Moderator: Redaktörer
subjektivisten skrev:I denna ordningen:
1. Nästan jämt så är inspelningen faktorn som sätter begränsningarna. Tyvärr.
2. Humöret. Ibland vill man spela lågt, ibland högt.
Beakungen skrev:I mitt fall är det grannarna först. Har en tjej nedanför mig jag inte vill störa allt för mycket då hon verkligen är vacker och jag försöker vinna hennes hjärta. Jag misstänker att jag inte kommer lyckas med det om jag släpper lös mig själv på volymkontrollen![]()
Sen skulle det vara inredningen. Sist jag provade att verkligen spela snorhögt så hade jag problem med att ytterdörren inte ville hålla sig stängd
Nattlorden skrev:Att det blir för mycket vibrationer i kåken, vill inte spela sönder putsen eller knäcka vattenrören (radiatorerna kan slå en halv centimeter när man drar på typ)
perstromgren skrev:Varför gör de det? Är det inte samma tryck på bägge sidorna?
Flint skrev:Jag kan spela hur starkt/högt jag vill men jag vill aldrig spela högre än vad mina ca. 2 rörwatt förmår prestera så svaret måste väl bli "Inget!!!" även om jag inte tror att det är min version trådskaparen syftar till i frågeställningen.
Ragnwald skrev:Tror de flesta tänker - hög medelnivå -, så tänker inte jag.
Orkestrala transienta krescendon och hårda kantslag på jazztrummor od, etc etc, måste få fullt flöde även om medelnivån inte är svinstark.
...
Nattlorden skrev:Flint skrev:Jag kan spela hur starkt/högt jag vill men jag vill aldrig spela högre än vad mina ca. 2 rörwatt förmår prestera så svaret måste väl bli "Inget!!!" även om jag inte tror att det är min version trådskaparen syftar till i frågeställningen.
Om dina högtalare har sådär 118dBs känslighet så går det väl bra.

PekkaJohansson skrev:Ljudkvaliteten på skivorna, som saknades bland omröstningsalternativen, är den klart vanligaste orsaken till att jag inte spelar starkare än jag gör.
Med vänlig hälsning
Pekka
JB skrev:Jag brukar passa på att spela betydligt högre när jag är ute och kör bil istället :)
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 30 gäster