqu
 
Inlägg: 5179
Blev medlem: 2004-02-24
Ort: Mörtnäs/Värmdö

Re: Så Mycket Bättre 23

Inläggav rqu » 2023-10-28 22:26

Ellen, riktigt bra. Alla var bra tycker jag faktiskt.

Hjalmar_Branting
 
Inlägg: 625
Blev medlem: 2021-04-15

Re: Så Mycket Bättre 23

Inläggav Hjalmar_Branting » 2023-10-28 23:10

Mapei och Ellen var en mkt trevlig okänd bekantskap.

Användarvisningsbild
E
 
Inlägg: 21103
Blev medlem: 2005-05-02
Ort: <hist.> ä. vikt

Re: Så Mycket Bättre 23

Inläggav E » 2023-10-29 20:04

Jo, men det här blir bra! Inga radikala förändringar av konceptet. :P

hifikg skrev:Programmet tog slut alldeles för fort […]

Du får tänka på de stackars satar som tittar med reklam, det måste väl
bli bortåt två timmar för dem?

Mvh E*
Faktiskt.io – ingenting obekvämt!

Användarvisningsbild
rqu
 
Inlägg: 5179
Blev medlem: 2004-02-24
Ort: Mörtnäs/Värmdö

Re: Så Mycket Bättre 23

Inläggav rqu » 2023-11-05 23:52

Väldigt bra avsnitt nummer två också. Ellen fortsätter att vara en favorit, både som personlighet och sångerska.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26701
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Så Mycket Bättre 23

Inläggav hifikg » 2023-11-11 22:42

Inget dåligt program idag heller. O då lyssnar jag ändå bara via datorn, orkade inte rigga projektorn efter dagens fotografering.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
E
 
Inlägg: 21103
Blev medlem: 2005-05-02
Ort: <hist.> ä. vikt

Re: Så Mycket Bättre 23

Inläggav E » 2023-11-12 03:04

Yes, funkar att glo i mobilen också, som ju har "stereo". Klart att någon
gång skulle det vara fett att ta in SMB via högtalarna och en stor skärm.
Nästa liv.

Mvh E*
Faktiskt.io – ingenting obekvämt!

Användarvisningsbild
Magnuz
 
Inlägg: 12349
Blev medlem: 2003-08-08

Re: Så Mycket Bättre 23

Inläggav Magnuz » 2023-11-12 16:28

Kanske inte riktigt lika hög nivå som de senaste säsongerna men kul ändå. Förr eller senare måste de väl få slut på kända artister?

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26701
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Så Mycket Bättre 23

Inläggav hifikg » 2023-11-12 18:31

Magnuz skrev:Kanske inte riktigt lika hög nivå som de senaste säsongerna men kul ändå. Förr eller senare måste de väl få slut på kända artister?


Ja, när ABBA och Tommy Körberg varit med :)
Sen kommer det till en o annan också så de kan nog hålla på ganska länge än.
O så har vi begreppet "favorit i repris" o så kan vi kalla in danska o norska superstars.
Sitter nöjd :)

ulfnyback
 
Inlägg: 5
Blev medlem: 2023-12-03

Re: Så Mycket Bättre 23

Inläggav ulfnyback » 2023-12-06 15:21

Brukar inte se på Så mycket bättre, men när jag märkte att Staffan Hellstrand skulle vara med förra veckan, då ville jag se. Tycker att Staffan är en lite "främmande fågel" i sådana sammanhang. Jag ångrar inte att jag såg programmet. Tolkningen av Fanfar av en mer än dubbelt yngre artist var verkligen bra.

Användarvisningsbild
E
 
Inlägg: 21103
Blev medlem: 2005-05-02
Ort: <hist.> ä. vikt

Re: Så Mycket Bättre 23

Inläggav E » 2023-12-06 15:38

SMB är alltid sevärt!

Mvh E*
Faktiskt.io – ingenting obekvämt!

Användarvisningsbild
Lassej
 
Inlägg: 956
Blev medlem: 2013-12-22
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Så Mycket Bättre 23

Inläggav Lassej » 2023-12-09 00:11

Håller med om att även denna säsong är bra. Bra musik och intressanta artister. Ellen kände jag till sedan tidigare och hon är riktigt bra. Latin Kings musik har jag aldrig gillat men Dogge imponerade på mig. Har verkligen haft det tufft då hans fru dog när de var unga och lämnade Dogge ensam med sin lilla dotter. Är även lite imponerad av Peg. Verkar vara en riktigt trevlig tjej som har blivit utsatt för ett hemskt hat på SoMe. Det är så j-kla sjukt. Måste vara riktigt tufft att bli så utsatt. Tänk att läsa att man ska bli våldtagen, dödad och andra hemskheter. Dock har jag lite svårt för Jonathan Johansson. Hans musik berör inte mig.

Lasse Holm var kul. Vilken energi och karln var 79 bast när det spelades in.

Men som här långt imponerar Staffan Hellstrand mest. Väldigt blyg men duktig musiker. Hans tolkning av Peg's "Goodbye Boy" är riktigt bra och har fastnat i min skalle.

https://www.tv4play.se/klipp/8cdb16ccd86c901e9c56/staffan-hellstrand-tolkar-peg-parneviks-goodbye-boy-pa-svenska?playlist=auto_4eaff82eac4130cd2092

Användarvisningsbild
E
 
Inlägg: 21103
Blev medlem: 2005-05-02
Ort: <hist.> ä. vikt

Re: Så Mycket Bättre 23

Inläggav E » 2023-12-09 02:18

Staffan växlade jag några ord med efter en konsert. Borde ligga en
signerad platta någonstans.

Mvh E*
Faktiskt.io – ingenting obekvämt!

Användarvisningsbild
Magnuz
 
Inlägg: 12349
Blev medlem: 2003-08-08

Re: Så Mycket Bättre 23

Inläggav Magnuz » 2023-12-09 14:47

Ja, jag tror jag får revidera min uppfattning ovan. Den här säsongen är lika bra som de tidigare.

Användarvisningsbild
Magnuz
 
Inlägg: 12349
Blev medlem: 2003-08-08

Re: Så Mycket Bättre 23

Inläggav Magnuz » 2023-12-17 14:22

Nu har jag sett rubbet (förutom de första avsnitten som jag missade) och jag tror jag får revidera min uppfattning ytterligare. Riktigt bra säsong med många roliga karaktärer. Som norrlänning skrattar man till exempel gott (och igenkännande) både åt och med Pär Wiksten.

Alla tolkningar tillför kanske inte så mycket nytt musikaliskt men somliga gör det och vissa är ju riktigt bra. Kul också som alltid med blandningen av stilar och generationer.

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick
 
Inlägg: 32024
Blev medlem: 2004-07-15
Ort: Bromma-Stockholm

Re: Så Mycket Bättre 23

Inläggav Bill50x » 2023-12-17 22:08

Även om jag generellt inte är emot att använda svordomar så tycker jag det svärs alldeles för mycket i årets upplaga. "Shit asså, vicken djävla låtdjävel, fan asså va djävla bra" - säger en person som uppenbarligen är ganska duktig på att snickra texter till låtar.

/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

Användarvisningsbild
Magnuz
 
Inlägg: 12349
Blev medlem: 2003-08-08

Re: Så Mycket Bättre 23

Inläggav Magnuz » 2023-12-17 23:40

Bill50x skrev:Även om jag generellt inte är emot att använda svordomar så tycker jag det svärs alldeles för mycket i årets upplaga. "Shit asså, vicken djävla låtdjävel, fan asså va djävla bra" - säger en person som uppenbarligen är ganska duktig på att snickra texter till låtar.


…och slår därmed hål på den gamla fördomen om ett samband mellan flitigt bruk av svordomar och ett dåligt ordförråd. :) Extra roligt blev det när bandkompisarna kom på besök. Då fick t.o.m. TV4 nog och tog fram pipljudet. :D Kul annars med någon som behållit sin dialekt och inte försöker prata någon sorts pseudo-stockholmska. Undra om svensken i gemen vet vad ”flänna” betyder?

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26701
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Så Mycket Bättre 23

Inläggav hifikg » 2023-12-18 00:37

Magnuz skrev:
Bill50x skrev:Även om jag generellt inte är emot att använda svordomar så tycker jag det svärs alldeles för mycket i årets upplaga. "Shit asså, vicken djävla låtdjävel, fan asså va djävla bra" - säger en person som uppenbarligen är ganska duktig på att snickra texter till låtar.


…och slår därmed hål på den gamla fördomen om ett samband mellan flitigt bruk av svordomar och ett dåligt ordförråd. :) Extra roligt blev det när bandkompisarna kom på besök. Då fick t.o.m. TV4 nog och tog fram pipljudet. :D Kul annars med någon som behållit sin dialekt och inte försöker prata någon sorts pseudo-stockholmska. Undra om svensken i gemen vet vad ”flänna” betyder?


Nu vet vi :)

Svordomar var väl en av Miriam Bryants specialiteter också, stor kontrast mot hedersmannen Sven-Bertil som var med i samma säsong.
Sitter nöjd :)


Återgå till Musikstugan


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster