http://www.youtube.com/watch?v=K3FqG7yXEUs
Någon som kan reproducera hemma?
Moderator: Redaktörer
Nähäboom skrev:MagnusÖstberg skrev:Vem räknade på den där konstruktionen blir min fråga
det gjorde nog han själv men det är en imponator faktor på en finng ynglig.
phloam skrev:Lagom kul när han ska städa sen
JB skrev:Här är basarna han kör med (4 stycken), dom är inte så små =P
http://www.youtube.com/watch?v=tebSS7tmLsk
nadifierad skrev:De ser ju funktionella ut!
Jäklar en 20cm lång talspoleJB skrev:Här är basarna han kör med (4 stycken), dom är inte så små =P
http://www.youtube.com/watch?v=tebSS7tmLsk
Alexi skrev:Jäklar en 20cm lång talspoleJB skrev:Här är basarna han kör med (4 stycken), dom är inte så små =P
http://www.youtube.com/watch?v=tebSS7tmLsk![]()
Världens längsta?
boom skrev:Alexi skrev:Jäklar en 20cm lång talspoleJB skrev:Här är basarna han kör med (4 stycken), dom är inte så små =P
Världens längsta?
Och x-max som en sls bas.
steveo1234 skrev:boom skrev:Alexi skrev:Jäklar en 20cm lång talspoleJB skrev:Här är basarna han kör med (4 stycken), dom är inte så små =P
Världens längsta?
Måste vara en trimmar SLS-bas det med 32mm xmax.
Du kan ju inte jämföra med ett element som inte existerar. Jag gissar att spolens längd är för att klara av all värme.boom skrev:Skratt retande om spolen är 20cm och ett x-max på 32mm då är dom nya sdx mkII bättre med sina 34mm linjärt.
Alexi skrev:Du kan ju inte jämföra med ett element som inte existerar. Jag gissar att spolens längd är för att klara av all värme.boom skrev:Skratt retande om spolen är 20cm och ett x-max på 32mm då är dom nya sdx mkII bättre med sina 34mm linjärt.
Alexi skrev:Du kan ju inte jämföra med ett element som inte existerar. Jag gissar att spolens längd är för att klara av all värme.boom skrev:Skratt retande om spolen är 20cm och ett x-max på 32mm då är dom nya sdx mkII bättre med sina 34mm linjärt.
JB skrev:Alexi skrev:Du kan ju inte jämföra med ett element som inte existerar. Jag gissar att spolens längd är för att klara av all värme.boom skrev:Skratt retande om spolen är 20cm och ett x-max på 32mm då är dom nya sdx mkII bättre med sina 34mm linjärt.
Mjo 3500 watt RMS är ju inte direkt jättedålig effekttålighet, mina basar jag har i bilen klarar 300 watt RMS styck som jämförelse, lite skillnad =P
boom skrev:JB skrev:Alexi skrev:Du kan ju inte jämföra med ett element som inte existerar. Jag gissar att spolens längd är för att klara av all värme.boom skrev:Skratt retande om spolen är 20cm och ett x-max på 32mm då är dom nya sdx mkII bättre med sina 34mm linjärt.
Mjo 3500 watt RMS är ju inte direkt jättedålig effekttålighet, mina basar jag har i bilen klarar 300 watt RMS styck som jämförelse, lite skillnad =P
Löjligt jag har lagt 800 Watt Rms på ett par 6.5 och dom är specade till 100 watt/rms och dom högtalarna lever ännu nu mera som center högtalare.
JB skrev:boom skrev:JB skrev:Alexi skrev:Du kan ju inte jämföra med ett element som inte existerar. Jag gissar att spolens längd är för att klara av all värme.boom skrev:Skratt retande om spolen är 20cm och ett x-max på 32mm då är dom nya sdx mkII bättre med sina 34mm linjärt.
Löjligt jag har lagt 800 Watt Rms på ett par 6.5 och dom är specade till 100 watt/rms och dom högtalarna lever ännu nu mera som center högtalare.
Var nog 800 watt PMPO isåfall, tvivlar på att någon tillverkare sätter RMS effekten på 1/8 av vad elementet egentligen klarar :)
boom skrev:JB skrev:boom skrev:JB skrev:Alexi skrev:Du kan ju inte jämföra med ett element som inte existerar. Jag gissar att spolens längd är för att klara av all värme.boom skrev:Skratt retande om spolen är 20cm och ett x-max på 32mm då är dom nya sdx mkII bättre med sina 34mm linjärt.
Var nog 800 watt PMPO isåfall, tvivlar på att någon tillverkare sätter RMS effekten på 1/8 av vad elementet egentligen klarar :)
Fan att man kan spela så högt med 800 watt PMPO som 142db med bara fram systemet det måste vara ett bra steg.
JB skrev:boom skrev:JB skrev:boom skrev:JB skrev:Alexi skrev:Du kan ju inte jämföra med ett element som inte existerar. Jag gissar att spolens längd är för att klara av all värme.boom skrev:Skratt retande om spolen är 20cm och ett x-max på 32mm då är dom nya sdx mkII bättre med sina 34mm linjärt.
Fan att man kan spela så högt med 800 watt PMPO som 142db med bara fram systemet det måste vara ett bra steg.
Tänk på att om ett element ska speccas till tex 400 wrms så måste det alltså kunna spela en 400 watts sinuston (dvs ingen dynamik utan fullt ös hela tiden) i väldigt långa perioder (brukar väl vara minst 12 timmar?)
Vad jag läst har kineserna inte ens lyckats tillverka en prototyp, trotts två försök som båda blev underkända.boom skrev:Alexi skrev:Du kan ju inte jämföra med ett element som inte existerar. Jag gissar att spolens längd är för att klara av all värme.boom skrev:Skratt retande om spolen är 20cm och ett x-max på 32mm då är dom nya sdx mkII bättre med sina 34mm linjärt.
Den existerar men inte till salu ännu förens den har klippel mäts och sedan en test i voice coil sen kan man köpa den
Alexi skrev:Vad jag läst har kineserna inte ens lyckats tillverka en prototyp, trotts två försök som båda blev underkända.boom skrev:Alexi skrev:Du kan ju inte jämföra med ett element som inte existerar. Jag gissar att spolens längd är för att klara av all värme.boom skrev:Skratt retande om spolen är 20cm och ett x-max på 32mm då är dom nya sdx mkII bättre med sina 34mm linjärt.
Den existerar men inte till salu ännu förens den har klippel mäts och sedan en test i voice coil sen kan man köpa den
boom skrev:steveo1234 skrev:boom skrev:Alexi skrev:Jäklar en 20cm lång talspoleJB skrev:Här är basarna han kör med (4 stycken), dom är inte så små =P
Världens längsta?
Måste vara en trimmar SLS-bas det med 32mm xmax.
Skratt retande om spolen är 20cm och ett x-max på 32mm då är dom nya sdx mkII bättre med sina 34mm linjärt.
Alexi skrev:Vad jag läst har kineserna inte ens lyckats tillverka en prototyp, trotts två försök som båda blev underkända.boom skrev:Alexi skrev:Du kan ju inte jämföra med ett element som inte existerar. Jag gissar att spolens längd är för att klara av all värme.boom skrev:Skratt retande om spolen är 20cm och ett x-max på 32mm då är dom nya sdx mkII bättre med sina 34mm linjärt.
Alexi skrev:Och därmed finns risken att produkten aldrig blir mer än en dröm. Eftersom det verkar vara så svårt att få till en prototyp hur troligt är det att de sen ska lyckas masstillverka med samma toleranser?
steveo1234 skrev:Alexi skrev:Vad jag läst har kineserna inte ens lyckats tillverka en prototyp, trotts två försök som båda blev underkända.boom skrev:Alexi skrev:Du kan ju inte jämföra med ett element som inte existerar. Jag gissar att spolens längd är för att klara av all värme.boom skrev:Skratt retande om spolen är 20cm och ett x-max på 32mm då är dom nya sdx mkII bättre med sina 34mm linjärt.
Ajdå. Vart kan man läsa mer om detta?
Speciellt resultatet från kippel vill jag gärna se..
boom skrev:steveo1234 skrev:Alexi skrev:Vad jag läst har kineserna inte ens lyckats tillverka en prototyp, trotts två försök som båda blev underkända.boom skrev:Alexi skrev:Du kan ju inte jämföra med ett element som inte existerar. Jag gissar att spolens längd är för att klara av all värme.boom skrev:Skratt retande om spolen är 20cm och ett x-max på 32mm då är dom nya sdx mkII bättre med sina 34mm linjärt.
Ajdå. Vart kan man läsa mer om detta?
Speciellt resultatet från kippel vill jag gärna se..
Va den trodde jag alla som var intresserade av hifi läste
http://voicecoilmagazine.com/
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster