Moderator: Redaktörer
Patrik_B skrev:Jag håller på och möblerar om i vardagsrummet och jag är riktigt less på EKK då jag lika gärna skulle kunna försöka koppla in högtalarna med armeringsjärn. De är så jäkla styva och hopplösa att jobba med.
De nya kablarna ska ha adekvat funktion, vara hyggligt snygga (subjektivt) och vara lätta att böja som jag vill.
Vad ska jag ha istället?
Jag köper gärna Svenskt så kanske något från Supra?
Dynamic skrev:Kaffekoppen skrev:Förtennad mångtrådig koppar kabel är likvärdig med EKK.
med anda ord alla Suprakablar..
Komorok skrev:Då räcker det ju lätt. Jag har alltid fått höra att det är viktigt att ha dem lika
långa dock. Jag är tyvärr för okunnig för att kunna förklara alla fysiska saker
som påverkar.
Ragnwald skrev:Audioquest Type 4 finns färdigterminerad i olika längder, eller på lösmeter, vacker att skåda och inte spec dyr. Ett gott alternativ till EKK och används av några högdjur här på forumet.![]()
Vill man ha mjuk kabel (flerkardelig), så föreslår jag Supra Classic eller Ply.
Aha, nu vet vi varför du förlorade GÖKenKarlXII skrev:Kjell & Co:s 2,5mm2 med elfabananer.
Låter skitbra.
Ragnwald skrev:Laila skrev:Ja herre jefflar, . . jag själv gillar
ju mina Belden 8471 . . . .![]()
De har nitton förtenta kardeler i varje ledare, känns de mjukare än EKK?
Laila skrev:Ja herre jefflar, du måste verkligen gilla dina "AQ type-4"
härligt att vara så "hemma" tycker jag . . jag själv gillar
ju mina Belden 8471 . . . .(Men dom är kanske inte
speciellt snygga . . . ?).
Precis!Jax skrev:MagnusÖstberg skrev:Aha, nu vet vi varför du förlorade GÖKen
Ja, det där trägolver kan inte ha varit bra
petersteindl skrev:Kalledussin, du måste ha kabellyftare från golvet, annars blir det för låg ljudbild
2-ch skrev:petersteindl skrev:Kalledussin, du måste ha kabellyftare från golvet, annars blir det för låg ljudbild
Det kompenserar han genom att ha högt i tak
Kjell & Co:s 2,5mm2 med elfabananer.
Låter skitbra.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 20 gäster