Moderator: Redaktörer
PekkaJohansson skrev:Rival är ju ganska tjusigt efter renoveringen, fiket är bra (hurra för citrontarteletterna!) och om man har tur kan man få syn på Benny himself. Att dåligt konsertljud kan förstöra en musikupplevelse totalt, det är vi fler som fått erfara. Bra och viktigt inlägg, torbod.
Med vänlig hälsning
Pekka
torbod skrev:Gitarristen är ju för övrigt lika grym som vanligt (minns inte vad han heter).
dawen skrev:...Trummisen, vill minnas att han heter Peter Corhonen, är otroligt duktig. En av sveriges bästa.
...
Sådär ser Skuggan ut, som förmodligen är den skyldige ljudteknikern. Hurdana omständigheterna var i det här fallet vet jag tyvärr inte, men med tanke på att han förutom Zelmani bl.a. åker Kent så borde han ju göra något rätt, då och då, åtminstone. Eller?
dawen skrev:Jag kan för övrigt inflika att många "vanliga människor" tycker att det är idioti att betala mer än maximalt hundra kronor för en vanlig kabel, ändå finns det massa "audiofiler" som betalar mångdubbelt mer
Slartibartfast skrev:Han gör då inte mycket väsen av sig på skiva, och om han bara spelar med Zelmani...
dawen skrev:Kompenseringar av tonkurvan är inga stora problem nej. Utomhus ja, då är det svårare eftersom man spelar för fler och måste spela mycket starkare. Däremot har du sällan stora problem med störande reflexer, förutom på vissa ställen, som exempelvis Gröna Lund.
Lånade grejor? Ingenting. Man lånar inte högtalarriggar som kostar minst sjusiffrig. I princip allting hyrs in, ett annat företag supplyar. Det Skuggan har med själv är gissningsvis lite reverb eller liknande, i övrigt brukar allt vara inhyrt/lokalens.
Magnuz skrev:Han verkar ha spelat med bl.a. Eva Dahlgren, Ulf Lundell, Lisa Ekdahl, Peter Jöback, diLeva och många fler. Ursprungligen spelade han visst i Reeperbahn. Han verkar stava Korhonen med K dock.
dawen skrev:Slartibartfast: Jag har haft Jocke Ekberg som trumlärare och dessutom träffat honom ute på gig ett antal gånger som frilansande trummis. André Ferrari har jag stött på någon gång i år också. Jag vet inte om detta är något du räknar som väldigt duktiga trummisar, men jag tror fortfarande att Corhonen är en av sveriges bästa!
Magnuz skrev:Vem är då din kandidat, Slartibartfast? (kanske läge för en ny tråd då, iofs)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster