Moderator: Redaktörer
Alexi skrev:För att förtydliga tog jag en snabb bild. Det svarta i mitten är lite över tusen cdskivor. Väldigt smidigt, men som syns inte så snyggt:
Ragnwald skrev:Vem ligger på golvet bredvid garnnystorna?
Alexi skrev:Precis så...Dartman skrev::)
GÖK eller?
Ser mö i karaktäristisk position...
/Jonas
Det stod ju, där uppe.Ragnwald skrev:Vem ligger på golvet bredvid garnnystorna?
Dartman skrev::)
...
Ser mö i karaktäristisk position...
/Jonas
MagnusÖstberg skrev:Det är ingen skivförvaring som ligger på golvet.
Ja det var nyinköp som inte hunnit in i pärmar då. Just nu är hyllan helt fri från cd och jag har film staplad på höjd för att få plats.petersteindl skrev:Alexi, du hade mer CD på min bild. Vadan?
Själv har jag 8 st IKEA Benno som jag skruvat ihop till en enhet och dessutom satt på Billy-dörrar på.
MvH
Peter
JanBanan skrev:Boltz
Bill50x skrev:JanBanan skrev:Boltz
Hade ett liknande (billigt) system från Deltaco men blev galen på alla gånger som en hög med skivor gled i sidled och sedan ramlade ner bakom hyllan. Jag undrar hur många trasiga cd-askar jag bytte ut under den perioden?
(Pratar nu om den här typen)
http://www.boltz.com/cd-floor-rack-shelving-cd-330.html
/ B

lennartj skrev:Jag har inte väggyta som räcker för att ha alla CD-ryggar synliga, så jag valde Åhléns Muji-boxar med fack för 4 x 16 CD
De två hylllplanen överst på bilden rymmer alltså 768 CD!
LP delvis i Expedit-hyllla även hos mig:
NiklasF skrev:Spelar upp all musik via nätverket, så med en sådan här blir samlingen tämligen liten.
hur förvarar ni era lp- och cd-skivor?
lennartj skrev:Har du sålt eller slängt dem?
lennartj skrev:@Dartman:
Imponerande mediavägg, Jonas!
CD-hyllan ser ut att vara extremt välanpassad till omgivningen, har du byggt den själv och kanske även övriga möbler?
Bas-kolonnen verkar väl tilltagen, och ändå misstänker jag att du har en till?
Även de egen konstruktion och bygge?
Tack för uppskattningen av mina lösningar.
/Lennart
jockewe skrev:CD hyllan är från nå'n affär som låg i Gamla Stan tidigare men nu vid Kungstornen i Stockholm, minns inte namnet.
/J
Komorok skrev:De där CD-lådorna i akryl från Muji, som Lennartj visade, såg väldigt fina ut, men de verkar tyvärr inte tillverkas längre, så jag har beställt CD-lådor av äkta wellpapp från en lokal producent istället. Om de ( Muji-lådorna) dyker upp igen så är de ett fint val tycker jag.

MorganM skrev:Jag har ett rum c:a 10kvm,endast avsatt för cd skivor.Inget solljus kommer in då jag har rullgardin ständigt nere,dock bra belysning istället (används bara vid framtagande av skiva/skivor.
Har 29st benno cd hyllor (202cm höga,20cm breda) fägen är björk laminat.alla skivor är i boktavsordning,står på högkant,och ryggen utåt.
Dock så behöver jag mer plats,då hyllorna är snart fyllda.
Har även lite vinyl (c:a 150st).
MorganM skrev:MorganM skrev:Jag har ett rum c:a 10kvm,endast avsatt för cd skivor.Inget solljus kommer in då jag har rullgardin ständigt nere,dock bra belysning istället (används bara vid framtagande av skiva/skivor.
Har 29st benno cd hyllor (202cm höga,20cm breda) fägen är björk laminat.alla skivor är i boktavsordning,står på högkant,och ryggen utåt.
Dock så behöver jag mer plats,då hyllorna är snart fyllda.
Har även lite vinyl (c:a 150st).

E skrev:Gnedby verkar ha utgått.
Mvh E*

Kronkan skrev:Riktigt trist. Gillade också utseendet. Men klarade inte ut detta och då får man ibland starta om. Tyvärr.
Mestadels köper jag grejer långsiktigt. Ibland blir det inte så.
Vad som glömdes var att jag borde lagt ut den som gratis här för den villige.
DorreN skrev:Kronkan skrev:Riktigt trist. Gillade också utseendet. Men klarade inte ut detta och då får man ibland starta om. Tyvärr.
Mestadels köper jag grejer långsiktigt. Ibland blir det inte så.
Vad som glömdes var att jag borde lagt ut den som gratis här för den villige.
Har du pratat med firman som sålde skivtvätten ny gällande reparation/goodwill?
Jag har också haft en skivtvätt som lagt av, en vedervärdig Nitty Gritty av lägst rankad modell.
Användare som besöker denna kategori: Conan och 26 gäster