Moderator: Redaktörer
mx skrev:adzer skrev:Förmodligen någon av inos större system.
Med en bra DAC och mycket lossless.
hifikg skrev:Då har nog min cd-fix lagt av så att datorn och eventuellt en skivspelare är de dominerande ljudkällorna. Kanske har Spotify Mk IV med direktströmmat lossless ljud äntligen kommit. Då kan onlinelyssning bli något på riktigt!
Mina OA52 är fortfarande de högtalare jag använder och Quad ESL 63 är snart utvärderade. Fast jag planerar ett källarbesök, tror ni det passerar obemärkt?
-Palle- skrev:Hur ser din anläggning ut om 10 år?
-Palle- skrev:Vad tror du att du kommer lyssna på i ditt lyssningsrum/vardagsrum/biorum om 10 år?
adzer skrev:hifikg skrev:Då har nog min cd-fix lagt av så att datorn och eventuellt en skivspelare är de dominerande ljudkällorna. Kanske har Spotify Mk IV med direktströmmat lossless ljud äntligen kommit. Då kan onlinelyssning bli något på riktigt!
Mina OA52 är fortfarande de högtalare jag använder och Quad ESL 63 är snart utvärderade. Fast jag planerar ett källarbesök, tror ni det passerar obemärkt?
Spotify med lossless vore verkligen något. Det hoppas jag på.
Se upp med källaren om du redan är nöjd
-Palle- skrev:Vad tror du att du kommer lyssna på i ditt lyssningsrum/vardagsrum/biorum om 10 år?
Naqref skrev:Antingen kommer jag vara död eller stenrik.
KarlXII skrev:Ingen aning men min anläggning kommer förhoppningsvis att ha bytt skepnad flera gånger. Eller blivit flera. Men vet aldrig.
hifikg skrev:KarlXII skrev:Ingen aning men min anläggning kommer förhoppningsvis att ha bytt skepnad flera gånger. Eller blivit flera. Men vet aldrig.
Är det kul att byta anläggning over and over? Jag skiftar hellre musik och hoppas att jag lärt mig gilla (ännu) mer musik än nu...
petersteindl skrev:Om 10 år så hoppas jag ha en anläggning som verkligen hänger med, typ Edisons fonografrullar + tillhörande avspelningsutrustning![]()
Mvh
Peter
Objektivisten skrev:Skulle tro att det med största sannolikhet är samma prylar som idag faktiskt. Kanske ett par snäppet större beggade Sonus Faber och möjligen nån kraftigare 80/90-tals för -slutstegskombo från Naim. Men känns rätt mkt som man är 'hemma' med de prylarna man har idag vad gäller musikaliskt utbyte. Resan har varit lång.
Objektivisten skrev:Kassetdäcket har dammats av, justerats och fått en ärevördig plats i ett av rummen efter att ha legat i träda över ett decennium. Jag har börjat köpa tomkassetter, spela in och lyssna på kassetter.
Bill50x skrev:Objektivisten skrev:Kassetdäcket har dammats av, justerats och fått en ärevördig plats i ett av rummen efter att ha legat i träda över ett decennium. Jag har börjat köpa tomkassetter, spela in och lyssna på kassetter.
Men varför spela in på kassett? Det är ju faktiskt enklare och bättre att spela in på en dator.
Att man vill kunna spela sina gamla kassetter har jag full förståelse för, men att spela in nya? Visst, liten nostalgikick, men för framtida bruk? Det är att göra sig själv en otjänst, menar jag.
/ B
Bill50x skrev:Men varför spela in på kassett? Det är ju faktiskt enklare och bättre att spela in på en dator.
phloam skrev:...
Jag ska göra som Objektivisten och se till att ha alla njutningssätt tillgängliga
Strmbrg skrev:...
Jag vill ju bara kunna avspisa den musik jag gillar utan att tänka på hur det låter eller på apparaterna i sig själva.
Inte så bara kanske, ty det är inte alltid alldeles lätt att nå det målet har jag förstått.
Ragnwald skrev:Strmbrg skrev:
Varför avspisa något du egentligen gillar. Bejaka istället och avnjut.
DS skrev:En nöjd DS
MagnusÖstberg skrev:Om tio år så har jag förhoppningsvis bara digitala steg som driver anläggningen. Små, diskreta prylar som spottar ut effekt utan att ödsla energi i form av värme.
I övrigt är det väl något nytt format man lyssnar via.
Strmbrg skrev:phloam skrev:...
Jag ska göra som Objektivisten och se till att ha alla njutningssätt tillgängliga
Helt okay, samtidigt som jag inte riktigt begriper den målbilden:
Min målbild är snarare tillfredsställelsen i sig själv.
(Njutnings)sätten ser jag bara som lite alternativa METODER att uppnå en tillfredsställelse. Dvs de är bara olika sätt att gå TILLVÄGA för att uppnå ett slutligt syfte.
Bill50x skrev:StefanL skrev:Det enda jag vet är att jazz kommer jag aldrig lyssna på.
Man ska aldrig säga aldrig
Både du och jazzen utvecklas.
/ B
StefanL skrev:Bill50x skrev:StefanL skrev:Det enda jag vet är att jazz kommer jag aldrig lyssna på.
/ B
Hehe, ja kanske det. Men till dags datum så klickar jag och jazz inte, trots en 'Best Of'-platta med jazz som jag åtskilliga gånger försökt lyssna på. Jag menar, funkar inte ens det BÄSTA, vad funkar då??
StefanL skrev:Bill50x skrev:StefanL skrev:Det enda jag vet är att jazz kommer jag aldrig lyssna på.
/ B
Hehe, ja kanske det. Men till dags datum så klickar jag och jazz inte, trots en 'Best Of'-platta med jazz som jag åtskilliga gånger försökt lyssna på. Jag menar, funkar inte ens det BÄSTA, vad funkar då??
MagnusÖstberg skrev:DS skrev:En nöjd DS![]()
![]()
Tänka sig, jag gick igenom ett minneskort med bilder ikväll och där dök du och K12 upp och spatserade. Du såg sedvanligt glad ut då med!
sprudel skrev:Troligtvis finns det integrerade dac med digitala slutsteg som ersätter en mängd apparater till hyfsade priser, det vill jag ha.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster