Moderator: Redaktörer
Flint skrev:Jag blir inte glad av hammaren när jag snickrar och eftersom jag ser steriiion som ett verktyg blir jag inte heller glad av den i sig själv
Nattlorden skrev:Flint skrev:Jag blir inte glad av hammaren när jag snickrar och eftersom jag ser steriiion som ett verktyg blir jag inte heller glad av den i sig själv
Intressant. Jag må nog säga att jag blir glad när jag tar en välbalanserad hammare, eller att jag slantade upp till en bra hylsnyckelsats eller att jag kan göra fina snitt med japansk dragsåg.... istället för att behöva kämpa mer för sämre resultat med verktyg som inte är lika optimerade för sin uppgift.
Nattlorden skrev:Flint skrev:Jag blir inte glad av hammaren när jag snickrar och eftersom jag ser steriiion som ett verktyg blir jag inte heller glad av den i sig själv
Intressant. Jag må nog säga att jag blir glad när jag tar en välbalanserad hammare, eller att jag slantade upp till en bra hylsnyckelsats eller att jag kan göra fina snitt med japansk dragsåg.... istället för att behöva kämpa mer för sämre resultat med verktyg som inte är lika optimerade för sin uppgift.
celef skrev:jag håller med minoriteten, anläggningen gör mig inte glad men musiken kan ibland beröra något väldigt
Britt-Gunnar skrev:subjektivisten skrev:Självklart blir jag glad.
Tycker mäst du verkar vara förbannad![]()
conny_a skrev:Huruvida detta kan översättas till hifi - ja går det?
Flint skrev:Samma med Pink Floyd. 90% deppig musik. Jag har svårt att tänka mig att någon kan bli glad av The Wall.
petersteindl skrev:Att kunna ta sig från glädje till vemod och till sorg och till dans och därefter till introvert upplevelse av avant gard jazz och tillbaks till glädje är huvudmålsättningen i mitt arbete.
Flint skrev:Samma med Pink Floyd. 90% deppig musik. Jag har svårt att tänka mig att någon kan bli glad av The Wall
Max_Headroom skrev:Flint skrev:Samma med Pink Floyd. 90% deppig musik. Jag har svårt att tänka mig att någon kan bli glad av The Wall.
Häh? Fan, gitarrsolot på comfortably numb* är ju rena adrenalinkicken!
The Wall är verkligen en skiva så får mig på gott humör! Bra musik, bra ljud, bra framfört! Kanon helt enkelt!
*) Allra bäst på live-plattan Delicate Sound of thunder. Bör spelas högt.
KarlXII skrev:Min anläggning är inte min snuttefilt.
phloam skrev:KarlXII skrev:Min anläggning är inte min snuttefilt.
OM jag behövde en snuttefilt så skulle det gärna kunna få vara någon slags hifi-prylLite svårt att mysa med ett NAD 208 men varför inte en iPhone?
Happiness is a warm remote control
KarlXII skrev:phloam skrev:KarlXII skrev:Min anläggning är inte min snuttefilt.
OM jag behövde en snuttefilt så skulle det gärna kunna få vara någon slags hifi-prylLite svårt att mysa med ett NAD 208 men varför inte en iPhone?
Happiness is a warm remote control
Jag dömer ingen och är du lycklig med din iphone så får du göra vad du vill med den bara jag slipper titta.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 29 gäster