När jag spelar upp mp3-filer så missljuder det kraftigt. Varje gång det spelas låga frekvenser så "ringer" det i diskanten.
T.ex. ett sinussvep skapar kraftiga ringningar / tjut / missljud från diskanten! Detta hörs även i bastunga låtar.
Jag har fått min squeezebox utbytt en gång med exakt samma fel på den nya (och den var verkligen ny, kollade detta extremt noga). Inga av mina andra uppspelningskällor ger detta fel varav jag utesluter högtalarna. Har även testat att koppla analogt, byta digitalkabel, byta ingång på recievern, byta utgång på squeezeboxen osv. osv.
FLAC-filer låter precis som de ska, även internetradion verkar okej (inte lyssnat mkt på det dock).
Jag har min dator i ett rum ca 10 meter bort, med en trådlös router stående mitt på datorlådan. Signalen går genom 2 väggar (en toalett) och sen till min squeezebox. För nuvarande kopplat med en optisk kabel in i min denon 3805-revciever. Squeezeboxen står precis ovanpå recievern om det har någon betydelse?
Vad kan vara fel??
Kan det vara mjukvarufel? Byta firmware och program i datorn? Nån elak signal som kommer in från nätverket? Störningar från datorn?
Snälla hjälp!