Moderator: Redaktörer
Launched today retail £995 replaces the cd5i.
Sanny_X skrev:Naim är väl bilstereo?
xeizo skrev:Eller daim, daim x ....
Vem tusan köper en ny CD-spelare? Enda poängen med en CD idag är att rippa den och det gör man med en CD-drive(för typ 149Kr) ...
Birger skrev:Oj. Den ser ju helt annorlunda ut än den förra cdspelaren. Snacka om kreativitet![]()
Äh skämt å sido. Den lär låta Naim. Allt låter Naim genom Naim och det är väl kul för den som gillar det färgade soundet. Naims alltså
FBK skrev:Birger skrev:Oj. Den ser ju helt annorlunda ut än den förra cdspelaren. Snacka om kreativitet![]()
Äh skämt å sido. Den lär låta Naim. Allt låter Naim genom Naim och det är väl kul för den som gillar det färgade soundet. Naims alltså
Tycker inte att det låtit speciellt färgat när jag lyssnat på Naim, inte emot annat som är hyfsat ofärgat och som man lyssnat på genom åren.
Någon som tittat på undersidan av en naimsläde? Jag kikade under en CDX2s och blev glatt överraskad...
misanplass skrev:Någon som tittat på undersidan av en naimsläde? Jag kikade under en CDX2s och blev glatt överraskad... Hoppas Naim har fortsatt med det som gjorde mig glad även på senare modeller/årgångar.

Håller med dig. Låter som uttalande ifrån någon som läst mer om Naim än från en som lyssnat.
Hade länge en CD3:a som extra CD här hemma. Men sålde den nyligen då jag skaffade ytterligare en. Det får räcka med 4 stycken CD-spelare . Saknar den fantastiska släden luckan lite bara.
Birger skrev: Välbyggd på alla vis och nördigt cool design men jag trivdes inte med den. Den nya spelarn är säkert jättebra men jag hävdar bestämt att du hittar en lika bra eller bättre för en tredjedel av priset. Jag ska dock inte bråka med i denna Naimtråd utan låta er vara ifred
MagnusÖstberg skrev:Vilka Naim-prylar har du Objektivisten?
Objektivisten skrev::D Skämtar du? Lavardinförstärkarna låter utomjordiskt fantastiskt äkta om du frågar mig.Glöm tekniken och hör musiken typ. Driv dem inte alltför hårt bara.
Rydberg skrev:Objektivisten skrev::D Skämtar du? Lavardinförstärkarna låter utomjordiskt fantastiskt äkta om du frågar mig.Glöm tekniken och hör musiken typ. Driv dem inte alltför hårt bara.
Den skulle i så fall spela ihop med ett par piPs vilka ju är en lätt last. När det ska spelas hårt blir det pi60s och 1250w Bryston 28B-SST
På undersidan av släden har Naim så där lite lagom kaxigt placerat en av sina logotyper.
Objektivisten skrev:Då så, inga problem. Lavardin IS spöar t o m Bryston-stärkarn alla dagar, ja i a f, framförallt fredagar och lördagar.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster