Moderator: Redaktörer
PEGE skrev:Quad, de går ju inte av för hackor..........
Strauss skrev:Jag tycker Klipsch gör oerhört bra högtalare sett till pris/prestanda.
Dock lite dåligt byggda lådor, men det är åtgärdad nu till den nya serien som precis släpps.
Visst är dom bra! jag är inne på mitt andra par, RF7 sedan 1 år. Men jag funderar på att byta bort dom eftersom dom är gigantiska i mitt rum!
Tidigare hade jag ForteII, som inte lät lika bra som RF7:orna!
(Om någon är intresserad skicka PM) 11 mån old.
Nefilim skrev:Jag har börjat snegla på Carlsson OA 52.2 eller.3 nu. Kan det vara något?
Nefilim skrev:Jag har börjat snegla på Carlsson OA 52.2 eller.3 nu. Kan det vara något?
Jag har haft 52.2 hemma på prov för några år sedan och kan inte släppa tanken på dom.
Kommentar till Naqrefs inlägg... borde gjort citering.Nefilim skrev:Kaffekoppen skrev:basbotten
![]()
Vad menar du?
Kaffekoppen skrev:Kommentar till Naqrefs inlägg... borde gjort citering.Nefilim skrev:Kaffekoppen skrev:basbotten
![]()
Vad menar du?
I övrigt så håller jag på mina egna hemmagjorda, och får jag inte det så är jag barnsligt förtjust i de Dynaudiohögtalarna Nagref halvkopierar till tävlingen
Kaffekoppen skrev:så är jag barnsligt förtjust i de Dynaudiohögtalarna Nagref halvkopierar till tävlingen
Naqref™ skrev:Nefilim: Är inte det ett par Avalon?
Nej det gör dom inte! Har 2 vänner som har Quadar, ESL 63. Den enes är stackade, alltså 2 på varandra vilka ger ett oerhört välljud med Dynaco MKIII starkt moderniserade. [quote/]PEGE skrev:Nefilim
Nefilim skrev:Naqref™ skrev:Bitte: Hur svårt är det att få ett par Quote-taggar rätt?
Jo det är tydligen förbannat svårt!!![]()
Jag gör som man ska, men det måste vara en bugg!!
Nefilim skrev:För att reta Mayro och med risk att ägaren till systemet blir min ovän, så lägger jag in en bild på.![]()
Silverline Audio med Nelson Pass försteg samt monoblock och DAC-CD-spelare (som för övrigt såldes av Erik Andersson) som är en svindyr engelsk rörsak, så var inte detta systems ljud spec imponerande!
Som ni ser på bilden kan mycket göras med rummet!
Använd aldrig FTP-adresser i img-taggar, lösenord ligger öppet för alla att läsa. /V8
Ear skrev:Nu får du ge dig Nagref.Du måste säga att QUAD Esl ligger högt på din lista efter två besök här hemma![]()
dimitri skrev:Kan ngn förklara för mig vad Nefilim ber om ursäkt för. Jag fattar trögt. Var det en bild på Mayros rum?
Kaffekoppen skrev:Lite retsamt eftersom själva trådämnet i sig var intressant
dimitri skrev:Har någon hört de små söta golvare från Meadowlarks? De i trä, tvåvägare med välvd front?
Annars tycker jag att det är synd att Audax kollapsade (Fy, Harman koncernen), Von Schveikert använde deras 5" kolfiberelement i VR8, Meadowlarks använde deras guldpiezo i sina svindyra prestigemodeller. Bl.a.

Men det jag ber om ursäkt för, är att jag tycker det är trist att såra en annan människa.
[s]Men är man så lättkränkt så har man problem. trist. Confused [/s]
PEGE skrev:Men det jag ber om ursäkt för, är att jag tycker det är trist att såra en annan människa.
[s]Men är man så lättkränkt så har man problem.[/s] trist. Confused
Och det överstrukna är inte sårande?
dimitri skrev:Nefilim:
Det verkar så, fast jag hade för mig att frontbaffeln var välvd, fel tydligen
Nå, har ngn hört dessa?
Naqref™ skrev:Ah! Totem brukar jag tycka låta lagom trevligt trots ormoljan. Likaså finska Amphion. De senare utan ormolja.
BTW: jag vägrar nämna NHT med tanke på vad Thympany (Stympany?) har gjort med DST!
Naqref™ skrev:Stranne: Jag tänker på 'näsorna' som ska placeras lite varstans på högtalaren.
btw lite ot, vad skulle ni välja för totalt 3-4tkr paret? audiopro, b&w eller monitor audio?
Varför slutade dom låta då, disintegrerade dom på något sätt?dimitri skrev:Petter,
man kunde köpa Tannoyarna som "kit" med allt included + ritning.
Det var sådana hembyggda högtalare jag köpte, det var omkr 76. Det var en 12 tummare med en 2" diskant inbyggd i mitten.
De lät fantastiskt bra men det slutade de göra omkr 2000,
Max_Headroom skrev:ATC har inte næmts. Varfør då?
Nefilim skrev:Vad jag minns så fanns det en klotformad svensk högtalare vid namn Rondo. Någon som lyssnat på denna eller har åsikter om den samma?
BengtO skrev:Lät som en mycket större högtalare än det var..
perstromgren skrev:BengtO skrev:Lät som en mycket större högtalare än det var..
Med all respekt, Bengt, är det inte dags att begrava uttrycket, eller åtminstone om-kalibrera? Finns det inga högtalare som "låter lika stora" som de är?
Vi måste börja vänja oss vid att 50Hz med hygglig nivå kan komma ur något annat än kyskåpsstora system, och inte autmatiskt säga att högtalarna då "låter större än dom är"!
BengtO skrev:perstromgren skrev:BengtO skrev:Lät som en mycket större högtalare än det var..
Med all respekt, Bengt, är det inte dags att begrava uttrycket, eller åtminstone om-kalibrera? Finns det inga högtalare som "låter lika stora" som de är?
Vi måste börja vänja oss vid att 50Hz med hygglig nivå kan komma ur något annat än kyskåpsstora system, och inte autmatiskt säga att högtalarna då "låter större än dom är"!
Du får givetvis kalla det vad du vill, jag nöjer mig med ovanstående uttryck..
Nefilim skrev:Det stora tillverkarna måste ju ha resurser som inte micro -eller enmansföretagen har. Då tänker jag på tekniker, ingenjörer och tillgång till dyr mätutrustning och tillika elektronik. Eller är alla dessa enbart kommersiella?
Användare som besöker denna kategori: lemmts och 6 gäster