Moderator: Redaktörer
Komorok skrev:Flytta bak skrivbordet och stolen, men låt högtalarna stå kvar. Då kommer
lyssningstriangeln att få ett bättre förhållande och ljudbilden lär inte kantra
lika lätt.
zapanasta skrev:Komorok skrev:Flytta bak skrivbordet och stolen, men låt högtalarna stå kvar. Då kommer
lyssningstriangeln att få ett bättre förhållande och ljudbilden lär inte kantra
lika lätt.
Går inte,då blockerar jag dörröppningen![]()
Men som sagt,ljudbilden är mkt bra med dessa fast jag sitter så närma jämfört med dom andra paren jag haft.
oa-14 har jag haft ett tag,dom va ochså känsliga av nån anledning.Likaså ett par opus chorus,nä dessa är klart bäst av nämda par till denna applikation och jag får väl stå ut med att dom inte är så vackra
Men man undrar va det beror på
zapanasta skrev:Förutom informationen som finns i mitt galleri så är dom 82cm höga,47cm breda och 18cm djupa.
Basporten neråt mellan fötterna.
Nefilm,nä dessa får duga.Sen är det så pass bra ljud (element) i dom så jag står ut med det lite tvivelaktiga utseendet![]()
Har en mkt bra diskantåtergivning faktiskt,suverän ljudspridning som det verkar..
Kan det bero på att diskanterna sitter en bit in, omgiven av en oval ram liksom?
zapanasta skrev:Lite missuppfattningar här tror jag,ska försöka klargöra lite.
Jag är nöjd med både ljudbild och allt annat, som dom står placerade nu (så att möblera om,hänga högtalare på väggen är inte aktuellt)
Min frågeställning från början var ju hur dessa kan funka så bra,mot andra jag testat som inte funkat lika bra![]()
Men det kanske inte är det lättaste att svara på,men skulle ju va intressant att höra om nån har liknande erfarenheter....
MagnusÖstberg skrev:Svårt att svara på varför du tycker de är bättre, det är ju lite subjektivt.
Tekko skrev:Själv har jag ställt upp stereo och data såhär: http://i.imgur.com/xsfv7.jpg
Komorok skrev:Så här kan man ställa upp en datorstereo.
Kimpost skrev:Jag vet inte vad det är för fel på mig, men jag provoceras oerhört av att Zapanasta tycker att hans nuvarande uppställning låter bra!
zapanasta skrev:Kimpost skrev:Jag vet inte vad det är för fel på mig, men jag provoceras oerhört av att Zapanasta tycker att hans nuvarande uppställning låter bra!
JassåMotivering?
zapanasta skrev:Skoja måste man få göra
![]()
Angående placering osv är detta enda möjliga för mig,men som jag skrivit förut så har jag en bra stereobild med dessa högtalare..
Skulle nog själv ha svårt att tro på det om jag bara sett det på bild
LEXrasta skrev:Oj..Undrar hur många timmar om dagen människan tillbringar på internet?!
/Danne
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster