Moderator: Redaktörer
Kaffekoppen skrev:SD fötterna sjunker inte ihop med tiden och är viktanpassade.
RogerGustavsson skrev:Kolla skulle det förstås vara som alla med huvudet på skafft redan har förstått!
Det tror jag inte.Floyd skrev:En öppen fråga: skulle man vinna ytterligare på att sätta dessa kuddar mellan stativen och golvet också?
Floyd skrev:Skillnaderna med dessa fötter är inte gigantiska men jag anser att de är hörbara. Det jag först lägger märke till, spontant, är helt enkelt att man hör mindre bas än tidigare.
När man har lyssnat ett tag så inser man att kvaliteten i detta område har förbättrats.
MrUncool skrev:Floyd skrev:Skillnaderna med dessa fötter är inte gigantiska men jag anser att de är hörbara. Det jag först lägger märke till, spontant, är helt enkelt att man hör mindre bas än tidigare.
Vad (om något) är det du jämför mot?När man har lyssnat ett tag så inser man att kvaliteten i detta område har förbättrats.
Ingen kritik men tycker det är värt att påpeka att när man har lyssnat ett tag så är man "ljudminnemässigt" långt ifrån det man tidigare jämfört mot.
Floyd skrev:MrUncool skrev:Floyd skrev:Skillnaderna med dessa fötter är inte gigantiska men jag anser att de är hörbara. Det jag först lägger märke till, spontant, är helt enkelt att man hör mindre bas än tidigare.
Vad (om något) är det du jämför mot?När man har lyssnat ett tag så inser man att kvaliteten i detta område har förbättrats.
Ingen kritik men tycker det är värt att påpeka att när man har lyssnat ett tag så är man "ljudminnemässigt" långt ifrån det man tidigare jämfört mot.
Vad jag jämför med? Trodde det gick att förstå att det jämförs med samma utrustning UTAN SD-fötter....
Vad gäller ljudminnet....visst kan det vara så, men jag försöker inte hävda att detta lilla test var ens ett gram vetenskapligt, utan helt subjektivt, vilket jag också tydligt klargjorde.
matson skrev:Floyd skrev:MrUncool skrev:Floyd skrev:Skillnaderna med dessa fötter är inte gigantiska men jag anser att de är hörbara. Det jag först lägger märke till, spontant, är helt enkelt att man hör mindre bas än tidigare.
Vad jag jämför med? Trodde det gick att förstå att det jämförs med samma utrustning UTAN SD-fötter....
Vad gäller ljudminnet....visst kan det vara så, men jag försöker inte hävda att detta lilla test var ens ett gram vetenskapligt, utan helt subjektivt, vilket jag också tydligt klargjorde.
Spikesen vid golvet har väl ingen funktion längre om du har sd-fötter mellan låda och stativ, alltså kan man säga att jämförelsen snarare var mellan sd kontra spikes än sd vs. inget. Eller?
crion skrev:I och med att vi tar in "bas" på fler sätt än att bara att lyssna, vi använder ju känseln. Så kan det bli ett visst upplevt minskning av "bas" när man kör med mjuk upphängning/SD-fötter. Däremot så kan det givetvis bli "renare" då vi inte får ett golv som inte spelar med i samma omfattning (gäller speciellt trägolv).
Vet inte om det var så du upplevde SD-fötterna?
crion skrev:I och med att vi tar in "bas" på fler sätt än att bara att lyssna, vi använder ju känseln. Så kan det bli ett visst upplevt minskning av "bas" när man kör med mjuk upphängning/SD-fötter. Däremot så kan det givetvis bli "renare" då vi inte får ett golv som inte spelar med i samma omfattning (gäller speciellt trägolv).
Vet inte om det var så du upplevde SD-fötterna?
Floyd skrev:Vad jag jämför med? Trodde det gick att förstå att det jämförs med samma utrustning UTAN SD-fötter....
Floyd skrev:
Skillnaderna med dessa fötter är inte gigantiska men jag anser att de är hörbara. Det jag först lägger märke till, spontant, är helt enkelt att man hör mindre bas än tidigare. När man har lyssnat ett tag så inser man att kvaliteten i detta område har förbättrats. Klart enklare att t.ex. hålla isär elbas och bastrumma, enklare att följa med i vad basisten lirar. Det har helt enkelt blivit mer ordning och reda i de lägre registren.
Som sagt; ingen gigantisk skillnad men märkbar. Är det värt de 250 investerade kronorna? Yepp i mina öron är det så helt klart.
En öppen fråga: skulle man vinna ytterligare på att sätta dessa kuddar mellan stativen och golvet också?
johanrohm skrev:En tanke...
Finns det löparskor med det här fantastiska materialet?![]()
Hälsningar
JR
Teabinge skrev:Någon som tror något om detta? Och hur skulle man få tag i det?
Vad ska du ha det till? Det dämpar inte i alla fall. Fungerar nog bra som distansmaterial i laminat.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster