Fick en idé som jag tänkte sätta i sjön tillsammans med några Hifikompisar här i Trollhättan.
Sommaren är i antågande och då brukar i alla fall jag vara ute och röra på mig lite i nejden, kanske t o m i landet, och ibland stöter man på nån trevlig loppis.
På loppis finns det prylar och ibland t o m HiFi-prylar
Jag tänkte därför att jag sätter ett datum i höst när hifi-intresset rullat igång igen, typ 5 oktober eller så.
Till detta datum skall jag och mina "några" hifi-kompisar ha skrapat ihop en varsin loppis hifi anläggning, putsat upp den, avoxiderat några potar, moddat med div. exotiska moddningsidéer. (det kommer nog att bli några LP-spelare som får sig en dos kärlek)
Anläggningen får ha kostat som mest t ex 1000 kr. (kan ju vara + poäng för varje hundring under 1000)
Man samlas denna dag för att göra upp
Var och en får typ 20 min på sig att optimera uppställningen av sina uppolerade underverk för att sedan tillsammans lyssna igenom ett urval av låtar som man kommit överens om.
När man kört igenom alla så röstar man på vilken lopphög som var bäst och går raskt vidare till en mysig Hifi-middag.
En loppäten GÖK helt enkelt!
Anläggningarna kan man ju sedan skänka bort till någon yngre släkting eller kompis son/dotter för att försöka säkra återväxten i detta intresse.
Anledningen till denna tråd är att det skulle vara kul ju om fler hifi-kompisgäng ute i landet gjorde samma sak och visade upp det med bilder på drabbningen här på faktiskt
-så please... blii inspirerade och dra ihop några hifi-vänner och kör ett lokalt lopp-hifi DM
Blir vi många kan vi ju ha SM-final på nästa års DIY-träff
/Stefan