Moderator: Redaktörer
boom skrev:är det någon som har någon adress till sperrling han som bygger emenenta horn han bode på ön ett tag på90 talet då man fick provlyssna ett par horn sen dess är man såld så om nån. har en hemmsida eller d.y.l eller var man kan nå honom .. v.h boom
jo jag har lyssnat på dom stora hornen när roger bodde på ön ett tag och det som dom presterade med 60watts monoblock går ej att beskriva med ord ps en san audiofil kastar ut fruntimret ?lazyworm skrev:Boom!
Enl. rykten håller Sperrling till i Oslo nu för tiden, jag har ett par av hans större horn med EV diskanten T350, tyvärr är de alltid förpassade till källaren men ifall du har vägarna förbi Stockholm så kan jag ta upp dom i lyssningsrummet någon gång när tjejen e på behagligt avstånd
lazyworm skrev:... kan jag ta upp dom i lyssningsrummet någon gång när tjejen e på behagligt avstånd
PekkaJohansson skrev:Fruktansvärt osympatiskt drag, det där att spela överjävligt högt, ofta kombinerat med överjävlig distorsion. Förfarandet visar på total brist på respekt för besökarnas hörsel. Jag har råkat ut för detta vid flera tillfällen, i både privata och offentliga sammanhang. Helst skulle man vilja skälla ut idioterna, men man blir oftast alldeles matt, får ont i öronen och vill bara ut. Dessutom är det svårt att överrösta oljudet. De få gångerna jag har sagt till har de ansvariga fått något tomt i blicken och framstött enstaviga svar. Känns som bortkastad tid att ens anstränga sig...
Herr Sperrling verkar ändå vara en frisk fläkt. Jag var själv vid den omskrivna demon på Norra Latin och har senare fattat tycke för hans ganska brutala vinylspelare i granit.
Med vänlig hälsning
Pekka
paa skrev:Sökfunktionen är väldigt underskattad i sådana här forum.
Användare som besöker denna kategori: Kalejdokom och 18 gäster