Moderator: Redaktörer
CBBOO skrev:Finns det någon eller något företag i Sverige som kan rippa min CD samling till Flac eller AIFF mot betalning?
Har sett att det finns i Holland och England, men det känns som fraktkostnad etc. blir för dyr.
Tacksam för svar!
/B
usling skrev:eller om man gillar prylar och dessutom behöver plats att lagra på och strömma musik ifrån:
Helautomatisk rippare och NAS-enhet
http://www.hfx.se/se/index.php?page=sho ... &Itemid=54
Nä men du får ju en NAS på köpet... nånstans ska man ju lagra alla skivor också. Den kostnaden tillkommer ju för era alternativ. Om man inte orkar rippa sina skivor själv så har man antagligen en hyffsat stor samling skivor ändå. Annars kan man ju fixa gratis rip-program som kollar om skivan blev exakt rätt rippad och dessutom fyller i namn på låtarna här:Bill50x skrev:usling skrev:eller om man gillar prylar och dessutom behöver plats att lagra på och strömma musik ifrån:
Helautomatisk rippare och NAS-enhet
http://www.hfx.se/se/index.php?page=sho ... &Itemid=54
Betalar man 10:- per CD för rippning kan man rippa ca 1250 CD innan man har tjänat in denna apparat. OM man då inte räknar in arbetsinsatsen, nämnda apparat lär knappast hämta CD´n i hyllan och plocka ut denna automatiskt....
/ B
StefanH skrev:Ladda ner dom.
I min värld är detta liktydligt med att uppmana till en olaglig handling.
Jag tänker inte gå i polemik angående detta, endast ett påpekande från min sida.
CODY skrev:Vad sägs om upphovsrättslagen ? Finns ingen tvekan om att det är olagligt sedan 2005
CODY skrev:12 paragrafen, jämförd med lagens inledande bestämmelser
subjektivisten skrev:Ladda ner dom.
Alla har väl rätt till sin uppfattning, tack för att du delger dinThePreTor1aN skrev:Mycket, mycket oseriös uppmaning.
usling skrev:Här, ät lite civil olydnad! (jag laddar hem ett album jag redan äger lyssningsrätten till). Undra hur många artister som blev utblottade nu efter min STÖLD.
Haha!
Purre skrev:usling skrev:Här, ät lite civil olydnad! (jag laddar hem ett album jag redan äger lyssningsrätten till). Undra hur många artister som blev utblottade nu efter min STÖLD.
Haha!
Du har inte tagit något ifrån någon. Då kan det inte heller jämställas med stöld
Zzombie skrev:Det är inget brott mot upphovsrättslagen att ladda ner filer till CD man redan äger.
Bill50x skrev:Exakt VAD i följande text är så svårt att förstå?
Nu handlade denna tråd om rippning av befintliga CD´n, inte huruvida det är olagligt att tanka hem på nätet. Det har avhandlats massvis med gånger tidigare, fyll på i dom trådarna istället!
/ B
subjektivisten skrev:Och förslaget var att ladda hem skivorna istället för BETALA någon att rippa ens egna skivor!
subjektivisten skrev:Och förslaget var att ladda hem skivorna istället för BETALA någon att rippa ens egna skivor!
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 20 gäster