Hifiboktips önskas!

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

HippHipp

Hifiboktips önskas!

Inläggav HippHipp » 2005-01-22 02:34

Som nybörjare på det här med hifi har jag läst (hela? kommer ej ihåg)The Complete Guide to High-End Audio av Robert Harley. Är det sanningen, hela sanningen och inget annat än sanningen som presenteras i denna bok? Jag tyckte själv att den var "heltäckande" i den meningen att den tog upp "alla" komponenter och beskrev dessa relativt ingående.

Kan någon annan rekommendera en annan liknande bok, eller annan bok som bör finnas i varje välljudfantasts bokhylla?

Det får gärna vara begripliga alster också, helst skall ingen doktorstitel i fysik krävas för att ta sig igenom dem.

Tack på förhand!

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!

Inläggav Svante » 2005-01-22 11:00

Svaret på din fråga är säkerligen "nej", men jag ju har inte läst boken. Boken var nog inte heltäckande, för det är ingen bok. Däremot kan och bör varje bok ge ett lagom stort och brett kunskapslyft för sin målgrupp, och det verkar ju din bok ha gjort. Hur stort än lyftet är så finns det alltid mer att förstå när kunskapen har sjunkit in, det måste man vara ödmjuk inför. Du kan titta i tråden:

http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... 0792#80792

om du inte hittat den tidigare, där finns en del tips.
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.

HippHipp

Inläggav HippHipp » 2005-01-23 01:19

Oki doki, tack för tipset!Flera bud?

Återgå till Generellt om hifi