Moderator: Redaktörer
Legion skrev:Väger sådan något?
Vet ni något annat man skulle kunna fylla med, som är torrt, lättjobbat och med god förmåga att dämpa ett kabinett..? Det har alltid bara talats om blyhagel och sand, men det borde finnas en mängd lämpliga grejer som bara kräver att någon kommer på dem..*s*
RogerGustavsson skrev:Sand ligger kring 1.9 kg/liter. Rätt långt ifrån stål- eller blyhagel.
Legion skrev:Kollade akvariesand och det kostar runt hundringen för 10L.. Frågan är vad det väger. Det ser mest ut som krossad sten.
Nefilim skrev:Legion skrev:Kollade akvariesand och det kostar runt hundringen för 10L.. Frågan är vad det väger. Det ser mest ut som krossad sten.
Kollade du även den finaste s.k ökensanden som jag tipsade om??
MagnusÖstberg skrev:Varför inte hälla i något halvkilo betong i botten på varje och låt det flyta ut. Sedan kan du återanvända din sand. Då är botten tätad.
Legion skrev:Det är högtalare som ska fyllas.
De är specade till att väga 78lbs, vilket jag får till 35.5 kilo ungefär, och då de kralligaste SD-fötterna jag sett är specade till 28-50kg så har jag 15kg marginal i varje. Högtalarna skulle nog må bra av ännu mer fyllning men jag vet inte hur allvarligt det är att överstiga specifikation på SD-kuddarna.
Stranne skrev:Var bor du? Jag kan fixa stansbrickor (restmaterialet från stansade hål) av stål som väger ca 8kg per liter. Massiv vikt dock så det kanske är neråt 6-7 kg för brickorna. De är 6-11 mm i diameter och 3-6 mm tjocka.
Stranne skrev:Var bor du? Jag kan fixa stansbrickor (restmaterialet från stansade hål) av stål som väger ca 8kg per liter. Massiv vikt dock så det kanske är neråt 6-7 kg för brickorna. De är 6-11 mm i diameter och 3-6 mm tjocka.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 29 gäster