Moderator: Redaktörer
Ragnwald skrev:Rydberg skrev:Dit borde man ju åka, har ju bara en dryg timme med tåg dit!
Tyrolerhatten på!
celef skrev:men hallå, det är väl ändå ingen som använder filthatt och lädershorts idag med hängslen

Tirol ist eine Region in den Alpen, die sich vom Westen Österreichs bis in den Norden Italiens erstreckt.
Der Tirolerhut ist eine Kopfbedeckung, die ursprünglich aus dem Tirolischen stammt.

bassman skrev:Har gått igenom bilderna i em och gjort ett snabbt axplock av utställningen hallarna som var STORA och fullpackade med olika saker..
Den här spelaren är väldigt hmm, vulgär och garanterat väldigt dyr..
bassman skrev:Första rummet var det ett par feta Focal och elektronik jag inte vet namet på.. Det spelade väldigt generöst, tyvärr lite bumligt har för mig.
bassman skrev:Fredags sista rum, helvette vad illa det lätTänk er ljudet från en taskig stenkake-rigg. Jag hajjar inget! Tunnt och tjatigt.
haha, det var min första tanke - stackars diskant!celef skrev:vilka mardrömshögtalare, tänk att folk vill ha sådant, det är ju jättekonstigt
roggaro skrev:men denna då?? var får man tag på sånna diskanter![]()
EDIT: näe säg inte bara Finland............

hifikg skrev:Ställer Bremen ut Ägg i München?
Nattlorden skrev:Spelar de?
Beakungen skrev:Ja då var man åter från mässan. Sjukt roligt. Mycket spännande grejer rent visuellt synd bara att det tenderade att låta konstigt stundtals. Nu var i princip alla rum likadana på många ställen så då blev det perfekt att jämföra.
Har tagit lite bilder med mobilen. Kan slänga upp några av dem även om de inte var av direkt hög kvalité
Panelguy skrev:Beakungen skrev:Ja då var man åter från mässan. Sjukt roligt. Mycket spännande grejer rent visuellt synd bara att det tenderade att låta konstigt stundtals. Nu var i princip alla rum likadana på många ställen så då blev det perfekt att jämföra.
Har tagit lite bilder med mobilen. Kan slänga upp några av dem även om de inte var av direkt hög kvalité
Gör gärna det. Något som stack ut i mängden?

Alexi skrev:Jag fattar inte vitsen med 20kWx6 för hifibruk och det i klass-A. Men om vi struntar i den aspekten, vad gör man med all värme den kommer producera, det räcker ju för att värma upp en mindre stad en kall vinter...
Alexi skrev:Jag fattar inte vitsen med 20kWx6 för hifibruk och det i klass-A. Men om vi struntar i den aspekten, vad gör man med all värme den kommer producera, det räcker ju för att värma upp en mindre stad en kall vinter...
bassman skrev:Hehe 20kW*6 gör inte någon större nytta. Men där stod den där besten på 1500kg och spelade på ett par tvåvägs-golvare..
Varför bygger man en sån best.. Kanske för att man kan.![]()
KarlXII skrev:bassman skrev:Hehe 20kW*6 gör inte någon större nytta. Men där stod den där besten på 1500kg och spelade på ett par tvåvägs-golvare..
Vi brukar kalla det "headroom" på faktiskt.se.
bomellberg skrev:Nattis hade bättre ljud när Barsebäck forfarande var i drift.
bassman skrev:Alexi skrev:Jag fattar inte vitsen med 20kWx6 för hifibruk och det i klass-A. Men om vi struntar i den aspekten, vad gör man med all värme den kommer producera, det räcker ju för att värma upp en mindre stad en kall vinter...
Hehe 20kW*6 gör inte någon större nytta. Men där stod den där besten på 1500kg och spelade på ett par tvåvägs-golvare..
Coolt att du lagt in bilder Beakungen, jag kommer med lite jag också vad det lider..
Det jag reflekterade över på många ställen var den totala avsaknaden av ljudbild, satt man i mitten kunde det funka men oftast kantrade hela kalaset och där satt man och lyssnade på 1 st högtalare![]()
ps. du hade ju kunnat skicka ett PM så hade vi kunnat dra en bira på mässan och språka lite
KarlXII skrev:bassman skrev:Hehe 20kW*6 gör inte någon större nytta. Men där stod den där besten på 1500kg och spelade på ett par tvåvägs-golvare..
Vi brukar kalla det "headroom" på faktiskt.se.
shifts skrev:Blir lite nyfiken och måste fråga om det där är ett representativt urval av produkter, eller om det tagits extra många på "lustiga" konstruktioner?
shifts skrev:Blir lite nyfiken och måste fråga om det där är ett representativt urval av produkter, eller om det tagits extra många på "lustiga" konstruktioner?
Nattlorden skrev:Alexi skrev:Jag fattar inte vitsen med 20kWx6 för hifibruk och det i klass-A. Men om vi struntar i den aspekten, vad gör man med all värme den kommer producera, det räcker ju för att värma upp en mindre stad en kall vinter...
Jag tror det var University of Manchester som byggde ett hus runt sin gamla stordator och nyttjade spillvärmen. Det kom man inte ihåg när den sen skrotades däremot....
PappaBas skrev:Nattlorden skrev:Alexi skrev:Jag fattar inte vitsen med 20kWx6 för hifibruk och det i klass-A. Men om vi struntar i den aspekten, vad gör man med all värme den kommer producera, det räcker ju för att värma upp en mindre stad en kall vinter...
Jag tror det var University of Manchester som byggde ett hus runt sin gamla stordator och nyttjade spillvärmen. Det kom man inte ihåg när den sen skrotades däremot....
På ett ställe där jag var i Norge användes spillvärmen från ett företags serverhallar för att torka ved![]()
För övrigt måste jag tillstå att jag har svårt för tysk design. Det är liksom lite för mycket och för kantigt! Påminner mig om att gå omkring på XXL-lutz
Beakungen skrev:Mina favoriter var iaf,
Totems nya - Rent snyggt ljud med en sådan botten att det var löjligt. Även lilla stativaren flyttade stora mängder luft för storleken. Djupt imponerande.
bassman skrev: men det finns så mycket konstigt eller oväntat att se på mässan. Kvinnor som sitter och diggar och tar bilder på apparater T.ex. Sånt ser man inte här hemma![]()
Beakungen skrev:bassman skrev:Alexi skrev:Jag fattar inte vitsen med 20kWx6 för hifibruk och det i klass-A. Men om vi struntar i den aspekten, vad gör man med all värme den kommer producera, det räcker ju för att värma upp en mindre stad en kall vinter...
Hehe 20kW*6 gör inte någon större nytta. Men där stod den där besten på 1500kg och spelade på ett par tvåvägs-golvare..
Coolt att du lagt in bilder Beakungen, jag kommer med lite jag också vad det lider..
Det jag reflekterade över på många ställen var den totala avsaknaden av ljudbild, satt man i mitten kunde det funka men oftast kantrade hela kalaset och där satt man och lyssnade på 1 st högtalare![]()
ps. du hade ju kunnat skicka ett PM så hade vi kunnat dra en bira på mässan och språka lite
Fan missade jag att de spelade på den?
Hade varit kusligt roligt och fråga om de kunde dra på lite
shifts skrev:Beakungen: Glömde att tacka för bilderna förut. Nu kan jag även tacka för lite skrivna intryck. Tack.
PappaBas skrev:För övrigt måste jag tillstå att jag har svårt för tysk design. Det är liksom lite för mycket och för kantigt! Påminner mig om att gå omkring på XXL-lutz
Panelguy skrev:Beakungen skrev:Mina favoriter var iaf,
Totems nya - Rent snyggt ljud med en sådan botten att det var löjligt. Även lilla stativaren flyttade stora mängder luft för storleken. Djupt imponerande.
Var det golvaren de visade i Stockholm för ca 70.000 eller har det kommit någon ny?
Håller med om att mycket på mässorna är så löjligt dyrt att det inte går att ta seriöst.bassman skrev: men det finns så mycket konstigt eller oväntat att se på mässan. Kvinnor som sitter och diggar och tar bilder på apparater T.ex. Sånt ser man inte här hemma![]()
Är dom inhyrda kanske?Det låter helt overkligt med tanke på hur det ser ut på svenska HiFi-mässor.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 29 gäster