Utveckling av musik, och hur bra kan den bli?

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Har den bästa musiken redan gjorts?

Ja, för länge sedan
2
20%
Den görs nu
0
Inga röster
Nej, det kommer att uppstå ny, bättre musik.
8
80%

Antal röster : 10

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Utveckling av musik, och hur bra kan den bli?

Inläggav Max_Headroom » 2005-09-02 21:50

Ja, gott folk, allt (nåja, en hel del i alla fall) i vårt samhälle blir ju bara bättre och bättre. T.ex. datorer. Till stor del bilar. Sett till realinkomsten får man idag en riktigt bra bil jämfört med för 20 år sedan.

Men hur är det musiken? Även den borde ju bli bättre och bättre, hela tiden, eller hur? Men något verkar ha gått fel. Just nu spelar TV en konsert med The Ark. Och dom må vara duktiga och ambisösa på sitt sätt. Men, samtidigt sitter jag och spelar Joy Divisions "Atmosphere". Och tyvärr, så är det The Ark åstadkommer faktiskt bara skit i jämförelse. Det kanske låter hårt och orättvist, men så är det.

Nu kanske någon tycker det är orättvist att jämföra med en så enormt bra låt. Men, den är faktiskt nästan 30 år gamal! Någon utveckling tycker jag mig ha rätt att förvänta mig. Vad säger faktiskt.ses experter i ämnet?

Kommer det att uppstå ny musik som är bättre? I alla tider har nog folk trott att "nu går det inte att utveckla musiken mer". Men var nog innan acid house, drum 'n' bass och death metal...
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Inläggav Slartibartfast » 2005-09-02 22:29

Vad kan sägas.... om man inte har framtidshopp så kan man väl sluta med våra hobby efter ett tag? Inte för att det inte finns en del att ta av, och jag säger att det finns verkligen en del att ta av!! Men det vore ju skönt att veta att det finns en framtid också...

För att bryta av litet, får jag väl citera någon i Helacopters, Robban kanske, på frågan vad som är det bästa de har gjort?

Måste ju svara det vi gör nu, det vore väl jävligt trist annars?

Mvh Jocke*

*Som just ätit för många godisar.
admin

Nils_inaktiv

Inläggav Nils_inaktiv » 2005-09-02 22:44

100 % än så länge på "ny bättre musik" ... det värmer ... tack alla ni som röstat :)

Användarvisningsbild
Margaux

Inläggav Margaux » 2005-09-03 07:53

Intressant fråga.

Nån gång innan solen sväller och dödar alla människor på jorden kommer ju utvecklingen av musik stå på sitt max. Tror och hoppas verkligen inte att vi nått detta max ännu 8).

Kanske om 1000 år när alla genmanipulerade människor har 850 i IQ och kan spela 50 instrument?
Det finns bara två typer av musik. Bra musik och dålig musik.

/Joachim

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Inläggav Max_Headroom » 2005-09-03 10:14

Intressant. 7 tror att det kommer att bli ännu bättre. Undrar bara hur det kommer att låta?
Mycket av det som vi idag betraktar som jättebra musik skulle ha uppfattats som buller eller nåt annat störande oljud om någon skulle ha råkat höra samma sak på låt säga 40-talet.
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Återgå till Musikstugan