Jag har testat mig fram med en jädrans massa olika högtalare, har haft båda jätte bra och jätte dåliga högtalare hemma... allt mellan himmel och jord i prisklasserna 500kr-30kkr har testats, bäst va dock någar av dom billigaste högtalarna av dessa
Sedan så hittade jag en liten märklig högtalare vid namn piP och gillade verkligen det jag hörde. Det slutade med att jag fastande för Ino, och just nu är det piPs som spelar hemma:)
Efter att ha avverkat piP och sedan iPs + moduler och även i16 (som fortfarande är i min ägo fast utlånade) så är jag alltså tillbaka på piPs....
Elektrinik har jag haft alla möjliga kombiantioner av varierande kvalitet och kvantitet...
men det jag har just nu är jag mycket nöjd med och planerar inte att byta ut någon för att uppnå högta ljudkvalitet i alla fal, andra orsaker kan ju påverka till ett byta men inte primärt bättre ljud.
Kör just nu med ett Emotiva XPA-2 som driver piPs (Jaaa jag vet...

) och ett passivt försteg drivet av Ett Asus Essence ST ljudkort från dator. Ljud uppspelningen sköts av Foobar2000 med Asio driver och lika så Asio driver till ljudkortet för att få helt bitkorrekt och utan att blanda in W7 ens det minsta lilla i ljudhanteringen.
Sammantaget tycker jag att det fungerar alldeles fantastiskt bra och är mycket nöjd med det ljudliga resultatat just nu. Klart att betydligt mycket bättre kan det blir och KOMMER det att att bli, men inte för en jag äntligen flyttar och kan använda mina i16s och satsa på ljudet på riktigt !