Moderator: Redaktörer
Nefilim skrev:Föresten... Var har du varit? Inte semester igen???
Mayro skrev:Tro mig, Jag skulle våga mig på att jämföra detta ljud med vad som helst hos vem som helst med endast begränsningen dessa 12 watt utgör... Och sådana ord tar jag aldrig i min mun föränn nu...
Det är helt enkelt bara sinnessjukt bra...
Och jag kan inte koppla i hjärnan detta hur mycket jag än försöker...
Jag är säker. INGEN skulle lämna mitt lyssningsrum idag och åkt hem utan att ha det mycket jobbigt efteråt....
IngOehman skrev:Mayro skrev:Tro mig, Jag skulle våga mig på att jämföra detta ljud med vad som helst hos vem som helst med endast begränsningen dessa 12 watt utgör... Och sådana ord tar jag aldrig i min mun föränn nu...
Jag är säker. INGEN skulle lämna mitt lyssningsrum idag och åkt hem utan att ha det mycket jobbigt efteråt....
Så när kan jag komma förbi och lyssna?![]()
Vh, iö
paa skrev:Jag har en gång hört Hiragas 50W rörslutsteg och faktiskt blivit imponerad, vilket jag inte blivit av så många andra rörsteg. Vet inte om det har hög eller låg utgångsimpedans dock.
Mayro skrev:paa skrev:Jag har en gång hört Hiragas 50W rörslutsteg och faktiskt blivit imponerad, vilket jag inte blivit av så många andra rörsteg. Vet inte om det har hög eller låg utgångsimpedans dock.
en hiragabyggare o säljare i sthlm var det som gav mig ett handtag med mina filter på mina stora diy byggen jag byggde i början av nittiotalet...Dom stegen var rätt bra var väl då en rätt almän åsikt man hörde
Jag kommer vara hemma i blekinge vecka 29-32 så om det blir då hänger jag gärna på om jag fårMayro skrev:IngOehman skrev:Mayro skrev:Tro mig, Jag skulle våga mig på att jämföra detta ljud med vad som helst hos vem som helst med endast begränsningen dessa 12 watt utgör... Och sådana ord tar jag aldrig i min mun föränn nu...
Så när kan jag komma förbi och lyssna?![]()
Vh, iö
När du vill Ingvar...När du vill...Det finns inget som "skrämmer" detta ljudet. Så exakt när du vill.
![]()
Du Mayro skrev -"den idag häftigaste hifiupplevelsen !"!. Kan det vara så att det var nyhetens behag? Eller att upplevelsen/ljudet var annorlunda, eller något annat??
Bara undrar, för att jag har själv upplevt samma fenomen många ggr. Kanske lite impulsiv personlighet bara?
Eller för att du
visste att förstärkaren var på bara 12 w?
Mao lurade hjärnan
Mayro skrev:på ett sätt jag inte hört förr någonsin...någonstrans..i någon anläggning..
Hetsporren skrev:Mayro skrev:på ett sätt jag inte hört förr någonsin...någonstrans..i någon anläggning..
Blir intressant att höra ett objektivt omdöme sen...
Hetsporren skrev:Mayro: Du kanske bör spara på superlativen liiite grann ändå? Jag menar, du kommer ju (förr eller senare) höra nåt "bättre" och hur skall du då försöka förmedla den upplevelsen med minsta trovärdighet? I mina ögon så är du en kille som är entusiastisk och ibland underhållande - när det gäller dina subjektiva åsikter om hifi alltså - men jag har väldigt svårt att ta dina omdömen på allvar, det liksom ekar "Denver-dvd" i bakhuvudet... Inget illa ment men där har du förklaringen till mina svala inlägg i ämnet.
Mayro skrev:Och om du med dina ord vill få mig förbanad misslyckas du kapitalt.
Användare som besöker denna kategori: lemmts, matssvensson, sammel och 34 gäster