Moderator: Redaktörer
Sanny_X skrev:eller så kan man spela en håkan hellström skiva på vilken stereo som helst...

sportbilsentusiasten skrev:Eller så tar man den överhypade Devialet (den franska i krom ni vet)
OTROLIGT dålig.
Var ok på gles mässjazz men föll ihop totalt på Deep Purple och annan mer komplex musik. Var så dåligt att flera mässbesökare gick ut - varav demaren skyndsamt bytte tillbaks till mässjazz igen...
KarlXII skrev:Hur vet man att det är specifikt förstärkaren som faller ihop?
Fjonkalicious skrev:KarlXII skrev:Hur vet man att det är specifikt förstärkaren som faller ihop?
Det bara vet man, fattaruväl!
30Hzbone skrev:Hörde denna setup från Stylus nyligen och det lät riktigt illa.
Brinkmann Bardo med brinkmann 9.6 arm och Pi pickup
VTL 5.5 försteg
VTL ST 150 stereoslutsteg
Wilson Sasha W/P
Nordostkablar
Måste vara en kandidat till sämst ljud för pengarna.
Morgan skrev:Att det finns svindyra audioprodukter som presterar erbarmligt dåligt torde inte vara något kontroversiellt. Men det stör mig inte så mycket. Det som däremot stör mig något enormt är när mycket kompetent audioutrustning lastas in i fruktansvärt dåliga lyssningsrum, så att de inte kan prestera i närheten av vad de är kapabla till.
Almen skrev:30Hzbone skrev:Hörde denna setup från Stylus nyligen och det lät riktigt illa.
Brinkmann Bardo med brinkmann 9.6 arm och Pi pickup
VTL 5.5 försteg
VTL ST 150 stereoslutsteg
Wilson Sasha W/P
Nordostkablar
Måste vara en kandidat till sämst ljud för pengarna.
Skulle just föreslå VTL + Wilson.
Max_Headroom skrev:Det finns väl några rörmonoblock med lindingar i silver? 2 miljoner SEK eller något sådant i pris. Ett par sådana tillsammans med ett par stora apogee-högtalare borde väl kunna låta pyton, om än inte så starkt?
Utågångstrafon borde väl hindra förstärkaren från att gå sönder, antar jag.
Beakungen skrev:Väldigt konstruktiv tråd...
En tråd för att kasta skit på olika märken?
Dessutom har antagligen en del av det som listas i tråden inte ens lyssnats på...
Är det inte trevligare att ägna sin energi åt annat?
JanBanan skrev:Beakungen skrev:Väldigt konstruktiv tråd...
En tråd för att kasta skit på olika märken?
Dessutom har antagligen en del av det som listas i tråden inte ens lyssnats på...
Är det inte trevligare att ägna sin energi åt annat?
+1
Rydberg skrev:Max_Headroom skrev:Det finns väl några rörmonoblock med lindingar i silver? 2 miljoner SEK eller något sådant i pris. Ett par sådana tillsammans med ett par stora apogee-högtalare borde väl kunna låta pyton, om än inte så starkt?
Utågångstrafon borde väl hindra förstärkaren från att gå sönder, antar jag.
De där rörmonoblocken jag länkade till ovan kostar $350,000 och petar ur sig 1-2w innan 1% dist överstigs. Jag tror på min häst
Beakungen skrev:Dessutom har antagligen en del av det som listas i tråden inte ens lyssnats på...
Beakungen skrev:Dessutom har antagligen en del av det som listas i tråden inte ens lyssnats på...
hifikg skrev:sportbilsentusiasten skrev:Eller så tar man den överhypade Devialet (den franska i krom ni vet)
OTROLIGT dålig.
Var ok på gles mässjazz men föll ihop totalt på Deep Purple och annan mer komplex musik. Var så dåligt att flera mässbesökare gick ut - varav demaren skyndsamt bytte tillbaks till mässjazz igen...
Den kanske avslöjade hur illa Deep Purple egentligen låter...
KarlXII skrev:Hur vet man att det är specifikt förstärkaren som faller ihop?
paa skrev:Det här var ju en komisk tråd, där Jan Banan och FBK tycker att man inte ska kasta skit på olika märken!
Bill50x skrev:Beakungen skrev:Dessutom har antagligen en del av det som listas i tråden inte ens lyssnats på...
Ja - och nej. Visst snackas det gärna skit om apparater man inte hört. Men samtidigt har många av oss lyssnat på anläggningar som kostat som en villa men levererar inget annat än ett (möjligen) snyggt yttre.
/ B
Så är det, den första millen ger alltid mesthifikg skrev:Ett bra exempel på avtagande nytta. Den sista miljonen man petar in i sin anläggning ger inte så mycket mer än den näst sista som i sin tur kanske gav lite mer än den föregående. Den första ger alltid mest.
sportbilsentusiasten skrev:Eller så tar man den överhypade Devialet (den franska i krom ni vet)
OTROLIGT dålig.
Richard skrev:Drar mig tillminnes att ibörjan på -90 talet var det väldigt enkelt att demonstrera lp 12 med den billigaste tonarmen, k5 pickup, rotelförstärkare för 900:- samt högtalare, ar red box för en tusenlapp .
Detta spelade alltid bättre än allt annat som kunder ( däribland jag ) bar in i butiken för jämförelse, oavsett pris. Krell, nad och audioresearch passerade revy och lät otydligt i melodispelandet.
En av de sämsta musikåtergivarna var nog " mulltoan, b/w 801. Nästan omöjligt att höra vilka melodier som spelades med den opus 3 continue- skivspelare som användes, ja herrejestaness så mycket dyrt och dåligt det finns.....
RogerGustavsson skrev:Richard skrev:Drar mig tillminnes att ibörjan på -90 talet var det väldigt enkelt att demonstrera lp 12 med den billigaste tonarmen, k5 pickup, rotelförstärkare för 900:- samt högtalare, ar red box för en tusenlapp .
Detta spelade alltid bättre än allt annat som kunder ( däribland jag ) bar in i butiken för jämförelse, oavsett pris. Krell, nad och audioresearch passerade revy och lät otydligt i melodispelandet.
En av de sämsta musikåtergivarna var nog " mulltoan, b/w 801. Nästan omöjligt att höra vilka melodier som spelades med den opus 3 continue- skivspelare som användes, ja herrejestaness så mycket dyrt och dåligt det finns.....
Fast Continuo kostar bara en bråkdel av en LP12... B&W 801 är/har väl varit flitigt använd i studiovärlden? Menar du att de inte hör melodierna genom dem? Deutsche Grammophon måste haft fel för de hade sådana när jag var där....
Elfsberg skrev:Vad som helst med STRÖMRENARE och/eller FINKABLAGE blir onödigt dyrt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster