Moderator: Redaktörer
TCM skrev:Nej! Är det som du skriver så är det tragiskt - de personerna är tragiska.
nl1970 skrev:En liten motfråga då, finns det "dålig" musik?
Max_Headroom skrev: Leta reda på en låt som heter "Ganz shön sexy" med Kristina Bach. Den är mycket värre än tror.
Svante skrev:...Vad jag tycker är viktigare (än att jag gillar andra ljud än musik) är att jag faktiskt avstår från musik som jag egentligen gillar, bara för att det låter så d*a illa. Det är tragiskt.
woland skrev:Ducatiklubben har gett ut en bra platta med hur en riktig motorcykel ska låta...
Mvh
woland skrev:Ducatiklubben har gett ut en bra platta med hur en riktig motorcykel ska låta...
Mvh
Mayro skrev:Ducati låter grymt gott då dom drar iväg.....
Lyssnar du på dålig musik, bara för att ljudet är så jävla bra på den skivan?
Flint skrev:Jag har förresten en Guldnotskiva med Arnold Overtures och en HDCD-sampler från Reference Recordings som jag gladeligen skänker bort om någon står för frakten. Jag tycker att det är högoktanigt skräp. (menar allvar. Säg bara till)
Ducatiboy skrev:woland skrev:Ducatiklubben har gett ut en bra platta med hur en riktig motorcykel ska låta...
Mvh
Jag behöver ingen skiva. Jag har originalet.![]()
![]()
/Arne
Flint skrev:Flint skrev:Jag har förresten en Guldnotskiva med Arnold Overtures och en HDCD-sampler från Reference Recordings som jag gladeligen skänker bort om någon står för frakten. Jag tycker att det är högoktanigt skräp. (menar allvar. Säg bara till)
Jag kan härmed meddela att årets Flintpris - audiofli-CD-skivan "Arnold Overtures" tilldelas Chefsideolog Ingvar Öhman.
Juryns motivering:
Pristagaren har uppvisat ett unikt och ovanligt enträget tjatande om en musikalisk reproduktionsform i ideologiskt hedervärt syfte som dock mer sällan delas av prisanstiftaren i egen person, men som för den skull icke helt kan negligeras.
Överlämnadet utförs av Postverket någon av de närmaste dagarna.
(obs att det är sant och inget skämt)
/
perstromgren skrev:Ni är ena fegisar! Jag tror helt enkelt att det bara är icke-PK här att erkänna att man lyssnar för nåt annat än den musilaliska glädjen!
Själv köpte jag, när det begav sig, Lincoln Mayorga & Distinguished Colleagues, Vol. III på Sheffield, som verkligen inte är bra musik, men det låte d-t häftigt. Och jag lyssnar ibland på en trumskiva (också från Sheffield?) beroende på det braiga ljudet.
Att jag sedan lyssnar på Casals celloinspelningar också, kan kanske mildra synden en aning.
Men skäms gör jag inte!
Bill50x skrev:Vox skrev:Vad är dålig musik? Är det musik jag personligen inte gillar eller är definitionen en annan?
Jag gissar att det finns lika många definitioner på dålig musik som på personer som har åsikter i frågan
/ B
hajen1 skrev:Flint skrev:Flint skrev:Jag har förresten en Guldnotskiva med Arnold Overtures och en HDCD-sampler från Reference Recordings som jag gladeligen skänker bort om någon står för frakten. Jag tycker att det är högoktanigt skräp. (menar allvar. Säg bara till)
Jag kan härmed meddela att årets Flintpris - audiofli-CD-skivan "Arnold Overtures" tilldelas Chefsideolog Ingvar Öhman.
Juryns motivering:
Pristagaren har uppvisat ett unikt och ovanligt enträget tjatande om en musikalisk reproduktionsform i ideologiskt hedervärt syfte som dock mer sällan delas av prisanstiftaren i egen person, men som för den skull icke helt kan negligeras.
Överlämnadet utförs av Postverket någon av de närmaste dagarna.
(obs att det är sant och inget skämt)
/
Tjusig motivering!
subjektivisten skrev:Är jag ihop med en tjej som jag ogillar för hon anses snygg? Nej
Ser jag på kassa filmer för det är bra bild? Nej.
Äter jag något som smakar äckligt bara för det anses vara gott? Nej.
Lyssnar jag på dåligt musik bara för ljudet är bra. NEJ
Mayro skrev:Max H.
Du skrev lastbilar i topic.. Hade du skrivit feta V8or... Då hade jag skrivit att sådan skulle jag äga o spela på vintern...![]()
Garanterat!!! Vi brukar sätta oss med lite go gamal rock o drömma om då vi får ta ut bilen varje år.. Och då man hör en vinkel mullra så är det gåshud....![]()
en del hör vårfåglarna. Vi hör mullret som en föraning...brukar till o med gå ner o dra igång bilen enbart för att få höra tonerna..
INGEN stereo i världen kan konkurera vad det än är...
Johan_Lindroos skrev:Har spelat in polarns Ford Mustang 69:a med 400 hk kompressormatad Ford(?) V8 av annat stuk än original. Inspelat i A/B-stereo naturligtvis.![]()
Behöver jag påpeka att DAT-bandspelarens dynamiska omfång inte räckte till?![]()
Johan_Lindroos skrev:Mayro skrev:Max H.
Du skrev lastbilar i topic.. Hade du skrivit feta V8or... Då hade jag skrivit att sådan skulle jag äga o spela på vintern...![]()
Garanterat!!! Vi brukar sätta oss med lite go gamal rock o drömma om då vi får ta ut bilen varje år.. Och då man hör en vinkel mullra så är det gåshud....![]()
en del hör vårfåglarna. Vi hör mullret som en föraning...brukar till o med gå ner o dra igång bilen enbart för att få höra tonerna..
INGEN stereo i världen kan konkurera vad det än är...
Har spelat in polarns Ford Mustang 69:a med 400 hk kompressormatad Ford(?) V8 av annat stuk än original. Inspelat i A/B-stereo naturligtvis.![]()
Behöver jag påpeka att DAT-bandspelarens dynamiska omfång inte räckte till?![]()
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 34 gäster