Själv får jag nog säga mitt akustikbygge, det blev verkligen WOW!
Moderator: Redaktörer
Johan_Lindroos skrev:Senaste ståpälsen fick i tisdags jag av Bygge Wesseltoft på Kulturhuset. Mycket bra konsert!
Johan_Lindroos skrev:Senaste ståpälsen fick i tisdags jag av Bygge Wesseltoft på Kulturhuset. Mycket bra konsert!
Sanoj> Finns det både xlr och rca ingång med switch i mellan? Så att man kan ha två källor in och switcha emellan?
Sanoj skrev:Rydberg. Lite får du jobba själv...typ klicka på länken.
http://www.hificonsult.se/index.php?menuid=008,001
// Jonas
Wolfie skrev:Rydberg: Du som letade hembioreceiver för att ha som försteg...
Prova en Denon 2105... Finns inget övrigt att önska sig ljudmässigt, ser dessutom ut att kosta 20 kkr
Rydberg skrev:Wolfie skrev:Rydberg: Du som letade hembioreceiver för att ha som försteg...
Prova en Denon 2105... Finns inget övrigt att önska sig ljudmässigt, ser dessutom ut att kosta 20 kkr
Hej, har redan köpt en Denon 3805
Vad nu då?Morello skrev:Rydberg skrev:Wolfie skrev:Rydberg: Du som letade hembioreceiver för att ha som försteg...
Hej, har redan köpt en Denon 3805
Callisto skrev:Simple Minds konsert 89 eller 90 i Göteborg
Harryup skrev:Dahlqvist DQ-10 och Gas Ampzilla hos Göran Rudling och Bård Bäckman(?)
det blir antagligen ett Bryston 14B-SST som tvåkanalssteg, 2*600W borde räcka
hifirocker skrev:det blir antagligen ett Bryston 14B-SST som tvåkanalssteg, 2*600W borde räcka
R:
Hör av dig med intryck när du skaffat hem det steget, är väldigt nyfiken på dina intryck!
För övrigt gissar på att du aldrig behöver eller vill byta slutsteg efter att du skaffat 14B-SST.
Tank skrev:*Markera Wolfies inlägg*
ctrl-c
ctrl-v
*Editera bort icke-Ino-högtalarna*
Åhej!
dawen skrev:Wolfie: Varför drevs inte Ino-lådorna av Nad 208? Har Ö slängt ut sin gråsten?
Största wow-upplevelsen? Första minuten på Hultsfred i somras.
En märklig man. Jag läste på Aschebergsgymnasiet i slutet av 70-talet och på väg hem från skolan kunde man lätt slinka in och lyssna en stund på Stridbeck TL-6 och drömma.Mitt första besök inne hos Stridbeck senior. Detta väckte mitt hifiintresse.
NNord skrev:Vad för wow-upplevelser har du haft när det gäller ljudet.
rhenrics skrev:NNord skrev:Vad för wow-upplevelser har du haft när det gäller ljudet.
Jag har nog bara haft en enda riktig WOW-upplevlse vad gäller att lyssna på musik på en HiFi-anläggning, och det var nu i helgen då jag fick lyssna på en TactM2150 heldigital förstärkare hos en kompis. Tror aldrig jag hört maken till rent och detaljrikt ljud tidigare. Varje instrument får spela för sig, det finns hur mycket luft som helst runtomkring. Röster låter som om personen i full storlek verkligen befinner sig i samma rum som lyssnaren. Ljudbilden som målas upp är skiktad i hur många lager som helst och varje instrument är placerat så exakt i rummet att man nästan blir skraj. Det spelar ingen roll vad jag jämför med; transistor, rör, rör-hybrid osv oavsett prisklass. Efter att ha hört detta finns det ingen återvändo!
Morello skrev:Tänk vad lite distorsion kan krydda tillvaron!
Morello skrev:
Tänk vad lite distorsion kan krydda tillvaron!
rhenrics skrev:Morello skrev:
Tänk vad lite distorsion kan krydda tillvaron!
Nja, någon hörbar dist var det definitivt inte fråga om. M2150 har: THD + N < 0.01 % över 20 - 20 kHz på alla ljudvolymer, dynamiskt omfång på >130 dB och S/N >110 dB. Enligt deras egen spec. Notera att det är deras heldigitala förstärkare jag talar om, inte den semidigitala SDAI2175, som dist. mättes i någon tysk hifitidning och som det så flitigt debatterades om härom veckan här i forumet.
RogerGustavsson skrev:Phonar Credo M100 kanske? Med en prislapp på 33000 kr (stativen 7800 kr ytterligare) är det kanske inte Ino piP man jämför med i första hand.....
RogerGustavsson skrev:Nej, det skrev du inte men just Credo M100 höjdes till skyarna på ett annat forum. Antog att det var de du också hade hört.
Manzarek skrev:Några år tidigare såg Onkel Kånkel på samma ställe. Det var helt sjukt! I första låten bad sångaren hela publiken att haila - En Hitler hälsning asså - vilket varenda svin därinne även gjorde!!
Manzarek skrev:LypsylateX skrev:Jag vill inte vara den som är den... men vad hade du egentligen väntat dig av Onkel Kånkel?
Inte att fyrahundra pers skulle utföra vad en jurist skulle rubricera som "Grov hets mot folkgrupp" Iaf.
labrat skrev:Åandrasidan hade nog Onkel Kånkel själva inte förväntat sig att någon i publiken skulle misstolka (och bli upprörd av) deras Hitler-satir heller.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 17 gäster