av ThePreTor1aN » 2010-09-15 11:50
Min Anti-mode 8033C funkar bra!
Har nu gjort en enkel standardkalibrering. Sänkte basnivån rejält till kalibreringen och höjde den sedan till min ursprungliga nivå.
Provade med en hel del material på Blu-ray som Transformers2, Fearless, Police Certifiable, U2 360 mm.
Det första som slog mig "Fan vad bra i takt subben spelar nu!!", den är med helt på ett annat sätt.
Jag fick helt klart den här natt och dag upplevelsen. Det spelar tajt, kontrollerat och med helt klart bibehållen dynamik.
Det andra stora tanken var att subben integrerar mycket bättre med framsystemet!. Just i mitt fall låter det som att ljudbilden är mycket större och basen är mycket "luftigare" på ett bra sätt.
I manualen står det att man kan behöva justera upp subben efter kalibreringen då rumsresonanserna är dämpade men i mitt fall behövdes inte det. Upplever att det är nästan mer tryck och dynamik.
Har haft något boomy sound på visst material men nu var även det helt väck. Försökte samtidigt provocera fram det igen i kalibrerat läge men det går inte. Fräckt, man kan öka nivån rejält eller helt fritt på subben och ändå får man inga boomy effekter. Det blir bara högre!.
Hoppas det kommer uppgradering av Anti-Mode med display och ett hi-fi matchande chassi samt möjlighet till avläsning av grafer så man vet vad manicken gjort. Skulle lätt betala det dubbla priset då.
Men man måste prova denna. Först då slår det en att det här manicken är jävligt avancerad asså trots till utseendet.
Det vore rent oklokt att inte ta in denna som handlare, lär vara lätt att sälja.
Min config: Pioneer Susano SC-LX90, BD-LX71, Audiovector Mi3 Super, AV3Ci Super, KX, Mi3 Sub Signature.
Jag gjorde som vi gör för det mesta på Faktiskt.se, tog det helt ur luften bara.