Har ni några åsikter utöver "det låter lika bra, om inte är kabeln trasig" eller eventuella tips på kablar?
1m max ska den vara och kosta helst under 3k.
Moderator: Redaktörer
roggaro skrev:här kan du läsa lite bredin;
http://www.computeraudiophile.com/content/USB-Cables-0
conny_a skrev:Trä som kontaktdon kan ju aldrig vara speciellt bra. Träet har ju sitt eget liv med formförändringar i takt med att träet torkar ut. Ändrad form innebär ändrat tryck på kabeln och kontakten så att impedansen ändras. Kan ju inte vara bra, ju!
bredin_MKII skrev:conny_a skrev:Trä som kontaktdon kan ju aldrig vara speciellt bra. Träet har ju sitt eget liv med formförändringar i takt med att träet torkar ut. Ändrad form innebär ändrat tryck på kabeln och kontakten så att impedansen ändras. Kan ju inte vara bra, ju!
Och inte på tala om att det ser ut som det är en glad mask som kommer upp ur träklossen
subjektivisten skrev:Under 10K hittar du inga vettiga USB kablar. Efter rummet så är det USB kabeln som ger störst skillnad, där en billig no-name ofta kapar av all bas under 50 hz på grund av deras filtering av 50 hz brum.
petersteindl skrev:subjektivisten skrev:Under 10K hittar du inga vettiga USB kablar. Efter rummet så är det USB kabeln som ger störst skillnad, där en billig no-name ofta kapar av all bas under 50 hz på grund av deras filtering av 50 hz brum.
Väl talat herr Subjektivist
bredin_MKII skrev:Känns skumt bara att betala mer för kabeln än för DACen
bredin_MKII skrev:Då är det bara att börja spara med andra ord, kan sälja högtalarna, förstärkaren och dvdn så ska det gå ganska fort
bredin_MKII skrev:Dacen står för tillfället på 3st mjuka silicon kuddar och på toppen står en 1kilo tung sandfylld sparbössa. Borde inte bli så mycket vibrationer med hörlurar. Sedan står den så långt in i hörnet som möjligt för extra stabillitet.
Objektivisten skrev:bredin_MKII skrev:
Känns skumt bara att betala mer för kabeln än för DACen
Nja, faktum är att jag lagt mest krut på kablarna, och har erhållit fullkomligt transparent ljud, jag är nöjd m a o. Pja.
bredin_MKII skrev:Dacen står för tillfället på 3st mjuka silicon kuddar och på toppen står en 1kilo tung sandfylld sparbössa. Borde inte bli så mycket vibrationer med hörlurar. Sedan står den så långt in i hörnet som möjligt för extra stabillitet.

biake skrev:När jag tittar lite noggrannare i detta ämne ser jag att andar varit inne på samma spår.
Aerob skrev:biake skrev:När jag ser mitt inlägg inser jag att jag borde installera ett stavningsprogram. Andar skall ju förstås vara ANDRA. Men dett inlägg verkar rättstavat, konstaterar jag efter 3 korrekturläsningar.
![]()
![]()
bredin_MKII skrev:Sedan att det garanterat finns någon form utav felkorrigering i dacen som ser till att fixa nya paket ifall det blir bortfall på några, och sedan en buffer som ser till att det inte blir tyst om det blir ett bortfall och nya paket måste skickas.
biake skrev:När jag ser mitt inlägg inser jag att jag borde installera ett stavningsprogram. Andar skall ju förstås vara ANDRA. Men dett(ska det inte bara ett a här, eller har det fallit bort för att du har en undermålig tangentbordskabel??) inlägg verkar rättstavat, konstaterar jag efter 3 korrekturläsningar.
bredin_MKII skrev:fick en furutech usb-kabel i julklapp. nu låter det mycket bättre.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 26 gäster