Moderator: Redaktörer
metalfan skrev:Har köparen provat att skifta högtalarkablar höger/vänster för att se om det eventuellt skulle kunna ligga i någon tidigare del av kedjan?
(alltså för att se om ljudet flyttar sig till den andra högtalaren isåfall)
Rydberg skrev:Såhär såg ett par högtalare ut som jag fick leverat med bussgods
http://i99olasv.island.liu.se/index_skada.html
Bussgods spelade naturligtvis helt oskyldiga och deras slutsats var länge att säljaren hade avsiktligt hällt vatten i paktet innan det skickades. Jag blev såklar rasande och efter måna turer fick jag ersättning.
Skippa fotfolket, ring till någon chef som kar något mellan öronen och framförallt har befogenhet att se till att du får ersättning. Bussgods är och verkar förbli ett skitföretag när de klantat sig.
Rydberg skrev:Konstaterar ni ett fel på en av diskanterna så skulle jag erbjuda att stå för kostanden för ett ersättningselement. Har råkat ut för samma sak och man vill ju inte verka som om man försöker blåsa vedebörande, jag betalade oavkortat reperationen.
Hoppas det löser sig.
Bussgods kommer du ingenstans med kan jag nästan garantera.
Strmbrg skrev:Hur var de emballerade?
Strmbrg skrev:Såvitt jag har förstått, så har du åtminstone inte något juridiskt ansvar för transportskadan (om det nu är en sådan) gentemot köparen.
Jag hamnade i en liknande situation då jag skickat ett rörförsteg med postpaket.
Minns inte exakt nu, men köparen ville häva köpet eftersom - som han sade - ena kanalen var död. Han åberopade transportskada, men jag sa att han fick reklamera hos transportören.
Snygg skrev:Aktas-lappar borde väl innebära att kartongen hanteras varsamt?
robert293 skrev:dessa diskanter är ömtåliga....banden är inte direkt tjocka om man säger så och bussgods är inte direkt snälla mot kartongerna men värst är nog vibrationerna ifrån lasbil mm mm....dumt att skicka så fina högtalare med bussgods![]()
varför sålde du dom....du verkade ju rätt nöjd med dom?
ps: på mitt par så var de så känsliga så att det räckte med att blåsa pyttelite så rörde sig banden "rejält" vilket skvallrar om att de antagligen inte gillar lite tuffare behandlning av bussgods nollor.
single_malt skrev:Jag tycker att det låter lite underligt att högtalarna skulle ha utsatts för så höga G-krafter att aluminiumfolien har deformerats utan att kartongerna eller nåt annat har skadats också.
En alternativ orsak till bandens töjning kan vara att de har spelats på med en förstärkare som skickar ut "skräp" om den pressas.
Har du möjlighet att lägga ut en bild som visar skadan här?
single_malt skrev:Jag tycker att det låter lite underligt att högtalarna skulle ha utsatts för så höga G-krafter att aluminiumfolien har deformerats utan att kartongerna eller nåt annat har skadats också.
En alternativ orsak till bandens töjning kan vara att de har spelats på med en förstärkare som skickar ut "skräp" om den pressas.
Har du möjlighet att lägga ut en bild som visar skadan här?
Strmbrg skrev:Är faktiskt.se jävligt snygg...för att inte tala om ödmjuk!
Hur ser du ut då? Blir ju lite nyfiken.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 26 gäster