Sony SCD XB790

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Hetsporren
Spolar Kröken!

Sony SCD XB790

Inläggav Hetsporren » 2005-01-25 14:18

Någon som testat- eller har Sony SCD-XB790 i sin ägo? Vore fint med synpunkter..
Bild

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger

Re: Sony SCD XB790

Inläggav Johan_Lindroos » 2005-01-25 14:56

Jag har inte den du frågar om, men jag har en annan; en Sony DVP-NS900:
Bild

Ljudmässigt har den inte övertygat riktigt, lite slätstruken i ljudet får jag en känsla av att den är. Känns matt i diskanten. Obs! Jag har ej blindtestat! :wink:

Användarmässigt är fjärrkontrollen definitivt INTE bra. Den har en LCD-skärm och så ska man fippla med en pinne för att göra sådan rudimentära inställningar såsom val av språk, SACD/CD-lager, textremsesrpåk, m.m. Varför inte bara göra som på de billigare Sonyspelarna, helt enkelt sätta en knapp för varje funktion istället? Jag hatar den fjärrkontrollen. Sedan tycker jag även att den i jämförelse med alla mina andra DVD-spelare ger mer färg och "blackline-S" liknande lågdagrar, dv.s den återger lågdagrarna svagt och olinjärt.

Annars är den mekaniskt välbyggt och bullrar inte. Den väntar med att öppna luckan efter det att man tryckt på Open, ganska irriterande.
Ordförande i Ljudtekniska Sällskapet sedan 17:e april 2025

Användarvisningsbild
Jensevik

Inläggav Jensevik » 2005-01-25 15:57

Jag har föregångaren 770(ser exakt lika ut). Tycker den funkar helt OK. Har dock inte jämfört med annan cd i samma anläggning. Tycker framför allt att den är riktigt snygg.

Återgå till Generellt om hifi