Moderator: Redaktörer
RolfPeterKarlsson skrev:Nått som vi dock brukar säga är att den är väldigt fullrange.
NiklasF skrev:RolfPeterKarlsson skrev:Nått som vi dock brukar säga är att den är väldigt fullrange.
Sådant här som gör att man vill slänga ett öra till dom, inte så jävla skitnödigt och stroppigt
RolfPeterKarlsson skrev:NiklasF det går bra att komma och lyssna på dom om det önskas, finns lite andra grejer att lyssna på med.
NiklasF skrev:RolfPeterKarlsson skrev:NiklasF det går bra att komma och lyssna på dom om det önskas, finns lite andra grejer att lyssna på med.
Har satt nya rekord i att åka långt för att lyssna på stereo i helgen, så hoppas att ni håller till skapligt nära.
Men det är väl antagligen minst 40mil mellan oss?
NiklasF skrev:Lite lite för långt för att bara "skojlyssna" men skulle man ha vägarna förbi så kikar jag gärna in och kikar på sakerna
Vet inte det är fler än jag som hade fått den uppfattningen, trodde det stod på hemsidan förut? Men det var ju med den tidigare modellen...RolfPeterKarlsson skrev:Intressant att folk tror att det är en studiomonitor det har vi aldrig påstått. Men den skulle säkert fungera rätt bra som det med om man jämför med mycket som finns att tillgå på just den marknaden.
Nått som vi dock brukar säga är att den är väldigt fullrange.
steveo1234 skrev:Bara jag som är nyfiken på surroundarna? Priset är ju så pass bra att man nästan kan köpa en handfull bara för att prova...
Någon som hört dem i ett bra rum?
Max_Headroom skrev:http://www.decisiveaudio.se/speakers.html
En stor och fet rackare. Någon här som provlyssnat? Verkar ju ha potential i alla fall...
Almen skrev:Angående surrounderna så är det ju smickrande för IÖ, men man är på hemsidan inte riktigt tydlig med att både koncept och konstruktion kopierats från Ino Audio.
Kanske enklare att bara hänvisa till Manifestet och informationen om a2, så slipper man dessutom onödiga stavfel?
schmutziger skrev:Almen skrev:Angående surrounderna så är det ju smickrande för IÖ, men man är på hemsidan inte riktigt tydlig med att både koncept och konstruktion kopierats från Ino Audio.
Kanske enklare att bara hänvisa till Manifestet och informationen om a2, så slipper man dessutom onödiga stavfel?
olika element inte ens samma typ av diskanter eller ens samma storlek, olika volym, olika filter, olika vinklar.
ren o skär kopiering....
Det är ju inte direkt en popbox kopia av a2 eller hur?
Då hade det varit mer i linje med vad du skriver tycker jag nog
Nattlorden skrev:Max_Headroom skrev:http://www.decisiveaudio.se/speakers.html
En stor och fet rackare. Någon här som provlyssnat? Verkar ju ha potential i alla fall...
"fokuserad spridning" ?
Naqref skrev:schmutziger skrev:Almen skrev:Angående surrounderna så är det ju smickrande för IÖ, men man är på hemsidan inte riktigt tydlig med att både koncept och konstruktion kopierats från Ino Audio.
olika element inte ens samma typ av diskanter eller ens samma storlek, olika volym, olika filter, olika vinklar.
ren o skär kopiering....
Dessutom är det en portad låda. Vilket mer lutar åt att det är en rippoff av äggen, eller?
Almen skrev:Naqref skrev:schmutziger skrev:Almen skrev:Angående surrounderna så är det ju smickrande för IÖ, men man är på hemsidan inte riktigt tydlig med att både koncept och konstruktion kopierats från Ino Audio.
ren o skär kopiering....
Dessutom är det en portad låda. Vilket mer lutar åt att det är en rippoff av äggen, eller?
Ah, OK. Då är de ju a2-derivat bara i andra hand.
JanBanan skrev:Ja, det finns bara en riktig högtalarkonstruktör i världen som alla kopierar.
MagnusÖstberg skrev:Kommer företaget medverka i Jönköping?
MagnusÖstberg skrev:Synd.
MagnusÖstberg skrev::D
Jag kan tänka mig att mässor mest innebär jobb och elände, särskillt i början innan man är etablerad.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 26 gäster