Moderator: Redaktörer
MichaelG skrev:fridefors skrev:Jag kommer GÄRNA förbi och provlyssnar vid tillfälle;)
Du är hjärtligt välkommen! Jag jobbar denna vecka och nästa, så någon eftermiddag/kväll då funkar bra.
//Michael
Sanny_X skrev:Har de väldigt smal "sweetspot"?
zapanasta skrev:Dessa qln det pratas om i tråden här måste väl va riktiga qln (alltså innan proson tog över namnet?)
zapanasta skrev:Dessa qln det pratas om i tråden här måste väl va riktiga qln (alltså innan proson tog över namnet?)
meanmachine skrev:Blir inte det ostadigt ?
De är ju typ 4m höga.
meanmachine skrev:Jättekul![]()
Högtalarna.
Kanske lite frukostegg så du bli snell.
meanmachine skrev:Blir inte det ostadigt ?
De är ju typ 4m höga.
meanmachine skrev:Japp de har förstört två STORA fina svenska varumärken. Sonab och Qln.Jubelidioter.
IngOehman skrev:meanmachine skrev:Japp de har förstört två STORA fina svenska varumärken. Sonab och Qln.Jubelidioter.
Om du med "de" menar JWS (Tommy Wadensten) så undrar jag
om det stämmer. De har väl inte haft något med Sonab att göra?
Det var ju Stefan Panzar som köpte den namnet, alltså han som
numera driver Audio Pro.
Vh, iö
IngOehman skrev:meanmachine skrev:Japp de har förstört två STORA fina svenska varumärken. Sonab och Qln.Jubelidioter.
Om du med "de" menar JWS (Tommy Wadensten) så undrar jag
om det stämmer. De har väl inte haft något med Sonab att göra?
Det var ju Stefan Panzar som köpte den namnet, alltså han som
numera driver Audio Pro.
Vh, iö
meanmachine skrev:Någon som hört en modell som heter Qln Studio.
MichaelG skrev:meanmachine skrev:Någon som hört en modell som heter Qln Studio.
Jag trodde jag hört talas om alla modeller, men denna känner jag inte igen. Däremot har jag hört om någon studio som använde modifierade Signaturer (eller om det var föregångaren QLN One?). Kanske döpte de om dessa till "Studio"?
Hälsn. Michael
MichaelG skrev:meanmachine skrev:Sök och du skolen finna
Ja, där ser man!![]()
Hälsn. Michael
meanmachine skrev:[...]signatur är aningen mörka i ljudet..
zapanasta skrev:Det är väl JWS som marknadsför proson , qln , dynavoice? ,verkar va ungefär samma allting . Dom döper högtalarna till lite olika namn baraDessa diskanter kör dom stenhårt med ,sk superaudio diskanter . Lyssnat till ett flertal olika varianter , tveksamt om dom spelar en ton över 10k.....http://www.fynda.se/index.php?prodid=3758
Almen skrev:fridefors skrev:Almen skrev:Vore skoj att lyssna. Du har PM, MichaelG.
Samåkning?
Varför inte?
meanmachine skrev:MichaelG skrev:meanmachine skrev:Någon som hört en modell som heter Qln Studio.
Jag trodde jag hört talas om alla modeller, men denna känner jag inte igen. Däremot har jag hört om någon studio som använde modifierade Signaturer (eller om det var föregångaren QLN One?). Kanske döpte de om dessa till "Studio"?
Hälsn. Michael
Sök och du skolen finna
http://www.hifi-corner.com/qln_text.htm
http://www.hifi-corner.com/qln.htm
meanmachine skrev:Almen skrev:fridefors skrev:Almen skrev:Vore skoj att lyssna. Du har PM, MichaelG.
Samåkning?
Varför inte?
Kan du hämta upp mig med jag skulle gärna villa komma och lyssna.
Almen skrev:Tack för kaffet, MichaelG! Mycket trevligt att träffas och utbyta lite musik och tankar. Förstår att du är nöjd med ditt källarrum.
MichaelG skrev:Pps. Fridefors; du backar väl inte ur nu?
MichaelG skrev:meanmachine skrev:[...]signatur är aningen mörka i ljudet..
Mitt intryck är inte att Signaturerna är mörka i ljudet (om de står rimligt fritt placerade). Däremot lät mina något överdämpade (litet instängda) innan Radiolagret fixade till detta genom att modifiera mängden dämpmaterial. Efter detta anser jag att de har en extremt neutral klang. (Mina Artec jag köpte härom veckan lät också något instängda. Jag plockade bort litet dämpning bakom mellanregistren, vilket fick dem att öppna upp och få samma neutrala klang som mina Signaturer. )
Så antingen har du hört Signaturer som är placerade för nära begränsningsytor, eller också klassar du överdämpningen som "mörkt ljud", eller också tycker du och jag helt enkelt bara olika!![]()
![]()
![]()
![]()
Hälsn. Michael
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster