Moderator: Redaktörer
bensnake skrev:Tror ni att 10.2 kommer på bred front eller finns det konkurrerande alternativ? Och hur är det egentligen med subbarna vid sidorna? Kan det va' nåt att ha?
http://en.wikipedia.org/wiki/10.2
petersteindl skrev:Inte världens högsta WAF
KarlXII skrev:Jag är skeptisk.
/Dr. Dengroth
bensnake skrev:KarlXII skrev:Jag är skeptisk.
/Dr. Dengroth
Ok. Jag såg omedelbart en potential i mitt biorum... Skulle faktiskt sitta som en smäck att ha högtalarna på 10.2-vis. Behöver bara inhandla några till...
Strmbrg skrev:Jag tittar aldrig på helikopter-filmer eller andra krash-och-bang-produktioner.
Grå och tråkig, men pålitlig.
MagnusÖstberg skrev:10.2 känns gammalt, Yamaha har haft 11.2 i flera år.
Ragnwald skrev:Inget dåligt förslag. Då kan man kosta på sig 1st dubbelt så dyr högtalare.
bakerman22 skrev:Jag gillar det front high och back high ger. Även att det ligger så VÄLDIGT lite information i dom kanalerna så gör stärkaren det så bra, så det skapar en väldig rymd i ljudet.
Nattlorden skrev:bakerman22 skrev:Jag gillar det front high och back high ger. Även att det ligger så VÄLDIGT lite information i dom kanalerna så gör stärkaren det så bra, så det skapar en väldig rymd i ljudet.
Om det är 11.2 med front-wide så är det inte "VÄLDIGT lite" information i just dessa. Front high vet jag inget om informationsmängden i, för det var svårare att prova.
back high? Är det en Yamaha-specialare du testat?
Nattlorden skrev:Strmbrg skrev:Jag tittar aldrig på helikopter-filmer eller andra krash-och-bang-produktioner.
Grå och tråkig, men pålitlig.
Du behöver bara mono till musik, sälj ena högtalaren.
MagnusÖstberg skrev:Jag tror att man kan fundera ganska länge innan man provar
Strmbrg skrev:Vad jag menar, är just det jag skrev:
Stanna gärna upp emellanåt, och reflektera över om du verkligen BEHÖVER det nya?
Nattlorden skrev:Strmbrg skrev:Vad jag menar, är just det jag skrev:
Stanna gärna upp emellanåt, och reflektera över om du verkligen BEHÖVER det nya?
Man BEHÖVER inte kunns spela upp varken musik eller film hemma. Men om man nu vill, så varför inte gör det bra?

Nattlorden skrev:Filmljud har ju en markant skillnad mot musikljud - nämligen att VAR ett visst ljud upplevs komma ifrån är viktig att få rätt. I vissa fall är nog t.o.m. riktningen viktigare än ljudets absoluta fidelitet. Och hur säkertställer man att riktningen blir som avsett - jo, lägger på fler kanaler.
slockna skrev:rent spontant tycker jag man kan slopa LFE-kanalerna och köra fullrange i alla kanaler. 11.0 Det är väl i princip så DTS fungerar ?
bensnake skrev:slockna skrev:rent spontant tycker jag man kan slopa LFE-kanalerna och köra fullrange i alla kanaler. 11.0 Det är väl i princip så DTS fungerar ?
En sub + topp till varje kanal, menar du?
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 19 gäster