Moderator: Redaktörer
phloam skrev:Det värsta är väl att veta att det finns basljud men inte höra dem ordentligt..!
adzer skrev:Ja det bästa är ju om man slipper välja utan kan få både kaka och mos
adzer skrev:Det är utan tvekan viktigare att basen är tajt, rapp, välartikulerad, odistad osv än att den går djupt eller kan spela med galna ljudtryck.
Hellre kvalitet än kvantitet.
adzer skrev:Det är utan tvekan viktigare att basen är tajt, rapp, välartikulerad, odistad osv än att den går djupt eller kan spela med galna ljudtryck.
Richard skrev:Då grupplöptid och annan distorsion är under kontroll i en given konstruktion så återstår en anpassad placering av basmodulerna i lyssningsrummet, om man nu inte vill kombinera med akustikåtgärder också....
eriken skrev:Som en liten sidofundering till tråden "vilken högtalare tycker ni imponerar mest i basen" så tänkte jag höra med er vad ni tycker är viktigt för att basåtergivningen ska vara tillfredställande.
mineralull skrev:ha ha. Ja så kan man också se det. Eller som Michael B Tretow uttryckte det. "Bas är sexigt. Möt din älskade, endast invirad i en badhanduk på höften när du går ner för en trappa, spelandes bas".
En sugande suggesterande basslinga är svårt att motstå.
mx skrev:Ragnwald skrev:mx skrev:Jag lägger inte ner så mycket energi på vad som är bra bas (eller ljud för dendelen). Jag vet när det är bra. Då tycker jag att det är bra.
Du kan det här, det hörs.
Haha, underskatta inte banktjänstemän.
Nattlorden skrev:mx skrev:Ragnwald skrev:mx skrev:Jag lägger inte ner så mycket energi på vad som är bra bas (eller ljud för dendelen). Jag vet när det är bra. Då tycker jag att det är bra.
Nej, det hör man ju på namnet: ba(nktjän)s(te)man
Nattlorden skrev:mx skrev:Ragnwald skrev:mx skrev:Jag lägger inte ner så mycket energi på vad som är bra bas (eller ljud för dendelen). Jag vet när det är bra. Då tycker jag att det är bra.
Nej, det hör man ju på namnet: ba(nktjän)s(te)man
DVD-ai skrev:Bra bas är bas som inte "låter bas" och klarar av Mycket Höga ljudnivåer utan att ändra just karaktär till att "låta bas" och utan att gå sönder såklart...
Ragnwald skrev:Jag tycker att bra, lågdistande basar, presterar oavsett rummets olägenheter.
DVD-ai skrev:Precis, jag är helt ointresserad av att "höra basen" utan vill höra musiken/ intrumenten
thiel skrev:En bra bas är en som är så trogen originalet som bara möjligt.....enligt mig då
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster