Fler än en INO?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
David_A

Fler än en INO?

Inläggav David_A » 2004-12-27 10:04

Här sitter man nöjd och glad efter sina inköp av Pip, i28s och en drös Ino basar. Så pass nöjd att jag t.o.m skulle kunna tänka mig att tatuera in Ino någonstans på kroppen! :D
Så igår så skulle jag ut och handla lite basvaror, och styr så stegen mot Coop Forum. Döm av min förvåning när jag ser en annons på en MP3 spelare vid namnet INO vid ingången! Väl inne i butiken så hittar jag även på någon slags lågbudget bergsprängare med namnet INO på luckan!! Synd och skam! Tänk om denna pisstillverkare börjar prångla ut högtalare också... Snacka om att dra ner namnet på världens kanske bästa högtalartillverkare i smutsen! Är inte namnet INO ett registrerat varumärke av Öhman?

Användarvisningsbild
Baltazar

Inläggav Baltazar » 2004-12-27 10:21

Hejsan David.

Pratade med Öhman ang. bl.a basmoduler i förra veckan då han nämnde detta. Vill inte säga för mycket med risk för ev. felaktiga uppgifter pga. taskigt minne men det verkade som om det skulle lösa sig bra för Ino Audios del.

Mvh / Christian

Användarvisningsbild
UrSv

Inläggav UrSv » 2004-12-27 12:37

Men inte finns det väl inte någon som skulle blanda ihop dessa? INO Audio är ju i stort helt okända för den stora massan och ytterligare ett billigt skräpmärke är ju lika okänt det.

Jag skulle inte ens reflektera över det om jag var IÖ...

Användarvisningsbild
David_A

Inläggav David_A » 2004-12-27 14:27

Ja det är ju just det som är det tråkiga! Att INO audio är ganska okänt för den stora massan. Detta lågpris märke lär ju inte ge namnet INO några fler positiva assosiationer. Ungefär som om MARK skulle släppa en serie apparater med namnet KRELL.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2004-12-27 14:43

David_A - nejdå... ingen skulle märka skillnad ändå. Möjligtvis skulle designen bli bättre...
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
Style

Inläggav Style » 2004-12-27 18:58

hade det bara funnits en had det naturligtvis heta úni
Dogmatisk Mac-Taliban

Återgå till Generellt om hifi