Moderator: Redaktörer
Ragnwald skrev:Kanske inte de dyraste, men tillräckligt bra för de element det ska mata.
Alexi skrev:Det går men de små ekonomiska vinsterna man skulle kunna bespara på slutstegen försvinner snabbt i att man begränsat sin marknad till en extremt liten grupp.
De flesta har ingen sub hemma och av de som har det har de flesta en aktiv sub. Av den lilla gruppen som har passiva subbar, har de flesta en portad sub, som oftast ska ha ganska lite effekt som paa påpekar.
För den mycket lilla grupp nördar som håller på med eq:ade slutna lådor och därför behöver extremt mycket effekt per element så tror jag att ett moddat PA-steg är det absolut bästa man kan köpa.
Jag tycker du ska testa Labbgruppens största FP14000 det leverar 195V, dubbelt mot O&G RS2000.
MagnusÖstberg skrev:Enkelt, man kör dubbla UCD700 moduler per bas-par, fullt blås ner till DC.
Alexi skrev:Finns en hel tråd om det. Han provade EP-4000 det funka inte för infra
Alexi skrev:Finns en hel tråd om det. Han provade EP-4000 det funka inte för infra
MagnusÖstberg skrev:Just det, den fungerade inte för aktivt kompenserade basar ner i infraområdet. Precis som Alexi skrev.
MagnusÖstberg skrev:Me too, man skall nog komplettera det där med relativt låg impedans och det aktiva filtret Ino audio CR80s...
MagnusÖstberg skrev:Bättre lämpat?
Det var ju just den kombinationen som inte fungerade för varken LennartJ eller Nicke...menade alltså att man nog skall komplettera mitt och Alexis inlägg med att det var under de förutsättningarna det INTE fungerade
MagnusÖstberg skrev:Bättre lämpat?
Det var ju just den kombinationen som inte fungerade för varken LennartJ eller Nicke...menade alltså att man nog skall komplettera mitt och Alexis inlägg med att det var under de förutsättningarna det INTE fungerade
steveo1234 skrev:Någon gissning vad inofiltret har för inbyggd egenskap/fel som gör att det blir så?
MagnusÖstberg skrev:Finns filter som jobbar ner mot DC som inte ger problem.
MagnusÖstberg skrev:Jag har ingen aning om det här steget är känsligt för det, men du kanske vet?
Jag vet bara att det fungerar med andra filter som jobbar ner mot DC mot Bearingerstegen.
Är du helt hundra på att det inte har med CR80s att göra? Jag har ett själv, och det fungerar utan problem med mina Sansuisteg.
Jag tycker mest att det är märkligt
bakerman22 skrev:Med "infra", avses full macka ner till DC då...?
Kan man inte nöja sej med.......5 Hz då...?
Nattlorden skrev:steveo1234 skrev:Någon gissning vad inofiltret har för inbyggd egenskap/fel som gör att det blir så?
Det jobbar hela vägen ned till DC om man inte slagit på subsonic-filtret?
Det går att skruva upp ett ganska så rejält lyft?
Nattlorden skrev:Eftersom det fungerar med dina Sansui och mina NAD, så visar det ju helt klart att problemet ligger hos Behringern, eller hur?
MagnusÖstberg skrev:Vad betyder off-set?
Han pratar om infra kortet i cr80...Bamsefar skrev:Således verkar det som att Infra modulen i vissa lägen ger nästan DC ut eller ger DC ut tom. men i extremt låga nivåer... Detta skulle man såklart kunna hantera genom att CR80 filtret får en liten konding på utgångarna som ta DC offsetten ? Något jag tror Ingvar kommer implementera i nästa batch Infra moduler kanske ?
Ragnwald skrev:Morello skrev:Frekvensgång: 20-20 kHz (-1.0,-0.2 dB)
Är väl inte så tokigt.
Alexi skrev:Det går men de små ekonomiska vinsterna man skulle kunna bespara på slutstegen försvinner snabbt i att man begränsat sin marknad till en extremt liten grupp.
De flesta har ingen sub hemma och av de som har det har de flesta en aktiv sub. Av den lilla gruppen som har passiva subbar, har de flesta en portad sub, som oftast ska ha ganska lite effekt som paa påpekar.
För den mycket lilla grupp nördar som håller på med eq:ade slutna lådor och därför behöver extremt mycket effekt per element så tror jag att ett moddat PA-steg är det absolut bästa man kan köpa.
Jag tycker du ska testa Labbgruppens största FP14000 det leverar 195V, dubbelt mot O&G RS2000.
Lazyworm skrev:Det är väl inte så konstigt om inte 2500an funkar kalas mot ett kraftigt infrasystem, den AC kopplingen är väl lite snålt tilltagen har jag för mig om, så steget tappat 3dB vid 6Hz eller nått liknande, vilket medför att signalen är märkbart påverkad vid 20Hz, men det kanske inte va den tidiga avrullningen som åsyftades?
DVD-ai skrev:Varmt kommer det bli, men står dom bara luftigt så ska det väll gå?!
Dom e ju gjorda för att kunna hantera låga laster.
Eller tror inte du det kommer fungera ?!
2,5ohm nominellt blir det väll, det ska väll inte vra några problem...
Komorok skrev:Nu har jag fått svar av Morello.
Han svarade att det blir aningens högre dist om jag kör med denna belastning
och eftersom hela målet med min ganska överdrivna stereouppsättningsövning
är att minimera disten, så kör jag en serie-parallell-koppling istället till att börja
med. Om det klipper när jag spelar så får jag koppla om.
Komorok skrev:adzer skrev:Skall du ha oggarna till basarna? Trodde de skulle driva dina frontar och nadarna får ta hand om basarna?
Ja, så hade jag tänkt. Men switchlådan finns inte ännu.
Komorok skrev:Precis. Så det krävs en låda som kopplar om både ingångar och utgångar och
gör det i rätt ordning så att jag slipper missljud och riskerar utrustningen.
Några reläer och en krets som styr dessa borde göra susen.
Men fungerar det med enbart RS2000 till hela vardagsrumssystemet så skiter
jag nog i det.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 29 gäster