http://www.shakti-innovations.com/automotive.htm
Moderator: Redaktörer
poppop skrev:Tur att det finns lagar mot kvacksalveri inom läkemedelsindustrin i allafall...
marbrink skrev:Vilket j#vla tjat!!!!!![]()
Försöker ni vinna poäng genom att dissa Shakti och de andra "ormoljeföretagen" eller?
Det här är absolut inte nytt som de flesta vet och det har tjatats om det här i tråd efter tråd.....
marbrink skrev:Svante: Det är bara tjatigt och det är inte en själ som är tvingad att köpa dom! De som diskuterar Shakti mest verkar vara de som är minst intresserade av köpa. Hänger inte ihop riktigt....
Martin skrev:Jag provade shakti på mobiltelefonen och är helnöjd. Jag fick inte cancer under den veckan jag använde shakti, stor skillnad! Vore verkligen något för läkemedelsindustrin att lansera.
För att inte tala om vad den gör för prestandan i bilen! Kändes som att jag fick 20 extra hästar under huven med shakti på databoxen, en klart större uppgradering än att tex byta luftfilter eller köra på 98-oktan.
Detta är min högst personliga upplevelse och jag vill inte att någon nedvärderar den, tack!
Sampix skrev:oj så gammalt. Har väl läst en 5-10 trådar på olika forum om detta redan..
Snälla, kan vi inte ta transparent-länken också...en gång till bara?
Kraniet skrev:Sampix skrev:oj så gammalt. Har väl läst en 5-10 trådar på olika forum om detta redan..
Snälla, kan vi inte ta transparent-länken också...en gång till bara?
oj förlåt att jag inte håller mig ajour när det gäller bluffmakerier.. men jag kanske ska höra med dig nästa gång jag startar en tråd då?![]()
jag kan inte få nog av fånerierna.. att företaget fortfarande existerar och verkar sälja som smör gör det väl bara viktigare att prata mer.. men kanske är det så att ju mer man pratar om detta destå mer säljer dom..
jag menar visst kan man väl tro på det ena och det andra.. men jag väljer nog hellre att tro på utomjordingar eller Yetis..
marbrink skrev:Kraniet: Det vore ju skönt om du kunde vetenskapligt bevisa att Shakti verkligen inte gör någon skillnad!
marbrink skrev:Man kanske borde idiotförklara alla som köper Shakti?(som många gör på det här forumet tyvärr)
Att gång på gång ta upp Shakti eller något annat och idiotförklara det tycker jag är ett hån mot dom som använder sig av det och tycker det gör skillnad.
Blir du förvånadAtt gång på gång ta upp Shakti eller något annat och idiotförklara det tycker jag är ett hån mot dom som använder sig av det och tycker det gör skillnad.
Om du tror att de alla hörde skillnad så är det din tro. Jag tror inte detmarbrink skrev:Jo, givetvis har alla tusentals som köpt Shakti bara trott sig höra skillnad...![]()
Finns nog ganska mycket "tro och övertygelse" om vissa andra produkter som jag dock inte ska nämna i den här tråden...
Martin: Vore precis lika trevligt med bevis på att man inte kan höra skillnad
marbrink skrev:Style: Då är alltså de som köper Shakti "bara lite godtrogna/lättlurade"
Du verkar duktig på att döma människor du
Style skrev:marbrink skrev:Style: Då är alltså de som köper Shakti "bara lite godtrogna/lättlurade"
ja att säga att de som köpt Shakti är lite godtrogna/lättlurade kräver ingen djup människokännedom. Det är är inte att "döma" människor dock. Att "döma" någon associerar jag med att se ned på dem och det gör jag verkligen inte. Jag ser däremot ned på företaget Shaktí som utnyttjar folks godtrogenhet och okunskap för att tjäna pengar.
CalleE skrev:...Så länge det finns godtrogna människor med mindre naturvetenskapkännedom än pengar så kommer den här marknaden finnas, smarta affärsmän! Det kan man inte ta ifrån dem!
marbrink skrev:Ingen har lyckats bevisa att Shakti fungerar.....men har någon lyckats bevisa motsatsen??
Bill50x skrev:Såå? På vilka grunder påstår du att de som (tror sig) hört skillnad med och utan Shakti är godtrogna och lättlurade? Hur kan du påstå att denna bedömning inte kräver någon djup människokännedom?
/ B
marbrink skrev:Martin: Så de som påstår att det inte gör skillnad behöver inte bevisa nåt?
Kraniet skrev:dock är det ju en hel del skillnad att tro på shakti än tex gudar. förklaringen av vad en shakti är och gör stämmer inte för fem öre med vedertagen vetenskap så vitt jag kan förstå. .
Style skrev:Kraniet skrev:dock är det ju en hel del skillnad att tro på shakti än tex gudar. förklaringen av vad en shakti är och gör stämmer inte för fem öre med vedertagen vetenskap så vitt jag kan förstå. .
ehh, så diverse gudars existens kan bevisas med vetenskap menar du???
att tro på shakti och diverse gudar är för mig helt jämförbart då det är "sanningar" baserade på axiomet att det existerar en effekt eller ett gudomligt väsen. Så långt från naturvetenskap man kan komma
Kraniet skrev:Style skrev:Kraniet skrev:dock är det ju en hel del skillnad att tro på shakti än tex gudar. förklaringen av vad en shakti är och gör stämmer inte för fem öre med vedertagen vetenskap så vitt jag kan förstå. .
ehh, så diverse gudars existens kan bevisas med vetenskap menar du???
att tro på shakti och diverse gudar är för mig helt jämförbart då det är "sanningar" baserade på axiomet att det existerar en effekt eller ett gudomligt väsen. Så långt från naturvetenskap man kan komma
hehe jag jag ser att det måste saknas nåt ord.. eller kanske fel ord.. skillnad=likhet.. ibland undrar man om fingrarna verkligen gör det man säger åt dom..![]()
självklart är det ju samma sak att tro på gudar, övernaturliga väsen etc och shakti.
marbrink skrev:
Då är alltså alla kristna, muslimer osv både godtrogna, lättlurade och har dålig kunskap!
Jag tror du har fel. De som tror på något religiöst har nog tänkt massor på det. Tro migFolk tänker helt enkelt inte efter
Rydberg skrev:Max> Inte för att jag är religös men att beräkna fram att gud inte finns verkar att lite konstigt. Om gud finns så är det väl knappast nått man skulle kunna tänka sig frm till och finns inte gud så gäller: "det går inte bevisa frånvaron av någonting"
Så att folk tror på gud är väl inte helt konstigt även om jag personligen inte gör det (eller tror på nått annat heller för den delen)
Själv tycker jag att folk som betalar fantasipriser i Sverige för gamla Naddar med bristfällig kvalité också tror på ett högre väsen.
Detta iform av en ofelbar förening.
Själv tycker jag att folk får tro på vad dom vill bara dom mår bra av det och det inte går ut över någon annan. Raljerande inlägg av folk som tror att en teknisk utbildning eller intresse gör dom till för mer tyder snarare på en begränsad social kompetens.
Rydberg skrev:Tyvärr har det inte kommit hit några Jehovas på länge![]()
Harryup skrev:Själv tycker jag att folk får tro på vad dom vill bara dom mår bra av det och det inte går ut över någon annan. Raljerande inlägg av folk som tror att en teknisk utbildning eller intresse gör dom till för mer tyder snarare på en begränsad social kompetens.
marbrink skrev:Style skrev:Jag blir dock lite tveksam när de försöker pracka på andra deras tro
Jo, det har man ju sett ett och annat fall av på det här forumet iaf!
Martin skrev:Marbrink: svär inte!Vi skulle ju prata mindre om det där apparaterna var det inte det som var problemet med detta forum?
Som sagt, varför måste alla dra upp dem och försöka vara roliga hela tiden. Jag blir trött.
marbrink skrev:Style: Tänk va bra om alla tyckte som du va? tragiskt när vuxna människor inte har lärt sig att respektera andra människors åsikter...
Det är också rätt tröttande men det var ett bra tag sen sist tror jag.Sampix skrev:Martin skrev:Marbrink: svär inte!Vi skulle ju prata mindre om det där apparaterna var det inte det som var problemet med detta forum?
Som sagt, varför måste alla dra upp dem och försöka vara roliga hela tiden. Jag blir trött.
Ja, men att ta upp shakti var och varannan dag är helt ok.
Där kom den igen! Ser du min poäng marbrink. Man blir astrött på detta ständiga ironiserande. Jag bryr mig inte om apparaterna i fråga men det är så enformigt och tröttande att man mår lite illa.Alla tycker inte att Nad 208 är den bästa förstärkaren som byggts, precis som alla inte tycker att rörförstärkare är bäst.
Jag kan hålla med men va fanken. Ska man behöva läsa samma sifferkombination med en ironisk undermening i varannat inlägg!marbrink skrev:Martin: Det är rätt tröttande att höra om voodo, placebo, inbillning, bevisande i blindtest osv varenda eviga dag också. Fattar egentligen inte varför vi håller på så här konstant hela tiden när vi har ett gemensat intresse.
Synd att det ska vara så svårt att vi väljer att komma till vårt mål på olika sätt....
Martin skrev:Där kom den igen! Ser du min poäng marbrink. Man blir astrött på detta ständiga ironiserande. Jag bryr mig inte om apparaterna i fråga men det är så enformigt och tröttande att man mår lite illa.Alla tycker inte att Nad 208 är den bästa förstärkaren som byggts, precis som alla inte tycker att rörförstärkare är bäst.![]()
marbrink skrev:Martin: Inlägget var inte riktat till dig! Jag skrev bara hur jag tycker det ser ut i största allmänhet.
Harryup: Vad snackar du om?? jag har inte läst ditt inlägg och ABSOLUT inte svarat på det, så tagga ner lite!
Själv tycker jag att folk får tro på vad dom vill bara dom mår bra av det och det inte går ut över någon annan. Raljerande inlägg av folk som tror att en teknisk utbildning eller intresse gör dom till för mer tyder snarare på en begränsad social kompetens.
FBK, du har hög moral du.Nästan en total brist på respekt för andras åsikter och upplevelser
Harryup skrev:Jag tycker att man skall tycka olika, annars vore det ju en katastrof.
Dahlqvist skrev: Finns det ingen plats för objektiva (individoberoende) sanningar i ljudreproduktion?
CD-spelare har man lyckats visa att de går att höra skillnad mellan, även om skillnaderna ofta är små och svåra att höra.
Användare som besöker denna kategori: RogerGustavsson och 36 gäster