DVD-ai skrev:Jag tycker det för det emsta är vansinnigt tråkigt att lyssna på musik med hörlurar, gillar det inte alls...
På bussar osv "duger det välL" men lyssnar nästan aldrig där oavsett, nu va det väll ca 2 månades sedan jag lyssnade på musik med hörlurar.
det låter så dött och ointressant med alla hörlurar jag någonsin lyssnat på, så jag tappar helt intresset för att lyssna.
På ett ungefär så speglar detta min åsikt.
Jag misstrivs med lite olika detaljer, såsom känslan att något sitter pressat över öronen, att man inte får någon fysisk känsla i kroppen, att jag inte upplever det hela lika luftigt och med lika mycket "rum", och lite annat.
Men det där sista går ju verkligen att diskutera.
Men hörlurar har ju definitivt några självklara platser;
- portabel musik, där använder jag lurar mest.
- Att inte störa omgivning/bli störd av omgivningen.
Konstigt, när jag springer omkring och skjuter ner motståndare och medspelare i dataspel kan jag däremot inte med högtalare utan måste ha lurar. En vanesak måntro?
MEN, den stora brasklappen, jag har aldrig provat eller haft några riktigt fina hörlurar.
Till portabel musik kör jag Koss porta pro.
Jag har även ett par Koss "The plug", som har bra ljud men jag är inte det minsta impad av känslan att ha dom tryckandes inne i örat.
Hemma har jag haft lite olika, ibland Porta pro'arna, men just nu använder jag mest några som jag faktiskt inte vet fabrikatet på, men visste jag det skulle jag ändå inte skrivit ut det av skam.
Köpt på loppmarknad för typ 20 spänn, för det priset kunde det ju få vara hur det ville.
Lång sladd, volymkontroll på lurarna och helt omslutande så skulle dom bli perfa till dataspel. Men jag blev oerhört chockad av att dom faktiskt lät hyggligt hifi.
Jag kan också lägga till att jag i flera år verkligen tänkt att köpa några riktigt bra lurar. Men det tar alltid stopp i den oerhört jobbiga och tidsödande processen att gå genom marknaden, provlyssna och ta beslut. När det börjar närma sig, eller överstiga, tusenlappen vill jag ju inte köpa något jag inte trivs med.