Jag har lite svårt att förstå reeltoreels känsloutbrott...
Känsloutbrott!
Vad är det du vill?
Blindtesta kablar om det inte har framgått.
Om du vill bevisa att EKK och lampsladd är exakt samma sak ljudmässigt så tvingas du bryta mot första vetenskapliga tesen - man kan nämligen aldrig påstå att man bevisat frånvaron av alla fel genom att misslyckas påvisa några fel.
Jag är inte ute efter att bevisa någonting.
Jag är nyfiken på om det är HÖRBARA skillnader.
Frågan är bara hur lång sträcka kabel som behövs för att visa skillnaden?
Tja! Hur lång är en normal högtalarkabel? Några meter bör den väl vara va?
Det är säkert mätbara skillnader på kablar,men frågan är om dom är hörbara under normala förhållanden?
210 eller 215 hk i en bil är också mätbara,men kan någon medels känsla tala om vilken bil det är 215hk i ?
att få känsloutbrott på grund av att ingen annan vill göra jobbet åt en, verkar lite överkänsligt, eller?
Jag har inte begärt att någon annan ska göra jobbet,jag har endast framför en önskan/förfrågan om någon möjligen hade möjlighet att ta emot några personer för detta test,då i Stockholm eftersom det var en önskan från några,även du IÖ ville ju inte slösa bort din tid med resor.
Om du vill bevisa något för någon annan - så arrangera den studie du menar behövs för att sätta "feltyckare" på plats, och bjud in dem! Att gnälla över att ingen annan vill göra det jobb du vill ha gjort leder knappast till att något blir gjort.
Igen! Jag är inte ute efter att bevisa något,och jag skulle mer än gärna arrangera ett test och bjuda in dom som ville men vem vill åka till Värmland för att deltaga då?
Anser du att folk är i det blå / borde delta i ett sådant här test för att läsa sig något, så måste du dock först säga vem det är som inte tror på det du anser vara hur verkligheten ligger.
Snälla IÖ läs lite mer vad jag skriver,please!
Eftersom det på detta forum nästan alltid förordas EKK så ville jag veta varför,inget konstigt med det.
Jag ville veta varför det rekomenderas den mest opraktiska (imho)kabel som tänkas kan.
Därför ville jag få till stånd ett test som kanske i slutändan kunde påvisa att det verkligen var en hörbar skillnad mellan EKK och lampsladd.
Tyvärr har detta övergått till att några tror att jag vill "sätta folk på plats" (medvetet?) än att testa kablar
Jag har för tillfället varken tid eller lust med detta längre tyvärr, så för min del lägger jag mitt forande här på is.
Ha en trevlig sommar alla!
Reel/
Det sägs att man lär av sina misstag, i så fall är jag ett geni.