Moderator: Redaktörer
I28
Pips
PY4
8 a2
D3 center
Nad 208
2*nad 218
sentec sc9
2*sentec pa9
Denon 3806
Denon 3930
2*Pioneer 668
Benq W9000
Benq pe 7700
Ino Cr80s
Har du inget försteg till huvudanläggningen?Amit skrev:Själv är jag en sån som vill ha det bästa som går att få. Nöjd, men inte helt alltså.
Lyssnar mest i 2 par stackade PAtop2 med Profundus THX drivna av NAD 208 respektive ett Phonic-slutsteg som får signal från Pioneer DV668.
Njuter väldigt av ett par piPs med NAD3020 också. Kontrollyssnar då och då genom pr18 och 2PX och Sentec PA9.
![]()
Amit
profbd skrev:där var ju rätt likt min anläggning och bara 14km bort
Skulle vara kul att träffas några stycken och spisa lite musik.
Bredin skrev:Jag är inte nöjd med min anläggning sålänge loudnesswar pågår!
Kaffekoppen skrev:Bredin skrev:Jag är inte nöjd med min anläggning sålänge loudnesswar pågår!
Klockrent. Jag är förvånad över hur någon kan vara det.
Min nästa uppgradering kommer därför troligen att bli på bildsidan,
närmade bestämt till något HD-format och förstås till HD-upplösing
även projektormässigt och troligen även till ny genomspelningbar
2,35:1-duk.
Det som håller mig tillbaka är dock att inte branschen kan bestämma
sig för ett format utan tramsar med två. Det är jag inte alls nöjd med!
Wolfie skrev:Skulle jag på ljudsidan gradera upp så skulle det först och främst bli mer kapacitet i basområdet. Inte för att jag saknar något i dagsläget, men det är alltid trevligt med ännu mer headroom![]()
Wolfie skrev:
Skulle jag på ljudsidan gradera upp så skulle det först och främst bli mer
kapacitet i basområdet. Inte för att jag saknar något i dagsläget, men det
är alltid trevligt med ännu mer headroom![]()
David_A skrev:...
Efter att mina pY-8s är klar så tror jag dock att jag kommer att sitta nöjd ett bra tag. Jag får iallafall inte plats med mera som tur är
Kaffekoppen skrev:Bredin skrev:Jag är inte nöjd med min anläggning sålänge loudnesswar pågår!
Klockrent. Jag är förvånad över hur någon kan vara det.
Jag har:
B&W 800 Matrix
Gryphon M100 monoblock
Mark Levinsson No. 390S som körs direkt på slutstegen
profbd skrev:Jag har:
B&W 800 Matrix
Gryphon M100 monoblock
akta dig matrixen om du fortsätter hänga här kommer du snart att äga en massa subor med som vi andra galningar här
Trevlig kombination, jag har aldrig hört 800 Matrix, är dom lite bastunga som senare 800 modeller? Eller mer raka som 801 serien?Matrixen skrev:Jag har:
B&W 800 Matrix
Gryphon M100 monoblock

Alexi skrev:Trevlig kombination, jag har aldrig hört 800 Matrix, är dom lite bastunga som senare 800 modeller? Eller mer raka som 801 serien?Matrixen skrev:Jag har:
B&W 800 Matrix
Gryphon M100 monoblock
Edit: Jag har aldrig änns sätt ett par förut. Väldigt annorlunda mot senare skapelser!
profbd skrev:hehe matrixen jag som trodde du hade någon liten stativare![]()
dom där hade jag glömt bort
Matrixen skrev:profbd skrev:det stog ett par på bengans eller var det i en affär jämte bengans? för många år sedan
kanske är det detta par?
Det är sannoligt mina. Det har bara tagits in ett par officiellt i sverige.
Almen skrev:Jag har också hört dem.
De lät mycket bra, men jag var litet rädd för dem samtidigt. De är stoora...![]()
Jag är mycket nöjd med min anläggning, men inte helt. Saknas ett gäng a2:or och litet efterklangsdämpande attiraljer.
Britt-Gunnar skrev:Matrixen skrev:profbd skrev:det stog ett par på bengans eller var det i en affär jämte bengans? för många år sedan
kanske är det detta par?
läckra högtalare, mistänker att det kan vara lite bökigt å flytta på dom, vad väger dom?
mvh carl
Almen skrev:Jag har också hört dem.
De lät mycket bra, men jag var litet rädd för dem samtidigt. De är stoora...![]()
Jag är mycket nöjd med min anläggning, men inte helt. Saknas ett gäng a2:or och litet efterklangsdämpande attiraljer.
Chris_Lymme skrev:Det finns en hel del ny pop etc som inte är komprimerat och överstyrt. Bara att leta på.
Där tummen sitter är det väldämpat, i alla fall.Merkurius skrev:Almen skrev:Saknas ett gäng a2:or och litet efterklangsdämpande attiraljer.
"Att få tummen ur..." heter det väl
Oh, ja! Skall bara...Matrixen skrev:Almen skrev:Jag har också hört dem.
Jag hoppas du kontrar med en lyssning hos dig vid tillfälle, Almen!
Matrixen skrev:profbd skrev:det stog ett par på bengans eller var det i en affär jämte bengans? för många år sedan
kanske är det detta par?
subjektivisten skrev:Chris_Lymme skrev:Det finns en hel del ny pop etc som inte är komprimerat och överstyrt. Bara att leta på.
Det vore intressant om du kunde skriva upp några nya popskivor som inte är massivt komprimerade. Dom flesta jag testat är tyvärr rejält pressande
Nattlorden skrev:Matrixen skrev:profbd skrev:det stog ett par på bengans eller var det i en affär jämte bengans? för många år sedan
kanske är det detta par?
Har det funnits fler modeller i "samma design"? För jag har sett ett par med det utseendet på Hifiklubben i Malmö en gång i tiden...
Eller gick de på turné?
Matrixen skrev:Endast 800 fanns i "Totem" look. Däremot var de gamla 801, 802... något kantigare än den följande Nautilus serien.
Mitt par har använts för demo innan de kom i min ägo och mig veterligen varit runt på en del ställen i Sverige, men har inte koll på några detaljer. Mina är i Svart Ask fanér.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 31 gäster